۱۴ آذر ماه لایحه بودجه سال ۹۶ تقدیم مجلس می‌شود

نوبخت: مردم به ما اعتماد کنند/ امیدواریم شاکله برنامه ششم توسعه در مجلس تغییر پیدا نکند

کدخبر: 2074483

سخنوی دولت به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم شاکله برنامه ششم توسعه در مجلس تغییر پیدا نکند و این برنامه نقشه راه بوده و برنامه میان‌مدت را مشخص می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدباقر نوبخت امشب در برنامه «در مسیر توسعه» گیلان با اشاره به بازدید امروز خود از خط آهن قزوین‌ ـ رشت که با قطار از کرج تا کوهین را طی کرده بود، اظهار کرد: امروز فرصتی فراهم شد که به ایستگاه راه‌آهن تهران بروم و به عنوان مسافر وارد گیلان شدم و از کرج تا قزوین که باید دو خطه شود، بازدید شد.

وی با بیان اینکه 29 کیلومتر راه‌آهن مذکور را با قطار حرکت کردیم، افزود: این موضوع برای من پرهیجان بود که گام نخست آن انجام شد.

سخنگوی دولت خط آهن قزوین‌ ـ‌ رشت را 164 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در مجموع 220 کیلومتر مجموع راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت بوده که بیش از 80 کیلومتر آن انجام شده است.

وی از اختصاص 2 هزار و 550 میلیارد تومان برای پروژه‌های راه‌آهن و آزادراه کشور خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار و 300 میلیارد تومان نیز برای 5 پروژه راه‌آهن کرمانشاه، تبریز، رشت و اتصال آن به شبکه راه‌آهن مرکزی اختصاص دارد.

نوبخت با اشاره به اینکه پس از برجام روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت و میعانات نفتی فروش داشتیم، ادامه داد: در قانون بودجه نفت را بشکه‌ای 40 دلار در نظر گرفته شده بود اما اکنون نفت را بشکه‌ای 43 دلار می‌فروشیم در حالی که سال گذشته افت قیمت نفت کشورهای بزرگ را به زانو درآورده بود.

وی راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت‌ ـ آستارا را متصل به راه‌آهن جمهوری آذربایجان و کشورهای شمالی دانست و تصریح کرد: برای پروژه راه‌آهن مذکور مبلغ 500 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه راه‌آهن مذکور از فاینانس استفاده می‌کند، افزود: اکنون هیچ مشکلی در پرداختی‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در رشت 2 ایستگاه در فلک‌ده و میدان گیل برای راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت احداث می‌شود تا مردم در شهر رشت پیاده شوند.

نوبخت با اشاره به اینکه 50 هکتار زمین برای ایستگاه گیل در رشت خریداری می‌شود، گفت: پول این زمین به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

سرمایه‌گذاری 37 هزار میلیارد تومانی برای طرح‌های عمرانی کشور

وی به سرمایه‌گذاری طرح‌های عمرانی کشور اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری 37 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توسعه کشور را از مسیر احیای واحدهای تولیدی دانست و افزود: تاکنون 12 هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شده و 7 هزار و 500 واحد فعال می‌شوند.

به گفته وی، برای احیای واحدهای تولیدی گیلان مبلغ 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

نوبخت با بیان اینکه تا پایان آذر ماه سال جاری از 11 کیلومتر آزاد راه رشت‌ ـ قزوین 3 هزار و 200 متر با شکافتن کوه البرز افتتاح می‌شود، گفت: متعهد شدیم 100 درصد تمام طرح‌هایی که رئیس جمهور در گیلان وعده داده را به اتمام برسانیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا زمینه توسعه و عمران گیلان فراهم شود و در مسیر رشت‌ ـ‌ آستارا و کنارگذر انزلی نیز اعتبارات لازم اختصاص داده شده است.

سخنگوی دولت به اختصاص اعتبار برای پروژه راه فومن‌ ـ‌ صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: پل کابلی آستانه‌اشرفیه از برنامه‌های اجرایی گیلان است.

وعده بلندمدت به مردم نمی‌دهیم/ تمام پروژه‌ها تا پایان دولت یازدهم افتتاح می‌شوند

وی با تصریح بر اینکه اعتبار کنارگذر لنگرود نیز به طور کامل پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام این پروژه‌ها تا پایان دولت روحانی به بهره‌برداری می‌رسد و وعده بلند مدت به مردم نمی‌دهیم.

نوبخت ادامه داد: 14 هزار و 700 میلیارد تومان پول نقد به گندم‌کاران پرداخت کردیم و برای مطالبات چایکاران در ردیف بودجه مبلغ 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که 120 میلیارد تومان بودجه جاری برای خرید برگ سبز چای و 30 میلیارد تومان نیز بودجه عمرانی برای بهزراعی باغ‌ها بوده که این مبلغ 100 درصد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه میزان چای تولید شده بیشتر بود، گفت: در سال جاری تولید چای خشک 60 درصد افزایش یافته و از 20 هزار تن تولید چای خشک، اکنون 31 هزار تن چای در کشور تولید می‌شود.

پرداخت 30 میلیارد تومان مطالبات چایکاران تا شب جمعه آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: مبلغ 30 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران تا شب جمعه هفته آینده به آنها پرداخت می‌شود.

وی به اختصاص اعتبار برای تغییر سبک صید اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته وعده‌ای به صیادان برای تغییر سبک صید داده شده بود و آذر ماه سال جاری مبلغ 30 میلیارد تومان به صیادان پرداخت می‌شود و تعهدات سازمان برنامه و بودجه را انجام می‌دهیم.

نوبخت از افتتاح 4 بیمارستان در گیلان تا پایان دولت روحانی خبر داد و یادآور شد: تا پایان دولت یازدهم بیمارستان‌های آستارا، رضوانشهر، لاهیجان و لنگرود افتتاح می‌شود.

وی درباره اختصاص اعتبار رودخانه‌های رشت اظهار کرد: 50 میلیارد تومان برای احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت اختصاص داده شده و مردم انتظار دارند این روند را مشاهده کنند و مسایل زیست‌محیطی انجام شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت زباله سراوان، متذکر شد: برای راه‌اندازی کارخانه جدید کمپوست و بهبود وضعیت سراوان رشت اعلام آمادگی کرده‌ایم.

مردم به ما اعتماد کنند/ امیدواریم شاکله برنامه ششم توسعه در مجلس تغییر پیدا نکند

وی افزود: مردم به ما اعتماد کنند و اگر بتوانیم در این دوره کوتاه خدمت کنیم مردم نیز آن را درک می‌کنند ضمن اینکه بنده سه دوره نماینده مردم رشت در مجلس بودم و مسائل گیلان و رشت را می‌شناسم.

نوبخت با بیان اینکه مردم بسیار زیرک هستند، خاطرنشان کرد: مردم تفاوت کارهای ظاهری با تلاش صادقانه را تشخیص می‌دهند.

وی مشکل کشاورزان را قابل تفکیک خواند و افزود: اشراف کلی بر وضعیت برنج، چای و زیتون دارم و از استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان می‌خواهم این موضوع را پیگیری کنند.

سخنگوی دولت درباره سایت نفتی رودسر گفت: درباره این سایت وعده‌ای دادیم که باید اجرایی شود و از مطالبات مردم شرق گیلان است و در تقسیم کار وزرا و معاونان، وزیر نفت به عنوان وزیر معین گیلان مشخص شد که امیدواریم با سفر به این استان دغدغه سایت نفتی را برطرف کند.

وی اظهار کرد: تا هفته آینده 20 میلیارد تومان برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست و زباله‌سوز منطقه سراوان رشت پرداخت می‌کنیم.

نوبخت به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم شاکله برنامه ششم توسعه در مجلس تغییر پیدا نکند و این برنامه نقشه راه بوده و برنامه میان‌مدت را مشخص می‌کند.

14 آذر ماه لایحه بودجه سال 96 تقدیم مجلس می‌شود

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه ششم توسعه تا چند هفته دیگر در جلسه علنی مجلس مطرح می‌شود، گفت: 14 آذرماه سال جاری لایحه بودجه سال 96 تقدیم مجلس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه وضعیت کشور را در بخش‌های مختلف تا سال 1399 مشخص می‌کند و برنامه استان‌ها در چارچوب بخشی و ملی تعیین می‌شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: پس از تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس، برنامه استان‌ها به تصویب می‌رسانیم و پیشنهاد کردم برنامه گیلان برای سال‌های 95 تا 99 توسط گیلانی‌ها نوشته شود.

وی با بیان اینکه 24 بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 12 برنامه سرفصل بندی کردیم، یادآور شد: لیست تمام پروژه‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در سال 96 همراه با بودجه سال 96 به مجلس ارائه می‌شود.

سخنگوی دولت راه‌آهن را جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی برای برخورداری اقتصادی درون‌گرا و برون‌زا از اعتقادهای دولت است.

ارسال نظر: