باهنر در نشست‌ خبری:

گزینه قالیباف قابل بررسی است/ جبهه اصولگرایی کمبود کاندیدا ندارد/ اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند

کدخبر: 2073707

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: جبهه اصولگرایی کمبود کاندیدا ندارد و از دوستانی هم که کنار زمین خود را گرم می‌کنند خواستیم فعلا منصرف شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (یکشنبه 23 آبان) در نشست خبری خود با بیان اینکه در غیبت احزاب فراگیر بخش زیادی از انرژی جریانهای سیاسی صرف وحدت درونی می‌شود گفت: این مسئله صرفا متعلق به اصولگرایان نیست و اصلاح‌طلبان نیز همین وضعیت را دارند اما مشکل و هزینه اضافی این روش این است که هر روز باید این کار را تکرار کنند. تا زمانی که حزب فراگیر نداشته باشیم این داستان تکرار می‌شود و رقبایمان برای شکستن وحدتمان تلاش می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیرش که گفته بود افرادی که یک بار نامزد شده‌اند دیگر وارد صحنه نشوند، اظهار کرد: ما کمبود کاندیدا نداریم و از دوستانی که کنار زمین خود را گرم می‌کنند نیز خواهش کردیم فعلا منصرف شوند و نگرانی برای عدم وجود کاندیدا نداریم اما تکثیر نامزدها نیز به نفع هیچ جریانی نیست.

باهنر افزود: اصلاح‌طلبان قطعا از روحانی عبور نمی‌کنند و حرفهایی که اخیرا می‌زنند برای گرفتن سهم بیشتر است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره وضعیت قالیباف نیز خاطر نشان کرد: قالیباف چند دوره وارد عرصه ریاست جمهوری شده و یک بار نیز رای دوم را کسب کرد وضعیت وی با بقیه نامزدها تفاوت دارد و گزینه قالیباف قابل بررسی است و در جرگه بقیه کاندیداها محاسبه نمی‌شود.

وی درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی نیز گفت: ما روحانی را در کنار سایر نامزدهای خود می‌سنجیم و اگر گزینه قابل قبول‌تری از وی نداشتیم احتمال حمایت از وی را نیز در نظر خواهیم گرفت اما این اگر اتفاق نمی‌افتد و ما صرفا از روی احتمال آن را مطرح می‌کنیم و قطعا اصولگرایان گزینه قابل رای دارند.

دبیر کل جبهه پیروان خط و امام رهبری درباره صحبتهای اخیر حدادعادل که گفته بود برنامه اصولگرایان به زودی اعلام می‌شود گفت: امیدواریم سازمان رای اصولگرایان و برنامه آنها تا ماه سفر روشن شود اما کاندیدای نهایی ما به این سرعت مشخص نمی‌شود. در غیبت احزاب فراگیر انتخابات در ایران در 2،3 ماه آخر جدی می‌شود و در آن زمان نیز نامزدها بالا و پایین می‌شوند و اینکه تا آخر ماه صفر نامزد ما قطعی شود بعید می‌دانم.

باهنر درباره حضور علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: من در آخرین مذاکراتی که با وی داشتم می‌دانم که او جزو گزینه‌ها نیست و اینکه از چه کسی حمایت می‌کند تصورم این است از کاندیدای مورد اجماع اصولگرایان حمایت خواهد کرد.

وی درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور که گفته بود می‌خواهد قانون اساسی را به طور کامل اجرا کند، متذکر شد: رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و در شورای نگهبان بحثهای زیادی درباره گستردگی اختیارات رئیس جمهور شده است. محتوای تفسیر شورای نگهبان این است که رئیس جمهور در محدوده قوه مجریه مسئول اجرای قانون اساسی است و تنها نهاد قانونی که می‌تواند به قانون مجلس ایراد بگیرد شورای نگهبان است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: رئیس جمهور نمی‌تواند به قوه قضائیه ایراد بگیرد. محدوده وی قوه مجریه است که البته محدوده بزرگی است و دومین شخص کشور است و اختیارات زیادی دارد اما با تمسک به قانون اساسی نمی‌تواند از رفتار قوای دیگر ایراد بگیرد.

باهنر درباره روند وحدت بین اصولگرایان اظهار کرد: تلاشهای زیادی برای وحدت اصولگرایان انجام می‌شود و مختصری هم اختلاف نظر وجود دارد اما به سرعت به سمت جمع‌کردن نظرات پیش می‌رویم تا سازمان رای اصولگرایان روشن شود.

وی افزود: من معتقدم ما از آن مسئله وحدتی که در مجلس دهم داشتیم باید استفاده کنیم و به دنبال بنای جدید نباشیم و جریانات بیشتری از اصولگرایی را زیر چتر خویش جمع کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره مشکلات اقتصادی جامعه و فعالیتهای دولت در این زمینه گفت: مشکلات اجتماعی ما در میدان اقتصاد است که دو شاخص دارد یک رشد اقتصادی و رونق و دیگری اشتغال. مسئله بیکاری و رکود بزرگترین درد جامعه ماست و دولت باید به این مطالبه جواب عاجل دهد. تغییرات وزرا در این راستا نبود و به میدان ورزش کشانده شد.

باهنر خاطر نشان کرد: مطالبات جامعه و فعالان اقتصادی این بود که این تغییرات در بخش اقتصادی دولت اتفاق بیفتد اگر دولت روحانی یک قدم ملموس برای جامعه بیکاری بر ندارد جلب آرای مردم سخت خواهد بود و ریزشها بیشتر از رویشها می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در رابطه با زمان نهایی شدن لیست شورای شهر اصولگرایان گفت: تلاشهایی در این زمینه شروع شده و باید اسامی نامزدها سبک و سنگین شود و نهایتا به یک لیست برای اعضای شورا و یک اسم برای ریاست جمهوری برسیم. کاندیداها برای شورا زیاد هستند و ممکن است برخی نامزدهایی که در مجلس موفق نشده‌اند به سمت شورا بروند اما انشاءالله لیست ما به موقع نهایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه برخی معتقدند وحدت ممکن است موجب ریزش آرا بشود، گفت: این مسئله در یک جا اتفاق می‌افتد و آن زمانی است که اصولگرایان بر روی نامزدی متمرکز شوند که توجه مردم را جذب نکند و مردم به عدم شرکت در انتخابات و یا رای به رقیب اصولگرایان متمایل شوند و باید نامزد مورد اشاره ما توان جلب رای را داشته باشد.

باهنر افزود: انتخابات اخیر آمریکا یک رکورد از نظر افت تعداد شرکت‌کنندگان بود و دلیلش نیز وجود دو نامزدی بود که در انتخابات شرکت کردند. اگر نامزد اصولگرایان معقول و کارآمد باشد وحدت باعث تراکم آرا می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور منتخب آمریکا که گفته بود برجام را پاره می‌کنم، تاکید کرد: برجام شاخصهایی دارد و همواره نظام جمهوری اسلامی به این مسئله تاکید کرده که گزینه بازگشت به قبل از برجام روی میز است و ما راه برگشت را مسدود نکردیم اکنون نیز زمان برگشت نیست و دولت باید با فشار دیپلماسی رقیب را به انجام برجام متعهد کند.

وی افزود: اینکه رئیس جمهور آمریکا بخواهد برجام را زیر پا بگذارد از نظر حقوقی معنا ندارد برجام یک سند بین‌المللی است و یک طرف نمی‌تواند زیر آن بزند. با این حال ما آمادگی داریم از سال 42 نهضت امام شروع شد که مبارزه جدی با حاکمیت مستکبرانه آمریکا بود در طول 50 سال اخیر همواره ما جلو رفتیم و آمریکا هم خیلی عقب‌تر رفته است. ما قرار بود در برجام دنبال بازی برد - برد باشیم و اگر بخواهند بازی را تغییر دهند ما آمادگی داریم و این بستگی به رفتار آنها دارد.

باهنر درباره انتخابات اخیر آمریکا و نتیجه آن نیز اظهار کرد: ما انتخابی که انجام شد را مثبت نمی‌بینیم اما انتخابات اخیر آمریکا برای ما مثبت بود چرا که حرفهایی که ما تا دیروز با ادبیات دیپلماتیک می‌زدیم نامزدهای انتخابات آمریکا افشا کردند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: البته مخالفت با نتیجه کار درستی نیست چرا که یک انتخابات قانونی در قالب یک نظام انتخاباتی برگزار شده است اما ممکن است اتفاقات اخیر توسط حاکمیت آمریکا جهت‌دهی شده باشد تا بخشی از عقده‌های فروخورده ملت آمریکا ساکت شود.

وی افزود: به نظر من ستونهای نظام لیبرال دموکرات به لرزه درآمده و دیگر قابل بازسازی نیست و به نظر می‌رسد مسیری را می‌پیمایند که پیش از این کمونیست رفته است.

ارسال نظر: