آیت‌الله صافی گلپایگانی:

جهان اسلام جلوی کشتار مسلمانان نیجریه را بگیرد

کدخبر: 2074218

آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم کردن کشتار عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نیجریه اعلام کرد: جهان اسلام با تدبیر جلوی این حوادث ناگوار را بگیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم کردن کشتار عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نیجریه اعلام کرد: جهان اسلام با تدبیر جلوی این حوادث ناگوار را بگیرد.

در این پیام آمده است: در ایامی که دنیا، مبهوت و متحیر از ابراز احساسات میلیون ‌ها انسان پاک ‌سرشت و آزادی ‌خواه به مناسبت بزرگترین حماسه تاریخ، اربعین سید الاحرار و امام آزادگان حضرت امام حسین(ع) می‌ باشد، متاسفانه در کشور نیجریه شاهد جنایت های بسیار وحشتناکی هستیم.

پیام ادامه یافته است:این جنایت ها که توسط نظامیان آن کشور، صدها تن از مردم بی گناه را که فقط برای عرض ادب و تسلیت به پیامبر عالیقدر حضرت محمد بن عبدالله (ص) و اهل بیت مظلومش(ع) اقامه عزاداری و تعظیم شعائر می ‌نمودند و یاد و خاطره مظلومان کربلا را در دل ‌های مردم دنیا زنده می‌ کردند به راحتی به خاک و خون کشیده و تعداد زیادی را به شهادت رساندند.

پیام حاکی است: اگرچه شهادت برای این انسان‌های مظلوم وبی‌گناه، فوز و سعادت است، اما برای دنیایی که وجدان انسانیت آن در خواب است، مایه ننگ و عار و ذلت می‌باشد. آیت الله صافی گلپایگانی در این پیام تاکید کرده است: این جوامع به اصطلاح دفاع از حقوق بشر و نیز سازمان کنفرانس اسلامی و دولت‌های اسلامی، در مقابل این جنایت، سکوت اختیار کرده و بلکه بعضی از آنان، این جنایات را تایید می ‌نمایند! آیا این انسان‌ های مظلوم و بی ‌دفاع، جرمی وگناهی داشته ‌اندکه باید فریاد «لبیک یا حسین» آنها را با گلوله جواب داد؟!

وی در این پیام اضافه کرده است: اینجانب از دولت جمهوری اسلامی و از مراکز علمی و دینی جهان اسلام می‌خواهم که با محکوم ‌نمودن این فاجعه دلخراش، با تدبیرجلوی این حوادث ناگوار را گرفته وباهروسیله‌ای که می‌توانند ندای مظلومیت آنان را به گوش جهانیان برسانند.

در این پیام تصریح شده است:دنیا بداند که نام ویاد سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) و هدف مقدس آن حضرت، همیشه زنده و پایدار است و دشمنان و کژ ‌اندیشان، نمی ‌توانند این حماسه بزرگ جهانی را به فراموشی بسپارند.

جنبش اسلامی نیجریه، شمار شهدای حمله ارتش این کشور به عزاداران حسینی در شهر کانو را، نزدیک به ۱۰۰ تن اعلام کرد.

نظامیان ارتش نیجریه صبح دوشنبه هفته جاری برای متفرق کردن شیعیانی که در آستانه اربعین حسینی(ع) راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار کرده بودند از گاز اشک آور و گلوله های جنگی استفاده کردند.

هم چنین شماری از شیعیان نیجریه در شهر «فونتوآ» واقع در ایالت کادونای این کشور در روز عاشورا با خشونت ارتش و نیروهای امنیتی به خاک خون کشیده شدند که در این درگیری ها، 18 شهروند نیجریه ای شهید شدند.

ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه در شب تاسوعای حسینی بامحاصره مسجد شیعیان در کادونا نیز دست کم 15 عضو جنبش اسلامی نیجریه را بازداشت کردند.

ارسال نظر: