سهم واردات نفت چین، هند و اروپا از ایران به ۷۳ درصد رسید

کدخبر: 2073838

در این میان، افزایش روزانه ۱۹۵ هزار بشکه ای صادرات نفت‌خام ایران به اروپا شایان توجه است، به‎طوری که صادرات نفت‌خام ایران به اروپا در ماه اوت به ۵۱۶ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هند، چین و اروپا در ماه اکتبر با دریافت 73 درصد از نفت ایران در جایگاه بزرگترین وارد کنندگان نفت از کشورمان قرار گرفتند.

نشریه آرگوس در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت‌خام ایران در ماه اکتبر 2016 نسبت به ماه سپتامبر افزایش 130 هزار بشکه در روز را تجربه کرد و به 2 میلیون و 440 هزار بشکه در روز رسید.

واردات نفت‌خام چین از ایران با 61 هزار بشکه در روز کاهش به 606 هزار بشکه در روز تنزل یافت. واردات نفت‌خام هند از ایران 53 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 661 هزار بشکه در روز رسید.

هند در ماه اکتبر به بزرگترین واردکننده نفت از ایران بدل شد و چین به جایگاه دوم رفت، همچنین واردات نفت‌خام ژاپن از ایران در دوره یادشده روزانه 17 هزار بشکه کاهش یافت و به 180 هزار بشکه در روز رسید.

در این میان، افزایش روزانه 195 هزار بشکه ای صادرات نفت‌خام ایران به اروپا شایان توجه است، به‎طوری که صادرات نفت‌خام ایران به اروپا در ماه اوت به 516 هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، واردات نفت‌خام ترکیه از ایران در ماه اکتبر نیز با کاهش 6 هزار بشکه به 194 هزار بشکه در روز رسید.

هند با 27، چین با 25 و اروپا با 21 درصد سهم از صادرات مهمترین واردکنندگان نفت از ایران هستند.

ارسال نظر: