در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی

فریاد "لبیک یا حسین" در تهران طنین‌انداز شد

کدخبر: 2074655

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، امروز با حضور مردم تهران زیر بارش باران برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، از ساعت 6:30 صبح امروز با حضور مردم تهران زیر بارش باران آغاز شد.

در طول مسیر پیاده‌روی موکب‌هایی برپا شده و به زائران حرم عبدالعظیم حسنی خدمات ارائه دادند.

این پیاده‌روی از سه نقطه به سمت قبله تهران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و عزاداران پس از طی مسیر17 کیلومتری همزمان با اذان ظهر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رسیدند.

در طول مسیر این پیاده روی, دستگاه و نهادهای مختلف و هیئات مذهبی مسئول ساماندهی، امنیت و خدمات به عزاداران را بر عهده داشتند و تیم‌های آتش‌نشانی، اورژانس، راهنمایی و رانندگی، مساجد، مدارس بین راه و هیئات برای پذیرایی از زائران ساماندهی شده بودند.

طرح پیاده روی اربعین حسینی در شهر تهران به کوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت سپاه تهران بزرگ، هیئت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، اورژانس تهران، سازمان امور مساجد برگزار شد.

12 تیم امدادی و درمانی اورژانس تهران شامل 10 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 22 کاردان اورژانس اعم از پزشک، پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی در مسیرهای تعیین شده از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالطعظیم حسنی (ع) استقرار پیدا کردند.

45 آتش نشان با استفاده از 11 خودروی سبک و سنگین به همراه پنج دستگاه موتور سیکلت در مسیرهای تعیین شده پیاده روی نیز مستقر شدند.

در مسیر پیاده روی سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت که مردم ایران پیام عاشورا را خوب درک کرده‌اند مردم به اباعبدالله(ع) وفادار و مؤمن هستند اهل بیت را دوست دارند و برایشان جان فشانی می‌کنند.

وی افزود: این صحنه قدرت‌های پوشالی بشری را ازبین می‌برد این حرکت از بمب و هسته‌ای قوی تر است. ما برای این حرکت سایت دائمی و دل نوشته و عکس تهیه کردیم همه مردم می‌توانند در آن شرکت کنند. باید تلاش کنیم قدرت مردم تهران و ایران را به هم نشان دهیم.

سردار ذوالقدر با اشاره به حدیث معروف مربوط به اهمیت زیارت سیدالکریم،‌ حضرت عبدالعظیم الحسنی و برابری آن با زیارت امام حسین(ع) گفت: این مردم اگرچه به هر دلیل توفیق حضور در کربلا را نیافتند اما امروز اثبات کردند که از رهروان امام هستند من یقین دارم امام حسین(ع) این زیارت را برایشان همچون زیارت جابربن عبدالله انصاری قبول می‌کند. این همان قدرت الهی است باید تلاش کنیم در سال‌های آتی نیز چنین همتی را داشته باشیم.

براساس این گزارش؛ جاماندگان از پیاده روی اربعین با حضور در حرم عبدالعظیم حسنی نماز جماعت ظهر و عصر را در این مکان به پا داشتند.

ارسال نظر: