آخریت تحولات سوریه

دیدار نمایندگان اسد با فرماندهان نظامی مخالف دولت در "التل"/ آغاز کوچ تروریست‌ها از دمشق به ادلب

کدخبر: 2075327

منباع میدانی از دیدار نمایندگان دولت اسد با فرماندهان نظامی مخالف دولت در منطقه التل خبر می‌دهند و گفته می‌شود براساس توافق انجام شده میان طرفین تعداد زیادی از تروریست‌ها با تحویل سلاح‌ها خود از اطراف دمشق به سمت ادلب در حال کوچ هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: پس از توافق ارتش سوریه و گروه‌های مسلح برای صلح، تعدادی از گروه‌های تروریستی مستقر در شهرهای غوطه غربی دمشق به سوی صلح گرایش پیدا کرده‌اند.

یک منبع نظامی آگاه به خبرنگار تسنیم در دمشق خبر داد که گروه‌های تروریستی در «خان الشیخ» در جنوب غرب دمشق به صورت رسمی موافقت خود را برای صلح منطبق با خواسته‌های دولت سوریه اعلام کرده‌اند.

این منبع نظامی تأکید کرد که تروریست‌ها در حال آتش زدن پایگاه‌های خود هستند و برای ترک شهر به سمت استان ادلب آماده می‌شوند.

از سوی دیگر همه گروه‌های مسلح مستقر شهرک «کناکر» در غرب دمشق نیز سلاح‌های سنگین و متوسط و سبک خود را تحویل داده و از دولت سوریه خواستار حل و فصل پرونده‌هایشان شدند.

اما مهمترین خبر در پرونده صلح سوریه آن چیزی است که در شهر «التل» در حومه دمشق، اتفاق افتاد. پس از انشار اخباری درباره عملیات گارد ریاست‌جمهوری سوریه در منطقه، خبرنگار تسنیم با خبر شد که کمیسیون صلح وابسته به دولت سوریه از شهر التل بازدید داشته و با قصد شروع مذاکرات برای صلح با گروه های‌ مسلح شهر با فرماندهی نظامی این شهر دیدار کرده است.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته در شهر التل عملیات داشته و موفق شدند «وادی موسی» را به تصرف خود در آورند.

منبع نظامی در سوریه معتقدند که صدها تررویست که اغلب آن‌ها وابسته به گروه تروریستی «النصره» هستند، در شهرک التل مستقر شده و این در حالی است که نزدیک به 700 هزار شهروند سوری نیز در این شهر زندگی می‌کنند.

ارسال نظر: