واکنش شرکت ملی گاز ایران به یک گزارش

گازرسانی به شهرستان زاهدان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

کدخبر: 2074121

طرح گاز رسانی به شهر زاهدان از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و این طرح از آن سال تا سال ۹۲ به دلیل مشکلات متعدد و عدم آماده بودن زیرساختها تنها ۱.۶ درصد پیشرفت داشته و در دولت یازدهم این طرح باردیگر به عنوان یکی از اولویت های کاری شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته و هم اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت در جریان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شرکت ملی گاز ایران با ارسال نامه ای در پاسخ به گزارش مندرج با عنوان "سوء استفاده انتخاباتی دولت یازدهم از طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان / تعلل دولت یازدهم در گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان" ضمن تکذیب موارد مطرح شده درگزارش مذکور، توضیحاتی را هم یادآور شده است.

بر پایه این گزارش، طرح گازرسانی به شهر زاهدان از سال 1389 آغاز شده و این طرح از آن سال تا سال 92 به دلیل مشکلات متعدد و عدم آماده بودن زیرساختها تنها 1.6درصد پیشرفت داشته و با روی کار آمدن دولت یازدهم این طرح باردیگر به عنوان یکی از اولویت های کاری شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته و هم اکنون با 80 درصد پیشرفت در جریان است.

این طرح برای گازرسانی به شهرستان زاهدان و در قالب خط انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان هم اکنون با پیشرفت مطلوبی در جریان است و براساس برنامه تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

مزید استحضار، شرکت ملی گاز ایران ، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را با توجه به قانون بند ‹‹ ق ›› تبصره 2 قانون بودجه سال 93 اجرا کرده و برای تحقق آن فارغ از هرگونه نیت خواهی و هجمه های سیاسی تلاش کرده و محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته و گازرسانی به مناطق مختلف به ویژه روستاهای دور افتاده را با هدف ایجاد رفاه عمومی و برقراری امنیت انرژی از افتخارات و اهداف خود می داند.

قدردانی دولت از این شرکت به عنوان برترین سازمان خدمت رسان در همایش روز ملی روستا و عشایر از این شرکت بر همین اساس صورت گرفته است.

این شرکت افتخار دارد با گازرسانی به بیش از ده هزار روستا در دولت یازدهم و جمعاً 26 هزار روستا و 1100 شهر و گازرسانی مطمئن و پایدار به تمام بخشهای انرژی کشور گامهای مهمی را در مسیر توسعه و تعالی کشور ، حفاظت از محیط زیست،کاهش استفاده از سوخت های میان تقطیر و ارسال روزانه بیش از 150 میلیون متر مکعب گازطبیعی به نیروگاهها به صورت میانگین در طول سال ، برداشته و نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

ارسال نظر: