اختتامیه سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور

محمدیان: امروز روز بازگشت به قرآن است/ کشور مدعی راهبری جهان در تبلیغات انتخاباتی، مایه سرافکندگی و خجالت بود

کدخبر: 2073526

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه امروز همه مکاتب و ایسم‌ها به نهایت خود رسیده‌اند، تصریح کرد: کشوری که مدعی راهبری جهان است در تبلیغات انتخاباتی خود چنان پیش رفت که به اذعان خودشان مایه سرافکندگی و خجالت بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام‌ محمد محمدیان در اختتامیه سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که امشب در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به کرامت اهل‌بیت (ع) و دعوت ایشان از بندگان برای برقراری ارتباط با آن‌ها، اظهار داشت: آغاز محبت از سوی اهل‌بیت(ع) است و اینکه ما بتوانیم به محبت پاسخ دهیم یا نه مشخص نیست؛ ایشان انسان را به حیاتی برتر دعوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع دانشجویان قرآنی عصاره جمع‌های معنوی در کشور است و علاقه به قرآن در دانشگاه‌های ما موج می‌زند از میزبانی سی و دومین جشنواره بر عهده وزارت بهداشت خبر داد و عنوان کرد: توجه و انس با قرآن و تدبر در آن در دانشگاه‌ها وجود دارد و انتظاری که برای آشنایی نسل جوان با کتاب بزرگ و کتاب حیات و سعادت وجود دارد بیش از آنی است که امروز شاهدش هستیم.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: روزی که قرآن بتواند در همه ارکان آموزش عالی ظهور کند و ما از معارف قرآنی بهره‌مند باشیم و بگوییم زندگی خود را با شاخص‌هایی که قرآن معرفی کرده تنظیم کرده‌ایم و سبک زندگی قرآنی داریم و به آیات نورانی قرآنی نه در فقط در مقام بیان، بلکه در مقام عمل جامه عمل پوشانده‌ایم، آن روز می‌توانیم بگوییم به قرآن عمل کرده‌ایم.

محمدیان، تلاوت قرآن را مقدمه تدبر دانست و تصریح کرد: اگر تلاوت بی تدبر باشد ما را به‌جایی نخواهد رساند؛ از فرهیختگان دانشگاه‌ها انتظار می‌رود باب تدبر در معارف قرآنی و گنج نهان آیات قرآنی را برای بشریت بگشایند و به دنبال یافتن راهکارهای قرآنی برای معضلات بشری باشند.

وی با تأکید بر اینکه امروز عطش راهبرد و راهکارهای قرآنی بیش از گذشته در دنیا احساس می‌شود با اشاره به داستان حضرت موسی و ساحران و خوف موسی از اینکه مردم فرق سحر و معجزات الهی را نفهمند، توضیح داد: خداوند به موسی فرمود نترس عصای خود را بینداز و این‌چنین بود که اولین نفراتی که به حضرت موسی ایمان آوردند، ساحران بودند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه امروز همه مکاتب و ایسم‌ها به نهایت خود رسیده‌اند، تصریح کرد: کشوری که مدعی راهبری جهان است در تبلیغات انتخاباتی خود چنان پیش رفت که به اذعان خودشان مایه سرافکندگی و خجالت بود.

محمدیان با تأکید بر اینکه امروز زمان عرضه قرآن است تا سحرها باطل شوند و سراب بودن ایسم‌ها مشخص شود، بیان کرد: متفکرین غربی نیز می‌گویند مدرنیته و پست‌مدرنیته هم نتوانست برای بشریت بهشت درست کند، بنابراین امروز روز بازگشت به قرآن است و باید پیام قرآن را به‌ درستی به دنیا انتقال دهیم، چراکه بار مسؤولیتی که بر دوش ماست بسیار سنگین است و ما در نقطه عطف تاریخ بشریت قرار داریم و بشریت امروز آماده است پیام‌های حیات‌بخش قرآن را بنوشد و از سفره آن حیات را دریافت کند.

وی بر لزوم ارائه راهکارهای قرآنی به جامعه بشری تأکید کرد و افزود: بالاتر از تبلیغ عمل و رفتار و کردار قرآنی ماست که می‌تواند بشریت سرخورده از مکاتب را امیدوار کند و انتظار می‌رود کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم چراکه قرآن برای عمل نازل‌شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور با انتقاد از استفاده ابزاری از قرآن گفت: قرآن برای عمل کردن و تحول‌آفرینی نازل‌شده نه برای اینکه آن را قالب بگیریم و در طاقچه بگذاریم و بهترین و برترین تبلیغ و ترویج قرآن عمل به آیات قرآن است و این‌گونه می‌توان دنیا را متوجه این کتاب عزیز کرد.

محمدیان با بیان اینکه با دیدن جوانه‌ای مأنوس با قرآن بر عمر بی‌حاصل خود افسوس می‌خورم، تصریح کرد: قدر انس با قرآن را بدانید و این توفیق نفس کشیدن با قرآن را قدر بدانید چراکه بالاترین نعمت را پیدا کردید و اگر گمان کنید برتر از این وجود دارد به قرآن اجحاف کرده‌اید.

وی در توصیه به دانشجویان گفت: انس خود را با قرآن بیشتر و به ارجاع قرآن به اولیای الهی توجه کنید و بدانید سعادت امت اسلامی در ارتباط با ثقلین و قرآن است.

ارسال نظر: