سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

احتمال چرخش مواضع ترامپ وجود دارد/ امیدواریم ترامپ درباره ایران و منطقه چرخش محسوسی داشته باشد

کدخبر: 2073787

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: تجربه به ما نشان داده کاندیداها چه در ایران و چه در خارج حرف‌هایی می‌زنند که پس از استقرار، نظرات‌شان تغییر می‌کند و احتمال این چرخش را درباره فرد منتخب امریکا می‌دهیم چرا که امریکا را سیستم اداره می‌کند و این سیستم اجازه نخواهد داد انچه رئیس حمهور می‌خواهد صورت بگیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سرلشکر سید یحی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز دوشنبه طی سخنانی در حاشیه برگزرای همایش بین المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، در جمع خبرنگاران گفت: تروریسم دشمن مشترکی برای همه جهانیان است و تنها مختص منطقه ما نیست اما این موج تروریستی روال مرگ و نیستی را به سر می‌برد اما احتمال ورود این امراج به جاهای دیگر نیز وجود دارد.

وی افزود: تنش بین شعیه و سنی و جنگ داخلی خواست تروریست‌ها و غربی‌هاست و امیدواریم در این همایش همه به یک نتیجه واحد که ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه است، برسیم و در طول این دو روز از نظرات دانشگاهیان و دانشجویان و نخبگان استفاده خواهیم کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار داشت: زود است راجع به انتخابات امریکا اظهارنظر جامع و کاملی انجام شود و تحلیل من این است که رسانه های ایران تامل بیشتری در موضع گیری داشته باشند. مقداری باید زمان بگذرد و فرد منتخب روی کار بیاید ببینیم چه کار خواهد کرد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: تجربه به ما نشان داده کاندیداها چه در ایران و چه در خارج حرف‌هایی می‌زنند که پس از استقرار، نظرات‌شان تغییر می‌کند و احتمال این چرخش را درباره فرد منتخب امریکا می‌دهیم چراکه امریکا را سیستم اداره می‌کند و این سیستم اجازه نخواهد داد انچه رییس حمهور می خواهد صورت بگیرد. باید ببینیم در عمل چگونه رفتار خواهد کرد؛ باید تامل کنیم و عجولانه برخورد نکنیم.

وی افزود: اما امیدواریم، رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره ایران و منطقه چرخش محسوسی داشته باشد تا ریشه‌های ناامنی در منطقه از بین برود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان اظهار امیدواری کرد که در دوره رییس جمهور جدید امریکا امیدواریم نیروهای امریکا از افغانستان و منطقه خارج شوند.

ارسال نظر: