ضیاء حاتمی:

روایت موکب‌داری جوانان عراقی به سبک مستند روایت فتح

کدخبر: 2073583

کارگردان مستند "موکب" گفت: ساختار این شبیه به آثار "روایت فتح" است و از گذشته علاقه داشتم که مستندی با ساختار مستند روایت فتح تولید کنم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ضیاء حاتمی کارگردان مستند «موکب» که به روایت فعالیت عده ای از جوانان عراقی برای خدمت رسانی به زائرین اربعین اختصاص دارد به چگونگی انتخاب سوژه مستند خود اشاره کرد و گفت: در سفر اربعین دو سال پیش با عده ای از جوانان مهمان نواز و خوش برخورد در کربلا آشنا شدم و چنان تحت تأثیر اخلاق آنها قرار گرفتم که مصمم شدم مستندی در مورد اقدامات آنها تهیه کنم.

وی ادامه داد: در مقطعی که من با این جوانان آشنا شدم، آنها در موکبی با نام انصار الحجه فعالیت می کردند ولی سال گذشته با جذب حمایت های مردمی، موکبی اختصاصی برای خودشان برپا کردند که در آن خدمات استراحت، خوراک و خدمات پزشکی ارائه می دهند.

حاتمی در خصوص علت تشکیل موکب جدید توسط این جوانان گفت: رویه موکب داری به این صورت است که هر زمان موکبی بتواند به خودکفایی رسد، بخشی از خدمتگزاران آن موکب، راه اندازی موکب جدیدی را شروع می کنند و این جوانان زمانی که توانستند از لحاظ مالی و خدماتی به سطح مناسبی برسند، موکب جدیدی برپا کردند که سوژه مستند من شد.

این کارگردان مستند، ساختار مستند «موکب» را شبیه ساختار مستند «روایت فتح» خواند و اظهار کرد: از گذشته علاقه داشتم که مستندی با ساختار مستند روایت فتح تولید کنم که از نظر ساختار و فضا به آن کار شباهت و قرابت داشته باشد که مستند موکب بهترین موقعیت برای این کار بود.

ضیا حاتمی در پایان گفت: مستند موکب مستندی 26 دقیقه ای است که تلاش داشته روایت عملکرد 10 روزه خادمین یکی از موکب های راهپیمایی اربعین را به تصویر بکشد.

گفتنی است، مستند موکب از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است که در روز های آینده از شبکه های سیما به نمایش در می آید.

ارسال نظر: