سخنگوی جنبش النجباء عراق:

آماده تعقیب داعش در سوریه هستیم/ عراق و سوریه دشمن واحدی به نام داعش دارند

کدخبر: 2074373

سخنگوی جنبش النجبای عراق گفت: بسیج مردمی عراق به درخواست دولت سوریه آماده تعقیب داعش در خاک سوریه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "هاشم الموسوی"، سخنگوی رسمی جنبش النجباء از گروه‌های بسیج مردمی عراق در گفتگو با فارس در بغداد بر آمادگی نیروهای بسیج مردمی عراق برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید کرد و گفت: بسیج مردمی توان و ظرفیت کافی برای ورود به نبرد در خارج از عراق و بخصوص سوریه را دارد تا گروه‌های تروریستی فعال در برخی مناطق این کشور را تعقیب کند.

وی تاکید کرد: عراق و سوریه دشمن واحدی به نام داعش دارند که روش‌ها و نقشه‌های مشترکی را بکار می گیرد، بنابراین فرقی نمی‌کند که در داخل عراق یا خارج آن به مبارزه با تروریسم برویم.

سخنگوی جنبش النجباء بر ضرورت موافقت دولت و پارلمان عراق با اقدام بسیج مردمی برای عملیات نظامی در خارج از عراق اظهار داشت: بسیج مردمی دشمنان کمی در داخل عراق ندارد، بنابراین هر گونه حرکت بسیج مردمی که از نهادهای امنیتی عراق محسوب می‌شود باید مطابق با قانون اساسی این کشور باشد.

«هادی العامری» رئیس سازمان بدر عراق و از فرماندهان بسیج مردمی، سه‌شنبه گذشته اعلام کرد: نیروهای بسیج بعد از آزادسازی عراق از اشغال گروه تروریستی داعش، وارد سوریه خواهند شد.

العامری در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک»، تأکید کرد: دولت سوریه، به ریاست «بشار اسد»، از رهبران بسیج عراق درخواست کرده پس از تکمیل آزادسازی عراق، وارد سوریه شوند.

نیروهای بسیج مردمی در حال حاضر مهم‌ترین و سخت‌ترین بخش عملیات آزادسازی موصل را که محور غربی آن است، به‌عهده گرفته‌اند.

العامری، روز دوشنبه اعلام کرده بود، به‌زودی مژده آزادسازی موصل از محور غربی را خواهیم داد.

ارسال نظر: