امیرعبداللهیان:

عربستان سازمان کنفرانس اسلامی را به گروگان گرفته/ قدس در این سازمان به فراموشی سپرده شده است

کدخبر: 2074501

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین با بیان اینکه عربستان مسئول ناکارآمدی سازمان کنفرانس اسلامی است و این سازمان را به گروگان گرفته، گفت: قدس در سازمان کنفرانس اسلامی در عمل به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین امیرعبداللهیان در واکنش به تحرکات سعودی که در پشت قطعنامه اخیر سازمان کنفرانس اسلامی در مکه قرار دارد و همچنین بی توجهی به سرنوشت قدس که هدف اصلی تشکیل سازمان همکاری اسلامی است اظهار داشت: ‎سازمان همکاری اسلامی با مداخلات نادرست و فشار عربستان اولویت‌ها ی خودش را گم کرده است. متاسفانه عربستان از این سازمان بشدت استفاده ابزاری می کند. این سازمان، بجای همکاری با کشورهای اسلامی و کمک به حل بحرانهای پیچیده سیاسی و امنیتی منطقه، خود با فشار سعودی بحران آفرینی می‌کند.

وی تغییر ناگهانی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را نشانگر تحرکات جدید سعودی در مسیری غیرسازنده عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان همکاری اسلامی بعد از وقایع آتش سوزی مسجد الاقصی و با هدف تمرکز بر موضوع قدس در فلسطین و قبله اول مسلمین و مقابله با تجاوزات رژیم نامشروع اسراییل تاسیس شد اما اکنون در حوزه عمل هیچ ابتکاری برای مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ندارد بلکه ریاض این سازمان را برای مقابله با برخی از کشورهای عضو سازمان به گروگان گرفته است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: چنانچه دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی این سیاست زدگی و رویه محض در خدمت اهداف یکسویه و غیر سازنده عربستان بودن را به کنار نگذارد ، قطعا از مرحله ناکارآمدی فراتر رفته و با شکست مواجه خواهد شد .

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در پایان اظهار کرد: سوال اساسی این است که سازمان همکاری اسلامی چه برنامه ای برای امنیت پایدار ، صلح ، ثبات و رفاه کشورهای عضو سازمان و جهان اسلام دارد؟ با این رویه چنانچه سازمان دچار شکست شود مسئولیت مستقیم آن برعهده عربستان است.

ارسال نظر: