سینما در هفته‌ای که گذشت؛

مهران مدیری "ساعت ۵ عصر" به سینما می‌رود! / اول آذرماه؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره فیلم فجر

کدخبر: 2074345

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از صدور پروانه ساخت برای فیلم "ساعت ۵ عصر" مهران مدیری تا آخرین مهلت شرکت در جشنواره فیلم فجر.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از صدور پروانه ساخت برای فیلم «ساعت 5 عصر» مهران مدیری تا اعلام آخرین مهلت شرکت در جشنواره فیلم فجر.

" فهرست مقدس" با انجام اصلاحات جزئی دوباره در لبنان اکران می‌شود

محمد امین همدانی، کارگردان و تهیه کننده "فهرست مقدس" در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره ممانعت از اکران این انیمیشن توسط اداره امنیت عمومی لبنان گفت: به خاطر شکل و ظاهر اثر و همچنین به خاطر پرداخت به موضوع حساس دینی، اکران کار با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: لبنان کشوری است که افراد با عقاید مختلف در آن زندگی می کنند و برخی از گفتمان هایی که برای ما بسیار جدی و مشخص است برای لبنانی ها حساسیت برانگیز است و موضوع «فهرست مقدس» نیز یکی از همان مسائلی است که برای لبنانی ها حساسیت برانگیز است.

کارگردان «فهرست مقدس» با بیان اینکه مشکل اکران این اثر به گونه ای نیست که نتوان آن را حل کرد، اظهار داشت: ما افتتاحیه باشکوهی نیز برای اکران فیلم در لبنان داشتیم، ولی چون هنوز دولت واحدی در این کشور مستقر نیست، شاهد بروز چنین ناهماهنگی هایی در روند اکران آثار هستیم، با این حال قطعا مسئله اکران فیلم قابل حل خواهد بود.

همدانی افزود: سینماداران لبنانی موافق اکران «فهرست مقدس» در این کشور هستند و با انجام اصلاحات جزئی روی فیلم، شاهد اکران مجددا آن در لبنان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم «فهرست مقدس» از هفته آینده دوباره روی پرده سینماهای لبنان برود و اصلاحات به گونه ای است که قابل برطرف شدن خواهد بود.

«بادیگارد» پرفروش‌ترین فیلم سینما سیار

علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان سینمای درباره طرح سینما سیار گفت: طرح سینما سیار طرح موفقی بود که از ابتدای سال اجرایی شد. تاکنون 18 فیلم در این طرح شرکت کردند که در نیمه اول سال فیلم های زیادی مورد اقبال قرار گرفتند .

وی در ادامه گفت: فیلم سینمایی «بادیگارد» با فروش 600 میلیون تومان رتبه اول در طرح سینما سیار را به خود اختصاص داد و رتبه دوم فیلم «ایستاده در غبار» بود. فیلم های سینمایی «ابد و یک روز»، «من سالوادور نیستم»، و «زاپاس» در رتبه های دیگر قرار گرفتند .

سرتیپی درباره اکران فیلم ها در نیمه دوم سال گفت: فیلم «یتیم خانه ایران» در میان فیلم هایی که در نیمه دوم سال در این طرح قرارگرفته با اقبال بهتری مواجه شد همچنین فیلم سینمایی «ناردون» در میان فیلم های دیگر با اقبال مواجه شد. فیلم های سینمایی «لانتوری» و « فروشنده» نیز در طرح سینما سیار قرار دارند .

وی در خاتمه تاکید کرد: تاکنون 18 فیلم در طرح سینما سیار قرار گرفتند که با اقبال مخاطبین مواجه شدند .

حس و حال پیاده‌روی اربعین گفتنی نیست

افسانه بایگان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) حضور دارد، اظهار داشت: ما امروز (چهارشنبه 26 آبان) پیاده‌روی خود را از نجف آغاز کردیم و فعلاً قرار است تا عمود 440 برویم. بعد از آن هم اگربتوانیم باز پیاده ادامه می‌دهد. مهم مقصدمان است که کربلاست. ان‌شاءالله پس‌فردا هم برای بازگشت به کشور اقدام می‌کنیم .

وی درباره این که چه حس و حالی از حضور در بزرگترین تجمع صلح‌آمیز جهان دارد، پاسخ داد: اصلاً گفتنی نیست، در مستندها تا حدودی با فضای پیاده‌روی اربعین آشنا شده بودم اما وقتی از نزدیک با موضوع برخورد می‌کند، کاملاً یک چیز دیگر است. این همه صفا و انسانیت همه به راه یک هدف است .

این بازیگر ادامه داد: وقتی به اطراف نگاه می‌کنم و آدم‌ها که حرکت می‌کنند، احساس می‌کنم یک نیرو و جذبه شدیدی که روز به روز هم در حال زیاد شدن است، انسان‌ها را به این سمت می‌کشاند و ان‌شاءالله که ما شاهد ظهور باشیم .

وی درباره ذهنیت غلطی که درباره اعراب و تقابل عرب و عجم وجود دارد، گفت: از هفته پیش یاد یک فرمایشی افتادم که می‌گفت: تا کربلا راهی نیست. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم روزی شود که به کربلا برسیم و عرب و عجم اینچنین کنار هم و دوشادوش هم باشیم. ان‌شاءالله که این برادری و صمیمیت ادامه پیدا می‌کند .

بایگان در پایان ابراز امیدواری کرد زیارت کربلا قسمت همه دوستداران و علاقه‌مندان امام حسین(ع) شود.

مهران مدیری با "ساعت ۵ عصر" به سینما می‌رود!

پروانه ساخت فیلم «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری از سوی شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی صادر شد؛ هنوز زمان آغاز فیلمبرداری این اثر سینمایی قطعی نشده است .

با صدور مجوز این اثر به نظر می رسد حاشیه های پیش آمده برای این فیلم تمام می شود؛ مدیری در تاریخ چهار شهریور در نشستی جزییاتی از ساخت این فیلم را با رسانه ها مطرح کرد .

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه ایده این فیلم برای سه سال پیش است، بیان کرده بود: قصه «ساعت ۵ عصر» روایت کننده مشکلاتی است که برای همه ما در تهران پیش می آید ولی گویی ما به آنها عادت کرده ایم و همواره با آنها زندگی می کنیم .

به گفته مدیری، شخصیت اصلی این فیلم فردی است که باید تا ساعت ۵ عصر از یک نفر امضا بگیرد اما یک سلسله اتفاقات عجیب و غریب می افتد که البته عجیب و غریب هم نیست. این فیلم یک نقطه صفر تا صد دارد که به ما نشان می دهد چگونه اتفاقات بزرگتر می شود. این را هم باید بگویم که خیلی از اتفاقاتی که برای شخصیت اصلی می افتد اجتناب ناپذیر است .

فیلم سینمایی «وارونگی» آذر اکران می‌شود

فیلم سینمایی «وارونگی» که در جشنواره های مختلف به نمایش درآمد در گروه آزاد آذرماه به نمایش در می آید. «وارونگی» بعد از اکران در جشنواره فجر در بخش نوعی نگاه جشنواره کن، هفته فیلم‌های ایرانی در پاریس، جشنواره هامبورگ و جشنواره کمبریج نیز روی پرده رفت و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. همچنین این فیلم سینمایی توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره مِد ایتالیا را از آن خود بکند.

پخش این فیلم سینمایی بر عهده پخش رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی است.

سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا،علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات،عباد کریمی بازیگران وارونگی هستند . در خط داستانی وارونگی آمده است : سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است. رابطه ی آنها که در گذشته ناکام مانده، حالا درآستانه شکل گیری دوباره است .

ایوبی: سینمای ایران یکی از نوادر بخش های تولید کننده کشور است

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی ایران با بیان اینکه سینما، کالایی فرهنگی هنری است، گفت: دسترسی مردم به کالای دانش بنیان ایرانی از مهماتی است که نیازمند زمینه سازی هایی در کشور است. زمانی که مردم گوش، هوش و ذهن شان به نوا و نغمه ایرانی عادت کند کالای دانش بنیان ایرانی هم به طور حتم می‌خرند .

ایوبی افزود: سینمای ایران یکی از نوادر بخشهای تولید کننده در کشور است که بر روی پرده سینما تنها از محصولات داخلی استفاده می کند و از مصرف کالای خارجی دوری می کند. از این رو نیازمند نگاه ویژه به این حوزه برای کسب تجربه در حوزه های دیگر هستیم .

رییس سازمان سینمای ایران با بیان اینکه بخش صنعت باید در راستای کمک به هنرها به ویژه در بخش تجسمی و نمایشی دست به کار شود، گفت: صنعت کشور اگر در خدمت هنر درآید در وهله نخست خود و در گام بعدی اقتصاد کشور را نجات خواهد داد . زمانی که مردم فیلم ایرانی ببینند به کالای دانش بنیان ایرانی هم علاقه مند می شوند. در این میان رویدادهای فرهنگی از قبیل «جشنواره ایران ساخت» هم کمک حال چنین شرایطی خواهد بود .

وی با بیان اینکه استفاده از کالاهای دانش بنیان ایرانی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است بیان کرد: استفاده از کالاهای دانش بنیان ایرانی آثار بسیار مهمی در توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی که از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دارد .

تعطیلی سینماهای سراسر کشور در روز اربعین

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه شورای صنفی نمایش تصمیم گرفته شد که سینماهای سراسر کشور به مناسبت اربعین حسینی (ع) از عصر روز شنبه 29 آبان ماه تا پایان روز یکشنبه تعطیل است .

وی افزود: کلیه سینماهای سراسر کشور از روز دوشنبه اول آذر ماه پذیرای علاقمندان به سینما هستند

اول آذرماه؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره فیلم فجر

مدیر دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت : آخرین مهلت حضور آثار در جشنواره فیلم فجر اول آذرماه است و این مهلت تمدید نخواهد شد .

سحر آذین ادامه داد: با توجه به ثبت نام متقاضیان وهمانگونه که در آیین نامه جشنواره فیلم فجر قید شده است فیلمسازان علاقمند به حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر باید فرم حضور در جشنواره را تا اول آذر ماه به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند و برای دریافت فرم به آدرس تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، باغ فردوس، موزه سینما، ساختمان اداری مراجعه و یا با تلفن های: 81-22725880 و سایت ttp://www.fajrfilmfestival.com تماس بگیرند .

سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دبیری محمد حیدری بهمن ماه سال جاری برگزار می شود .

" نبرد خلیج فارس ۲" کمتر از دو ماه دیگر اکران می‌شود

فرهاد عظیما، کارگردان انیمشین «نبرد خیلیج فارس 2» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره زمان اکران این اثر گفت: «نبرد خلیج فارس 2» به احتمال زیاد کمتر از 2 ماه دیگر به اکران عمومی در می آید، ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: این انیمیشن در حال حاضر آماده نمایش است و تنها در بحث فنی نیاز به یکسری اصلاحات جزئی دارد که خیلی زمان بر نخواهد بود؛ همچنین دوبله این اثر نیز به سرپرستی بهران زند انجام شده است و پروانه نمایش کار نیز صادر شده است.

کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» اظهار داشت: متاسفانه انیمیشن در ایران همیشه مغفول مانده و هنوز هم آنگونه که باید این حوزه مورد توجه قرار نگرفته است، در حالی که امروزه بسیاری از آموزه های درست و نادرست آموزشی از طریق انیمیشن به مخاطب کودک و نوجوان منتقل می شود؛ چرا که قشر کودک و نوجوان با انیمیشن بیشتر انس می گیرند.

عظیما با بیان اینکه معمولا مردم اقبالی به سینما و به خصوص انیمیشن در کشور نشان نمی دهند، تصریح کرد: البته انیمشین «شاهزاده روم» توانست فروش خوبی را در این حوزه داشته باشد و اقبال خوبی از اثر صورت گرفت، با این حال متاسفانه سینمای کشور از یک جایی به بعد سوخت خود را از دست داد و دیگر ایده های جالب و جذاب را ندارد. به عبارت دیگر ما در کشورمان صنعت سینما را نداریم و نمی توانیم فیلم و اثری را بسازیم که وقتی کشورهای دیگر آن را می بینند تشخیص دهند که این فیلم مختص کشور ایران است؛ از این رو باید فرهنگ خاص کشور را در آثارمان نشان دهیم، در حالی که ما اصول هنری خودمان را کنار گذاشته و به فرعیات می پردازیم.

وی افزود: قرار است در چین تا سال 2020، 80 هزار سینما ساخته شود که این مهم نشان دهنده استقبال مردم این کشور از آثار سینمایی چه در حوزه فیلم و چه در حوزه انیمیشن است، ما نیز باید آثار جذابی را برای مردم بسازیم تا مردم به سینما اقبال پیدا کنند، در حقیقت باید در حوزه انیمیشن و سینما آثاری را که در خور شان مردم است، تولید کنیم.

کارگردان «نبرد خلیج فارس 2» درباره ساخت چندین باره برخی از سکانس های این انیمیشن بیان داشت: در ایران کمتر این اتفاق می افتد که یک انیمیشنی چندین بار مورد بازبینی و ساخت قرار بگیرد ولی ما در روند ساخت «نبرد خلیج فارس 2» برخی از سکانس ها را حتی 4 بار مورد بازبینی و ساخت مجدد قرار دادیم، در حالی که برخی از کمپانی های جهانی 10 تا 15 سال یک بازی رایانه ای را مورد بازبینی و ساخت مجدد قرار می دهند و چون به کیفیت اهمیت می دهند، فروش بالایی هم دارند، ولی ما در کشورمان بیشتر به کمیت اهمیت می دهیم تا کیفیت و این مهم نقطه ضعف ما به شمار می رود.

عظیما خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم که کاری را در تولید کنیم که در شان مردم کشور باشد و امیدواریم با اکران این فیلم شاهد استقبال از این اثر باشیم.

ارسال نظر: