بعد از مسابقات جهانی یک افتی را پشت سر گذاشتم

قلی‌پور: جام‌جهانی نشان داد تازه در حال شروع شدن هستم/ دیگر هدفم مسابقات جهانی بعد نیست

کدخبر: 2073577

پرافتخارترین ووشو کار ایران گفت: قصد داشتم فقط در مسابقات جهانی بعد شرکت کنم و بعد از پایان این مسابقات خداحافظی کنم اما با توجه به عملکردم در جام‌جهانی دیگر مسابقات جهانی هدفم نیست و به بیشتر از آن فکر می‌کنم.

حمیدرضا قلی‌پور در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص قهرمانی در مسابقات جام‌جهانی ساندا اظهار داشت: مسابقات جام‌جهانی مانند همیشه در سطح بسیار خوبی برگزار شد و من نیز برای این دوره از مسابقات بسیار خوب تمرین کرده بودم.به دلیل اینکه وزنم بیش از حد بالا رفته بود برای این دوره تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتم و وزن زیادی را کم کردم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مجبور بودم وزن بیشتری کم کنم در نتیجه تمرینات بهتر و بیشتری را انجام دادم که این مسئله خیلی به امادگی من کمک کرد. من فکر می‌کنم در این دوره از مسابقات یکی از بهترین شرایط را از لحاظ بدنی و فکری داشتم و خدا را شکر زحماتم نتیجه داد و توانستم یک مدال طلای دیگر را نیز کسب کنم. من در سه دوره مسابقات جام‌جهانی حضور داشتم که موفق به کسب دو طلا و یک نقره شدم.

ملی‌پوش پرافتخار ووشو ایران در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر افت و نزدیک شدن به پایان دوره قهرمانی او در یک سال اخیر شنیده می‌شد، گفت : من بعد از مسابقات جهانی واقعا یک افتی را پشت سر گذاشتم و در مسابقات لیگ ووشو با وجود اینکه رقبای خود را شکست می‌دادم اما در سطحی که خود انتظار داشتم و باید می‌بودم قرار نداشتم.

وی ادامه داد: واقعیت را بخواهید خودم نیز به این موضوع که به پایان دوره قهرمانی نزدیک می‌شوم، فکر می‌کردم اما برای این مسابقات جام‌جهانی خیلی خوب تمرین کردم تا ببینم واقعا در چه شرایطی قرار دارم. با عملکردی که در این مسابقات داشتم متوجه شدم نه تنها در حال تمام شدنم نیستم بلکه تازه در حال شروع شدن هستم.

قلی‌پور تصریح کرد: قصد داشتم فقط در مسابقات جهانی بعد شرکت کنم و بعد از پایان این مسابقات خداحافظی کنم اما با توجه به عملکردم در جام‌جهانی دیگر مسابقات جهانی هدفم نیست و به بیشتر از آن فکر می‌کنم. این احتمال وجود داشت اگر در جام‌جهانی نیز از عملکردم راضی نبودم سال بعد در مسابقات جهانی دوران قهرمانی خود را تمام کنم اما دیگر چنین فکری ندارم.

پرافتخارترین ووشو کار ایران در خصوص حذف کلاه و هوگو در مسابقات جام‌جهانی و تاثیر آن بر عملکرد ورزشکاران گفت: حذف کلاه و هوگو واقعا خوب بود چرا که ورزشکاران با محدودیت کمتری به مبارزه می‌پرداختند. وجود کلاه و هوگو جلوی خیلی از حرکات ورزشکاران را می‌گرفت اما در این دوره با حذف آنها مسابقات با درگیری‌های بیشتری برگزار شد و قشنگ‌تر شده بود.

وی ادامه داد: تا قبل از حذف هوگو، داوران بر اساس ضربات ما به هوگو و صدای آن به ما امتیاز می‌دادند اما در جام‌جهانی چون دیگر هوگویی وجود نداشت ورزشکاران مجبور بودند برای کسب امتیاز از فنون بیشتری استفاده کنند. در مجموع فکر می‌کنم مسابقات این دوره جام‌جهانی از همه لحاظ در سطح بسیار خوبی برگزارشد.. غیر از یک دوره همیشه مسابقات جام‌جهانی در چین برگزار شده است چون ساندای برای آنها خیلی مهم است و خیلی خوب و حرفه‌ای هم آن را برگزار می‌کنند.

قلی‌پور تصریح کرد: خوبی برگزاری جام‌جهانی در چین این است که تماشاگران چینی سالن را کاملا پر می‌کنند . حضور تماشاگران واقعا جذابیت مسابقات را بالا می‌برد و چون تماشاگران چینی به خوبی ووشو را متوجه می‌شوند با انجام هر حرکت خوب شور و هیجان خوبی از خود نشان می‌دهند.

قلی‌پور با تاکید بر سرمایه‌گذاری دنیا روی ساندا گفت: همه کشورهای دنیا روی ساندا سرمایه‌گذاری کردند و دیگر مانند گذشته نیست که فقط ووشو در اختیار کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرق باشد. کشورهای آمریکای جنوبی مخصوصا برزیل واقعا سرمایه‌گذاری خوبی کردند و در اروپا نیز تقریبا همه کشورها رشد بسیار خوبی داشتند.

ارسال نظر: