نوری المالکی خطاب به مقامات ترکیه:

طمع کنندگان به موصل، حامیان دیروز و امروز داعش هستند

کدخبر: 2073347

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در مورد ترکیه و تلاش مقامات این کشور برای دخالت نظامی در عراق گفت: آن کسی که به موصل طمع کرده، همان کسی است که از داعش حمایت کرده و به این گروه تروریستی کمک کرده تا وارد خاک عراق شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر ساق عراق روز جمعه (امروز) از شهروندان عراقی خواست حافظ امنیت و حاکمیت ملی عراق باشند.

به نوشته شبکه تلویزیونی «سومریه» عراق، مالکی در سخنرانی امروز خود طی گردهمایی عشایر این کشور در مورد ترکیه و تلاش مقامات این کشور برای دخالت نظامی در عراق گفت: آن کسی که به موصل طمع کرده، همان کسی است که از داعش حمایت کرده و به این گروه تروریستی کمک کرده تا وارد خاک عراق شود.

وی در مورد شکل گیری داعش نیز این گونه بیان داشت که گروهک‌های داعش بی‌ریشه نبوده و از عدم شکل نگرفته، بلکه این گروهک‌ها دنباله گروهک تروریستی القاعده، جبهه النصره، احرار الشام و سایر گروه‌های تروریستی است.

نخست وزیر سابق عراق در این گردهمایی، از عشایر عراق خواست از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق حمایت کنند.

مالکی تصریح کرد که گروه‌های تروریستی ابزاری برای صاحبان منافع سیاسی و نقشه‌های توسعه‌طلبانه بوده و مبارزه با آن‌ها نه تنها با سلاح بلکه با گسترش آگاهی و فرهنگ تسامح امکان پذیر است.

ارسال نظر: