کواکبیان در پیش‌کنگره حزب مردم‌سالاری:

هر اصلاح‌طلبی که در سال ۹۶ نامزد شود، مورد توجه قرار می‌دهیم/ به کسی چک سفید امضا نداده‌ایم

کدخبر: 2074473

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه فعالیت شورای سیاست‌گذاری به پایان رسیده است گفت: مبنای ما برای انتخابات سال ۹۶ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (جمعه) در همایش پیش کنگره پانزدهم حزب مردم سالاری در کانون توحید تهران اظهار داشت: در برخی مباحث توسعه می‌گویند که فرهنگ، سیاسیت و اقتصاد بر هم مقدم هستند، اما برای دستیابی به قله توسعه فردی که از این مؤلفه‌ها اهمیت خاص خود را دارد.

وی افزود: علما تعبیری دارند مبنی بر اینکه برخی چیزها تقدم رتبی دارند ولو اینکه تأخیر زمانی داشته باشند. بنابراین به نظر ما قطعاً فرهنگ برای جامعه تقدم رتبی دارد.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: از نظر ما توسعه سیاسی رتبه‌اش بالاتر از توسعه اقتصادی اما فعلاً تقدم زمانی به اقتصاد تعلق دارد.

کواکبیان با بیان اینکه بنا داریم در سال 96 مردم با شور و حرارت بیشتری پای صندوق‌های رای حاضر شوند، تصریح کرد: باید اعتماد عمومی بازسازی شود؛ چراکه اعتماد عمومی بر اثر فیش‌های عمومی، املاک نجومی، صندوق ذخیره فرهنگیان و اختلاس‌های باقی مانده از دولت احمدی‌نژاد دچار ضربه شده است.

وی در ادامه به دیدار فراکسیون امید با رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: به عنوان هیأت رئیسه فراکسیون امید به آقای روحانی گفتم در سیاست خارجی و آزادی بیان و مطبوعات موفق عمل کرده‌اید اما دولت شما در توسعه سیاسی موفق نبوده است. سه سال از دولت گذشته و دولت باید در تحقق توسعه سیاسی بجنبد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه دولت در بحث مبازره با فساد فعال است، گفت: ستادی به ریاست آقای جهانگیری برای مبارزه با فساد راه‌اندازی شده است اما نتایج آن باید برای مردم ملموس‌تر و محسوس‌تر باشد.

کواکبیان با تأکید بر اینکه اولین نهاد مسئول مبارزه با فساد مالی دستگاه قضایی است گفت: اگر ما از املاک نجومی و برخی فسادها تحقیق و تفحص صورت بدهیم باز باید به دستگاه قضایی بفرستیم، بنابراین عدالت رمز و راز توسعه است.

وی به گزارش دبیران استانی این حزب اشاره و خاطرنشان کرد: دبیران استانی حزب مردم سالاری به ما گزارش داده‌اند مردم از وضعیت اقتصادی دل خوشی ندارند. بنابراین ما تنگناها و مشکلات را می‌پذیریم و از این جهت به دولت توصیه می‌کنیم در خروج از رکود، خروج از بیکاری و ایجاد اشتغال، وضع معیشتی مردم و مقابله با فساد به مردم دلخوشی بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از دولت خواست در مقوله خروج از رکود و خروج از بیکاری آمارهای ملموسی به مردم بدهد و شاه‌بیت همه این مسائل مبارزه با فساد است.

کواکبیان با تأکید بر اینکه شاخص شفافیت ما در دنیا حائز رتبه 130 است، گفت: فراکسیون شفاف‌سازی را در مجلس راه‌اندازی کرده‌ایم و ما در مجلس پشتیبان دستگاه قضایی هستیم و از این نهاد می‌خواهیم بدون تعارف با مفسدان برخورد کند.

وی در مورد حقوق شهروندی نیز گفت: حقوق شهروندی یکی از وعده‌های آقای رئیس ‌جمهور در زمان انتخابات 92 بوده است و البته طی دیداری که ما با آنها داشتیم گفتند تا دو ماه آینده لایحه حقوق شهروندی را به مجلس می‌فرستند.

دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه از دولت درخواست کرد که لایحه سه‌قلو وضعیت احزاب و حزبی شدن انتخابات، لایحه اطلاع‌رسانی و آزادی بیان و مطبوعات و لایحه انتخابات را به مجلس بفرستد.

کواکبیان در ادامه تأکید کرد: آنهایی که می‌گویند وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستند، عقب‌مانده هستند چراکه این مغایر با توسعه سیاسی است.

وی با اشاره به قانون انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد نیز گفت: ما باید قانون انتخابات را در مجلس تصویب کنیم چون در غیر این صورت هر کسی از آن تفسیر خود را خواهد شد و شما می‌بینید هم‌اکنون شورای نگهبان در مورد نظارت بر نمایندگان حرف‌های متفاوتی می‌زند. آقای جنتی در تلویزیون می‌گوید طی 4 سال ما باید بر نمایندگان نظارت داشته باشیم، در حالی که طبق قانون نظارت شورای نگهبان فقط در محدوده زمانی 20 روزه است و این خود نمایندگان هستند که باید بر رفتار یکدیگر نظارت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر دولت لوایح سه قلو را در مدت 7 الی 8 ماه باقی مانده از عمر فعالیتش به مجلس بفرستد، اعتماد مردمی و نخبگان سیاسی جلب می‌شود.

کواکبیان به تشریح سیاست‌های حزب مردم‌سالاری پرداخت و یادآور شد: حزب مردم‌سالاری برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا 1500 کاندیدا خواهد داشت و از دولت تدبیر و امید هم حمایت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: اگر در داخل حزب و یا بیرون حزب اصلاح‌طلبی بخواهد برای انتخابات سال 96 کاندیدا شود، وی را موردتوجه قرار می‌دهیم چراکه ما به سهولت چک سفید امضا نداده‌ایم.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه مبنای حرکت ما شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است خاطرنشان کرد: فعالیت سیاست‌گذاری شورای اصلاح‌طلبان تا انتخابات مجلس دهم بوده و هم‌اکنون دوره آن به پایان رسیده است البته این سخن من به این معنا نیست که اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی با دو لیست وارد بشوند بلکه تلاش می‌کنیم که لیست واحد بدهیم، اما آیا احزاب مقصر هستند یا آن عده‌ای که ساز ناکوک می‌زنند.

کواکبیان با تأکید بر اینکه قصد وزن کشی نداریم گفت: 45 حزب اصلاح‌طلب خارج از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هستند البته مبنای ما اختلاف نیست بلکه اتحاد و وحدت است اما مرجعیت اصلی متعلق به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد بود.

ارسال نظر: