شطرنج گرندپری بانوان جهان - روسیه

برتری خادم‌الشریعه برابر نماینده میزبان

کدخبر: 2074870

بانوی شطرنج‌باز کشورمان در دور سوم از مرحله پایانی رقابت‌های گرندپری بانوان جهان مقابل نماینده روسیه به پیروزی رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دور از سوم از مرحله پنجم و پایانی مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان در سال 2016 از ظهر امروز (دوشنبه) در شهر خانتی مانسیسک برگزار شد.

در یکی از این دیدارها ساراسادات خادم‌الشریعه از کشورمان به مصاف «والنتینا گونینا» نفر دهم رده‌بندی جهانی از روسیه رفت و مقابل این شطرنج‌باز که در مرحله سوم در باتومی گرجستان قهرمان شده بود، به پیروزی دست یافت.

گونینا در کارنامه خود دو بار قهرمانی اروپا در سال‌های 2012 و 2014 و سه بار قهرمان روسیه در سال‌های 2011، 2013 و 2014 را دارد.

خادم‌الشریعه پیش از این در دو دیدار قبلی خود به ترتیب مقابل «دروناوالی هاریکا» از هند به عنوان نفر ششم رنکینگ جهانی و «الکساندرا کاستنیوک» از روسیه به عنوان نفر پنجم این رده‌بندی مساوی کرده بود.

بانوی شطرنج‌باز کشورمان که در آخرین رنکینگ در رده 39 قرار گرفته، در چهارمین دیدار خود به مصاف «المیرا اسکریپچنکو» از فرانسه که هم‌اکنون در رده 26 رده‌بندی جهانی است، خواهد رفت.

خادم‌الشریعه در مرحله اول مسابقات گرندپری در موناکو در رده آخر ایستاد، اما در مرحله دوم که به میزبانی تهران برگزار شد، به مقام نایب قهرمانی دست یافت. با توجه به اینکه هر شطرنج‌باز فقط در سه مرحله می‌تواند شرکت کند، به همین دلیل خادم‌الشریعه در مراحل سوم و چهارم در گرجستان و چین حضور نداشت.

ارسال نظر: