سیف: تمامی پرداختها در نظام بانکی قانونی بوده است

حمایت قاطع رئیس کل بانک مرکزی از نجومی‌بگیران/ سیف: از بابت پرداختهای نجومی نگرانی نداریم

کدخبر: 2074228

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بخش عمده ای از مسایل مطرح شده در خصوص فیش های نامتعارف و حجم انتقاداتی که به سمت شبکه بانکی و بانک مرکزی سرازیر شد، ناشی از عدم شناخت کافی از وضعیت موجود بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ولی الله سیف در نشست هم اندیشی با اعضای هیات عامل و مدیران کل بانک مرکزی با اشاره به مباحثی چون حقوق های نامتعارف، پاداش بازنشستگی و موارد مشابه که بحث های زیادی در خصوص آن شده است، افزود: بخش عمده ای از مسایل مطرح شده در خصوص فیش های نامتعارف و حجم انتقاداتی که به سمت شبکه بانکی و بانک مرکزی سرازیر شد، ناشی از عدم شناخت کافی از وضعیت موجود بوده که با دقت نظر همکاران در بانک مرکزی، تمام پرداختی ها بر اساس اصول و ضوابط قانونی بوده است و از این حیث نگرانی خاصی وجود ندارد. وی با بیان اینکه تلاش می کنیم در جهت احقاق حقوق همکاران نظام بانکی گام برداریم افزود به نظر می رسد در شرایط حاضر فضا و نگاه واقع بینانه تر و مناسب تری در نهادهای نظارتی نسبت به گذشته پدید آمده و با توجه به شفافیتی که به عمل آمده است، پیش بینی می شود تصمیم های کارشناسی شده تری اتخاذ شود.

سیف گفت: مواردی در خصوص پرداخت های خارج از ضابطه و چارچوب در بخش های دیگر کشور صورت گرفته است که طبیعتاً باید برخورد قانونی نسبت به انها انجام شود.

وی افزود: دو موضوع برای ما حایز اهمیت است؛ یکی موضوع وظایف و مسئولیت های بانک مرکزی و نظام بانکی نسبت به نظام اقتصادی کشور و دیگری ضرورت پرداختن به مشکلات و مسایل معیشتی کارکنان بانک مرکزی و نظام بانکی که سرمایه های اصلی در نیل به اهداف کلان اقتصادی کشور هستند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بنده به عنوان مسئول بانک مرکزی تاکید کرده ام که ما به هیچ وجه مجاز نیستیم اولویت ها را فراموش کنیم. نخستین اولویت، مسئولیت بانک مرکزی و نظام بانکی در اقتصاد کشور است که نباید خدشه ای به این موضوع وارد شود و هر تصمیمی که با این مصلحت سازگاری نداشته باشد، قطعاً قابلیت اجرا نخواهد داشت.

وی افزود: در کنار این موضوع پرداختن به مسائل معیشتی و انتقال دغدغه های کارکنان به مجامع تصمیم گیر از جمله وظایف اینجانب و همکارانم در هیئت عامل بانک مرکزی خواهد بود.

سیف گفت: بانک مرکزی دستاوردها و توفیقات قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته که این امر رضایتمندی جامعه و مسئولان را به همراه داشته و بخشی از آرامش و ثباتی را که در اقتصاد علی رغم مشکلات متعدد به وجود آمده است، مرهون تلاش های بانک مرکزی و شبکه بانکی می دانند و این مهم در سایه خدمت صادقانه همکارانی است که در بخش های مختلف بانک مرکزی و بانک ها و موسسات اعتباری مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به کنترل نرخ تورم و کاهش رشد نقدینگی طی سال های اخیر خاطرنشان کرد : نقش بانک مرکزی در کنترل و ثبات در این بخش ها با وجود فشارهای بودجه ای دولت و نیازهای دولت به تامین نقدینگی، بسیار حایز اهمیت است و شرایط مطلوبی را در این حوزه ها پشت سرگذاشته ایم.

وی گفت: بانک مرکزی در صدد ادامه ثبات اقتصادی و جلوگیری از شوک های ناگهانی در بازار است و اقشار مردم دچار آسیب های اقتصادی نشوند. این مسئله مرهون دقت نظر همکاران و دلسوزی آنان در انجام و پیگیری مسئولانه وظایف است.

ارسال نظر: