در دیدار میهمانان خارجی همایش بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام اعلام شد

سرلشکر صفوی: به دنبال راهکاری برای آزادی فلسطین هستیم

کدخبر: 2073993

رئیس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام گفت:‌ در این موسسه علمی از راه تحقیق و مطالعه به دنبال دستیابی این نتیجه هستیم که ملت‌های اسلامی برای آزادی فلسطین چه راهبرد و راهکارهایی را می­‌توانند دنبال کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میهمانان خارجی همایش بین المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام از موسسه آینده پژوهی جهان اسلام بازدید و با سرلشکر سیدیحیی صفوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سرلشکر صفوی رییس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام در این دیدار با تشریح فعالیت‌های این موسسه گفت: مدت 8 سال است که از راه اندازی و تاسیس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام می­‌گذرد و مهمترین هدف این موسسه شناخت مولفه­‌ها، عوامل و ظرفیت­های ملت­ها و 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی است و اینکه چگونه از این عوامل توانمند ساز می­توان برای شکل گیری و زمینه سازی قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر استفاده کرد.

رئیس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام، شناخت اهداف مشترک و نیز دشمنان مشترک جهان اسلام را از دیگر اهداف راه اندازی این موسسه عنوان و تأکید کرد: ما در این موسسه علمی می‌خواهیم از راه تحقیق و مطالعه به این نتیجه برسیم که ملت‌های اسلامی برای آزادی فلسطین چه راهبرد و راهکارهایی را می­‌توانند دنبال کنند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با تأکید بر ضرورت آینده پژوهی در مسائل جهان اسلام، برگزاری همایش بین المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام توسط این موسسه را گامی در حوزه شناخت ریشه بحران‌های منطقه و آینده پژوهی جهان اسلام دانست.

حجت السلام والسلمین همام باقر حمودی معاون اول رییس پارلمان عراق نیز ضمن تقدیر از کتاب‌های منتشر شده در موسسه آینده پژوهی جهان اسلام بر لزوم تداوم این حرکت علمی تأکید کرد.

در پایان این نشست سیدحمزه صفوی مدیرعامل موسسه آینده پژوهی جهان اسلام با تأکید بر لزوم پیوند میان نخبگان جهان اسلام خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های جدی که توسط موسسه آینده پژوهی جهان اسلام شناسایی شده است، عدم ارتباط لازم نخبگان جهان اسلام با یکدیگر و فقدان درک مشترک نسبت به وضعیت جاری است و هرگونه ارتباط‌سازی دراین بستر، نیازمند فهمی مشترک از معانی است.

وی تأکید کرد: باید ارتباطات منسجم بین نخبگان جهان اسلام برای همفکری و همکاری برقرار گردد تا در سطوح بالادستی تبدیل به عرصه‌های حکومتی شود.

در این برنامه بازدید، میهمانان همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام از جمله ابراهیم الدیلمی رییس شبکه المسیره یمن، علی شعیبی تحلیلگر مسائل راهبردی سوریه، پروفسور میشل فوشه مشاور سابق امور استراتژیک و سیاسی در وزارت امور خارجه فرانسه و شخصیت ها و اساتیدی از کشورهای افغانستان، فرانسه و لبنان به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

ارسال نظر: