سرلشکر رحیم صفوی در همایش بحران‌های ژئوپولتیک جهان اسلام:

برای "کاهش بحران‌ در غرب آسیا" بین نخبگان داخلی و خارجی همفکری ایجاد می‌کنیم

کدخبر: 2073763

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: در همایش بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام می‌خواهیم بین نخبگان داخلی و خارجی برای کاهش بحران‌ها همفکری ایجاد کنیم تا جلوی تنش در منطقه غرب آسیا را بگیریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سرلشکر سید یحی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز دوشنبه طی سخنانی کوتاهی در همایش بین المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام که در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شد، گفت: از حضور دانشمند ارجمند و استاد گرامی آقای ظریف در این همایش تشکر می‌کنم. ابتداً لازم است عرض کنم که حدود ٢ سال است که برای برگزاری این همایش زحمت کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا به مانند فضای جغرافیایی اسلام، جنگ ناآرامی وجود نداشته است، افزود: ما در این همایش به دنبال بهره مندی از مقالات برای درک عالمانه نسبت به ریشه چالش‌های موجود و فرارو در جهان اسلام هستیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: در این همایش می‌خواهیم بین نخبگان داخلی و خارجی برای کاهش بحران‌ها همفکری ایجاد کنیم تا جلوی تنش در منطقه غرب آسیا را بگیریم.

سرلشکر صفوی در پایان گفت: امیدواریم با استفاده از نظرات ارزشمند مهمانان و اساتید به این اهداف دسترسی پیدا کنیم.

همچنین، سید حمزه صفوی دبیر کمیته اجرایی و مدیرعامل موسسه آینده پژوهی جهان اسلام نیز طی سخنانی در این همایش گفت: برای برگزاری همایش بین المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام بیش از 30 هزار نفر ساعت در طی دو سال صرف شده و همچنین با 21 نهاد، موسسه، سازمان خصوصی و دولتی رایزنی صورت گرفته است

وی افزود: معتقدیم در دهکده جهانی وضعیت فقر، افکار انحرافی و افراط گرایی، نزاع و جنگ در یک منطقه یا کشو ، نه فقط بر همسایگانش بلکه بر کل جهان تاثیر می‌گذارد. بحران‌های موجود برادران و خواهران مسلمانان در جهان اسلام اثر مضاعف دارد لذا برای کاهش منازعات در جهان اسلام مدل مفهومی را پیشنهاد می‌دهیم:کاهش منازعات، تفاهم بین الاذهانی، ایجاد زبان مشترک، شناخت، مواجهه و تعامل

مدیرعامل موسسه آینده پژوهی جهان اسلام تصریح کرد: هدف از این انرژی که در این کنفرانس صرف کردیم شناسایی بحران‌های موجود در جهان اسلام برای ترسیم نقشه راه و رسیدن به آینده مطلوب می باشد. این مهم، نیازمند یاری نخبگان در سطوح مختلف فکری و اجرایی می‌باشد.

ارسال نظر: