عضو‌گیری یک انجمن منحله با پوشش جدید در نمایشگاه مطبوعات + سند

کدخبر: 2073236

انجمن منحله موسوم به انجمن صنفی روزنامه نگاران در قالبی جدید در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اقدام به عضو‌گیری کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: انجمن منحله صنفی روزنامه نگاران در روزهای گذشته اقدام به پخش فرم‌هایی جهت عضو گیری خود در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها کرده است.

بر اساس این گزارش، این فرم‌‌ها با پوشش فرم تقاضای عضویت در «انجمن صنفی کارگری روزنامه‌نگاران استان تهران»، بین خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاضر در این نمایشگاه توسط غرفه سایت «ج» که منتسب به جریان اصلاح‌طلب است، توزیع شده است.

در سالهای گذشته اعضای هئیت مدیره این انجمن به سوء استفاده گسترده مالی در ماجرای تعاونی مسکن خبرنگاران متهم شده‌اند.

انجمن منحله صنفی روزنامه نگاران در سال 88 توسط دادستانی تهران پلمپ شد. شماری از اعضای این انجمن در فتنه 88 در پوشش اقدامات صنفی فعالیت‌های ساختار شکنانه انجام داده بودند.

به گزاش تسنیم، برخی از اعضای هئیت مدیره این انجمن منحله همچون رجبعلی مزروعی و فاطمه حقیقت جو پس از گریختن از کشور هم اکنون به عنوان اپوزیسیون جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

به تازگی اخباری مبنی بر درخواست ثبت «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران» از سوی برخی اعضای هئیت مدیره انجمن منحله روزنامه نگاران منتشر شده است.

تقلای جریان مشکوک رسانه ای در ثبت درخواست مذکور در حالی صورت می گیرد که در پی اعلام انحلال انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران در سال 1390، انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران اعلام موجودیت کرد و شمار زیادی از روزنامه نگاران سراسر کشور را تحت پوشش خود دارد.

براساس قانون مصرح وزارت کار و امور اجتماعی، تاسیس و فعالیت دو انجمن همسو و عمومی به صورت همزمان امکان پذیر نیست.

همچنین پیگیری های خبری نشان می‌دهد که مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی با اذعان به نص صریح قانون موجود از اعمال فشار ها و لابی های پنهان برای زمینه فعالیت دوباره انجمن منحله صنفی روزنامه نگاران در قالب جدید سخن می‌گویند.

ارسال نظر: