صالحی‌امیری:

رویدادهای فرهنگی باید اثربخش باشد

کدخبر: 2073493

وزیر ارشاد گفت: برپایی جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی، نباید فقط با نگاه برگزاری صرف همراه باشد بلکه باید در جامعه اثر و نتیجه‌ای از خود نشان دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی گفت: اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت‌های قرآنی در وزارتخانه مطلوب و شایسته است.

وی با تاکید بر ضرورت وجود ساختار معین و مشخص در همه اقدامات فرهنگی ادامه داد: توجه به ساختار تشکیلات، منابع انسانی، مسایل پشتیبانی و مالی و ... ضروری است و این موضوعات باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه به موضوع آموزش نیز باید توجه شود چرا که نهادهای عمومی و دینی، رسمی، آموزشی و مردمی با آن سر و کار دارند، افزود: برپایی جشنواره‌ها و مراسم‌ها، همایش ها و رویدادهای فرهنگی، نباید فقط با نگاه برگزاری صرف همراه باشد بلکه باید در جامعه اثر و نتیجه‌ای از خود نشان دهد در غیر این صورت مفید فایده نخواهد بود و مردم از آن بهره‌ای نخواهند برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد میزان جرایم در ماه رمضان و روزهای عاشورا و اربعین در جامعه کاهش می‌یابد، اظهار امیدواری کرد که امر ثواب در جامعه تداوم داشته باشد و فقط مختص روزهای خاص نباشد.

صالحی‌امیری به فعالیت‌های قرآنی گسترده و مطلوبی که در کشور انجام شده اشاره و تاکید کرد: این اقدامات با تدبیر مقام معظم رهبری همراه بوده و خوشبختانه تصویر روشنی در این حوزه از کشور در جامعه بین‌الملل نمایان شده است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارایه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی گفت: تبلیغ و ترویج، مهمترین بخش شورای توسعه فعالیت های قرآنی است و وظایف کلان تبلیغی ترویجی و سازماندهی و سیاستگذاری فعالیت های قرآنی بر عهده این کمیسیون است.

در ادامه این نشست هر کدام از اعضای کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از فعالیت های تبلیغی و ترویجی بخش خود ارایه کردند.

ارسال نظر: