رئیس پلیس راهور ناجا:

مسئولیت ‌‌امنیت پیاده‎روی اربعین حسینی ‌برعهده ناجاست/ رزمایش اربعین ‌امروز در ‌مهران برگزار شد

کدخبر: 2073263

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه مسئولیت ‌‌امنیت پیاده‎روی اربعین حسینی ‌برعهده ناجاست، گفت: رزمایش اربعین نیروی انتظامی امروز در شهر مهران برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سردار تقی مهری امشب در یادواره سرداران و 53 شهید والامقام محله سرپیر گرگان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم امروز ما که با آن رو به رو هستیم مسئله اربعین است.

وی تصریح کرد: چند سالی است خوشبختانه این موضوع در کشور ما به صورت یک فرهنگ درآمده است و برای زیارت سالار شهیدان آقا ابا عبد الله الحسین (ع) بسیاری از مومنان قصد زیارت دارند به کربلای معلی مشرف می‎شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: موضوع عاشورا و امام حسین(ع) یکی از موضوعات اصلی و اساسی مکتب اهل البیت (ع) است و اگر امروز انقلاب شکوهمند در جهان مطرح است و به عنوان الگوی همه کشورها از آن تاسی می‎کنند به برکت نهضت عاشورای امام حسین (ع) است.

انقلاب اسلامی ما پرتوی نهضت سالار شهیدان کربلا است

مهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما پرتوی از نهضت سالار شهیدان کربلا است ، اظهار داشت: آنهایی که به کربلای معلی مشرف می‎شوند جمله بسیار زیبائی را از پیامبر اکرم(ص) که من از حسینم و حسین از من است که با آب طلا نوشته شده رو به رو می‎شوند که آن جمله بسیار مهم و ریشه‎ای است.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: هر چه قدر که ما یادمان از کودکی می‎آید هر سال که می‎گذرد بزرگداشت مراسم تاسوعا و عاشورا، محرم و صفر پرشورتر از سال‎های قبل برگزار می‎شود و این یک مسئله کاملا الهی است.

مهری درباره سالار شهیدان دیدگاه‎های مختلفی بیان شده، گفت: یک دیدگاه در این است که امام حسین (ع) برای پیشگیری از درگیری از حکومت، از مدینه خارج شد و نمی‎خواست که با حکومت درگیر شود و دیدگاه دیگری هم مطرح است که امام حسین(ع) با آگاهی کامل برای برپایی اسلام ناب و واقعی قیام کردند و این تحلیلی است که علامه مطهری در حماسه حسینی بیان می‎کنند.

وی ابراز داشت: هدف از نهضت خود را امام حسین(ع)، بیان کردند و فرمودند "من برای شرارت، برای فساد، برای ایجاد اختلاف در امت اسلامی خارج نشدم بلکه برای اصلاح دین امت جدم قیام کردم"، این نکته بسیار مهمی است.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: حکومت یزید آشکارا فساد می‎کرد و امام حسین (ع) مانند پیامبران برای اینکه دین ناب و واقعی را به جامعه معرفی کند قیام کردند و در این راه با آگاهی کامل ورود پیدا کردند.

مهری افزود: امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی راه جد خودش را انجام داد و کاری که امام حسین(ع) انجام داد برای جلوگیری از انحراف در اسلام ناب بود و امام(ره) با تاسی از آن به میدان آمد.

وی با بیان اینکه یزیدیان می‎خواستند امام حسین(ع) را در مدینه به قتل برسانند، گفت: امام حسین(ع) با آگاهی کامل قیام کرد و زمانی هم که از مدینه به مکه رفتند تصمیمش را گرفته بود و از آنجایی که نامه‎ای از کوفیان به دستش نرسیده بود نباید بگوییم که امام حسین(ع) به دعوت کوفیان به سمت کوفه و کربلا رفته است.

انقلاب شکوهمند اسلامی ما بر گرفته از نهضت عاشورا است

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: امام حسین (ع) برای اینکه سیره پیامبر اکرم (ص) را به جامعه معرفی کند قیام کرد و انقلاب شکوهمند اسلامی ما بر گرفته از نهضت عاشورا است و براین اساس پس از 2 هزار و 500 سال مردم ایران توانستند رژیم شاهنشاهی را سرنگون کند.

مهری یادآور شد: اگر قیام امام حسین(ع) نبود اسلام به پایان می‎رسید و امروز همه جهان اسلام و بشریت و همه ادیان مدیون قیام و نهضت عاشورا هستند.

وی افزود: امام خمینی(ره) با شناختی که از جامعه اسلامی داشت نهضت خود را شروع کرد و به نیروهای اندک نیز توجه نکرد و گفتند که باید تکلیف خود را انجام دهم و در سال 1357 ما شاهد بودیم که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 3 اصل مهم اسلام، مکتب حیات بخش، روحانیت که در راس آن امام خمینی(ره) قرار داشتند و سوم مردم سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هم این 3 اصل بسیار حائز اهمیت بود، افزود: اگر وصایای شهدا را بخوانید می‎بینیم که در آنها آمده که امام خمینی(ره) را تنها نگذارید و علت پیروزی ما را باید اطلاعت از ولی فقیه دانست.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات رزمندگان ما به صحنه آمدند و توانستند آن حماسه عظیم را خلق کنند و کمترین کاری که ما می‎توانیم نسبت به این شهدا انجام دهیم گرامیداشت یاد و خاطر این شهدا است.

سربلندی جمهوری اسلامی ایران از قبل خون شهدا است

مهری عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران از قبل خون شهدا است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس مختص به یک مجموعه خاص نیست و یک فرهنگ بین المللی و جهانی برای همه مسلمانان است و ما شاهد هستیم که این فرهنگ ظلم ستیزی در بین همه آزادی‎خواهان جهان رواج پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اسلام ناب و واقعی که امام عزیز ما به عنوان اسلام ناب محمدی یاد کرده شهدای ما معرف آن بودند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند "خاطرات جنگ گنجینه فراموش نشدنی است" و ما باید از این گنج استفاده کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه رزمندگان ما چه در سوریه و چه در عراق الگوی اخلاص عمل هستند، تصریح کرد: فرهنگ ایثار، ظلم‌ستیزی و اطلاعت از ولی‎امر و فرهنگ جهاد و شهادت از شهدا و رزمندگان ما برای نسل جوان باقی مانده است و این بزرگترین سرمایه‎ای است که در اختیار داریم و باید قدر آن را بدانیم.

مهری با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت در کشور ما بسیار غنی است، خاطرنشان کرد: برنامه‎ای که استکبار جهانی بر علیه انقلاب اسلامی داشت این بود که این انقلاب در روزهای نخست خود از بین برود و به تدابیر امام(ره) و با آن مدیرت مدبرانه امام (ره) توانستیم بر تمامی توطئه‎ها فائق بیایم و استکبار جهانی را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت ما اطلاعت از امام(ره) بود، افزود: اگر ما این رمز را فراموش کنیم و به آن توجه نکنیم انقلاب ما صدمه می‎بیند و ما باید موضوع ولایت و امامت را در دستور کار خود قرار دهیم تا بر تمامی مشکلاتی که سرتاسر منطقه را گرفته فائق بیایم.

ایران امن‎ترین کشور جهان است

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ایران امن‎ترین کشور جهان و منطقه است، ابراز داشت: تمام پیشرفت و اقتدار و امنیت و عزت و ابروی جمهوری اسلامی ایران مدیون ایثار و شهادت‎ها و صبر و همراهی ملت بزرگ ایران است.

مهری با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در زندگی و کتاب درسی ما نهادینه شود، گفت: در آستانه اربعین حسینی هستیم و فرماندهی انتظامی در استان ایلام مسئولیت اجرای مراسم پیاده‎روی اربعین حسینی را برعهده گرفتند و امروز رزمایشی را در شهر مهران داشتند.

وی اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان را کاربزرگ و ارزشمند دانست و گفت: این سبب می‎شود که فرهنگ ایثار و شهادت در استان گلستان در جامعه گسترش پیدا کند.

مهری یادآور شد: باید فرهنگ دفاع مقدس که یک فرهنگ جهانی و بین‌المللی است در جهان اسلام معرفی کنیم و اربعین کنگره بزرگ اسلامی است و اگر چه خاستگاه‎ آن تشییع است اما متعلق به همه جهان اسلام است و به عنوان یک الگو در حال معرفی شدن است.

ارسال نظر: