یک روز پس از تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم های ایران صورت گرفت

مجلس نمایندگان آمریکا طرح منع فروش هواپیما به ایران را تصویب کرد

کدخبر: 2074352

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه طرحی را به تصویب رساندند که خواستار ممنوعیت فروش هواپیما به ایران است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه طرحی که خواستار منع فروش هواپیما به ایران است را به تصویب رساندند.

این طرح که «بیل هوزنگا»، رئیس کمیته فرعی سیاست پولی و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا روز 7 نوامبر آن را ارائه کرده خزانه‌داری آمریکا را از صدور مجوز برای موسسات مالی این کشور جهت انجام تراکنش‌های مربوط به صادرات یا صادرات مجدد هواپیماهای مسافربری به جمهوری اسلامی ایران منع می‌کند.

ایران خرداد ماه سال جاری، پس از چند ماه بحث و مذاکره اعلام کرد با شرکت هواپیمایی «بوئینگ» برای خرید 100 فروند هواپیمای مسافربری به توافق کتبی رسیده است. ایران پیش از آن همچنین با شرکت «ایرباس» به توافق برای خریداری هواپیما به توافق رسیده بود؛ اما نهایی شدن هر دوی این قراردادادها منتظر مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا است.

طرح ضد ایرانی «هویزنگا» در صورت تصویب در مجلس موازی سنا و تبدیل شدن به قانون با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، فروش دیگر شرکت‌های هواپیماسازی به ایران را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا بیش از 10 درصد قطعات تقریباً تمامی جت‌های مدرن، آمریکایی هستند.

این طرح همچنین بانک صادرات-واردات آمریکا را از سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های کسب و کار هر شخصیت حقوقی و حقیقی با ایران منع می‌کند. در عین حال این بانک حق ارائه خدمات به شرکای دیگر برای نقل‌وانتقال مالی با ایران را نخواهد داشت.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا طرح‌هایی که فروش هواپیما به ایران را ممنوع می‌کنند را به وتو تهدید کرده است.

ارسال نظر: