روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور امسال به شبکه برق متصل می شوند

کدخبر: 2073840

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در صنعت آب و برق گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید برق در کشور بیش از ۷۶ هزار مگاوات است و ما با این میزان ظرفیت نصب شده رتبه ۱۴ دنیا و اول منطقه را داریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یکصد و پنجاه و سومین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران با حضور «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو و حجت الأسلام و المسلمین «سیدمحمدعلی شهیدی» معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و شماری از مشاورین وزرا در امور ایثارگران در وزارت نیرو برگزار شد.

در این نشست وزیر نیرو گفت: در حال حاضر، بیش از 21 هزار نفر ایثارگر و بیش از 1395 فرزند شهید در وزارت نیرو مشغول به‌کار هستند و این نشان می‌دهد که در این وزارتخانه فرهنگ ایثار و شهادت همچنان استمرار دارد.

حمید چیت چیان ، ضمن پاسداشت مقام شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: وزارت نیرو به نوعی با نام و یاد شهدا و با فرهنگ ایثار و شهادت عجین است. این وزارتخانه یک وزیر و بیش از 530 شهید را تقدیم این کشور و انقلاب کرده است.

وی افزود: در حال حاضر، بیش از 21 هزار نفر ایثارگر و بیش از 1395 فرزند شهدا در وزارت نیرو مشغول به‌کار هستند و این نشان می‌دهد که در این وزارتخانه فرهنگ ایثار و شهادت همچنان استمرار دارد.

چیت‌چیان تأکید کرد: متاسفانه اخیراً نیز 4 نفر از همکاران ما در نیروگاه دبیس کرکوک توسط اعضای تکفیری داعش به شهادت رسیدند و حدود 4 نفر دیگر نیز زخمی شدند و این مسأله همت و حمیت پرسنل وزارت نیرو در زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و جهاد را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشور در صنعت آب و برق گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید برق در کشور بیش از 76 هزار مگاوات است و ما با این میزان ظرفیت نصب شده رتبه 14 دنیا و اول منطقه را داریم.

وی اضافه کرد: هم اکنون کل کشور تحت یک شبکه واحد برق اداره می‌شود و امیدواریم بتوانیم براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری کل روستاهای بالای 10 خانواره کشور را به این شبکه وصل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های مردم و امنیت شهرها و روستاهای کشور به نوعی در گرو تأمین برق است و به همین دلیل به این صنعت «زیرساخت زیرساخت‌ها» نیز می گویند.

وزیر نیرو تأکید کرد: به‌رغم این حساسیت 14 سال است که در کشور هیچگونه خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای وجود نداشته و این برای صنعت برق یک افتخار است.

وی اظهار داشت: ایران از جمله معدود کشورهایی است که از نظر فنی و مهندسی در صنعت آب و برق تقریباً مستقل است و بیش از 95 درصد از صنایع و تجهیزات صنعت آب و بیش از 90 درصد از تأسیسات صنعت برق به صورت بومی تولید می‌شود.

چیت‌چیان تصریح کرد: همچنین در دو سال گذشته بیش از 90 درصد از صادرات فنی و مهندسی کشور مربوط به صنعت آب و برق بوده است.

وی تأکید کرد: همه این موفقیت‌ها بدون مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران این صنعت محقق نمی‌شد و ما همه آن‌ها را مدیون روحیه جهادی و والای این عزیزان می دانیم.

وزیر نیرو گفت: اگر در حال حاضر شهدا در میان ما حضور ندارند نباید خود را بی‌نیاز از فرهنگ ایثار و شهادت بدانیم؛ چرا که وزارت نیرو با توجه به گستردگی حوزه کاری خود به شدت نیازمند این روحیه است.

ارسال نظر: