وزیر بهداشت:

فقط ۳ نفر از سرانجام پرونده مرحوم کیارستمی اطلاع دارند/ برای جامعه پزشکی حاشیه‌سازی نکنیم/ ای کاش پزشک نبود

کدخبر: 2074646

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد پرونده مرحوم عباس کیارستمی، فقط بنده، پسرش بهمن و آقای صمدیان می‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سید حسن هاشمی امشب در نشست جمع‌بندی سفر دو روزه به استان بوشهر با اشاره به برخی اظهارات فعالان اجتماعی بوشهر در مورد موضوع تقدس جامعه پزشکی اظهار داشت: برای جامعه پزشکی حاشیه‌سازی نکنیم و از سرمایه‌های اجتماعی باید استفاده بهتری کنیم ای کاش من پزشک نبودم.

وی با اشاره تخلف در جامعه پزشکی که از سوی یکی از فعالان اجتماعی بوشهر در این نشست مطرح شده بود، گفت: اگر کسی در دستگاهی تخلف کرده نباید چشم پوشی کرد و اگر در این زمینه کوتاهی صورت می‌گیرد ایراد از دستگاه قضاست، مگر ما گفتیم با کسی که تخلف کرده برخورد نکنید؟ اگر رای قاضی با من مغایرت داشت که ما نباید جوابگو باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگر قانون اشکال دارد دستگاه قضا باید اصلاح کند، خاطرنشان کرد: اکنون آیا کسی جرات دارد به اندازه‌‌ای که به جامعه پزشکی انتقاد می‌شود در مورد وکلا حرف بزند؟ باید با سرمایه‌های اجتماعی خود رفتار بهتری داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح سفر دو روزه خود به بوشهر با بیان اینکه یکی از سفرهای خوش خاطره برای من سفر به استان بوشهر بود، اضافه کرد: در این سفر با دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی تعهد 460 تخت بیمارستانی داشتیم، آن هم در استانی که کل تخت‌های بیمارستانی آن 800 تخت بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: البته رئیس دانشگاه علوم پزشکی با حمایت‌های استاندار بوشهر موفق شدند در شرایط سخت مالی 600 تخت بیمارستانی را به استان بوشهر اضافه کنند.

وی عنوان کرد: در شهرستان عسلویه انتظار داریم وزارت نفت و سازمان تأمین اجتماعی گام بلندی برای کمک به خدمات بهداشتی و درمانی بردارند و وزارت بهداشت هم آنچه در توان دارد انجام می‌دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مقرر شده بیمارستان توحید جم تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت قرار بگیرد، تبیین کرد: در بیمارستان کنگان، توسعه بیمارستان، تأمین آمبولانس هوایی را با مذاکره با وزارت نفت دنبال خواهیم کرد.

قاضی‌زاده هاشمی از تکمیل بیمارستان شهر دیّر که عملیات اجرایی آن 28 سال پیش شروع شده بود تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: توسعه بیمارستان خورموج، اورژانس با 40 تخت بیمارستانی در این شهر تا دو ماه آینده عملیاتی می‌شود و اولویت مهم در اهرم هم توسعه بیمارستان کنگان است.

وی توضیح داد: در شهر بوشهر هم با تأمین کمک‌هایی که مقرر شده است از سوی سازمان انرژی اتمی صورت بگیرد و حرکت جهادی استاندار بوشهر که توانست زمین مورد نظر را رفع معارض کند، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دیلم، توسعه اورژانس و دیالیز در دستور کار قرار می‌دهیم، گفت: برای شهر گناوه یک دستگاه MRI خریداری و نصب خواهیم کرد و انتظار داریم یک قطعه زمین در اختیار حوزه سلامت قرار گیرد تا مرکز جامع بهداشتی گناوه در مرکز شهر اجرا شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه یک بیمارستان جدید به جای بیمارستان سوخته شده برازجان احداث خواهد شد، افزود: همچنین 3 مرکز جامع خدمات سلامت برای شهرهای شبانکاره، ارم و بوشکان احداث خواهیم کرد.

وی در ارتباط با مشکل ورود فاضلاب به دریا در بوشهر گفت: اگر چنین اتفاقی می‌افتد باید آن را با صدای بلند بگوییم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های استاندار بوشهر در حوزه سلامت، افزود: دکتر سالاری استاندار بوشهر در عرصه سلامت واقعاً استاندار بی‌نظیری است و مثل ایشان در کشور نداریم و تاکنون همیاری و تعامل خوبی با بخش سلامت داشتند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در کشور بیمارستان دهان و دندان را در بوشهر و در محل بیمارستان فاطمه زهرا احداث خواهیم کرد، گفت: امیدواریم با تأمین منابع مالی، بتوانیم نخستین بیمارستان دهان و دندان را در استان بوشهر احداث کنیم.

وی مطرح کرد: کاری که در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر طی دو سه سال اخیر شده، کارستان بوده است و اتفاقات خیلی خوبی شاهد بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان در مورد پرونده مرحوم عباس کیارستمی تشریح کرد: در این مورد فقط بنده، پسرش بهمن و آقای صمدیان می‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.

ارسال نظر: