برخورد دو قطار مسافربری در هفت‌خوانِ سمنان، ایران را داغدار کرد

واکنش‌ها به حادثه قطارِ مرگ

کدخبر: 2075360

در حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، ۴ واگن از ریل خارج شده و ۲ واگن دچار حریق شد که در نتیجه آن ۴۴ نفر کشته شده و ۱۰۴ نفر مصدوم شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »‌، دو رام قطار مسافربری تهران - مشهد در ایستگاه هفت خوان در محدوده استان سمنان با هم برخورد کردند.

این حادثه حدود ساعت هشت روز جمعه در حالی روی داد که یک رام قطار مسافربری تهران - مشهد در ایستگاه ایستاده بود و یک رام قطار دیگر از پشت به این قطار برخورد کرد.

در حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، ۴ واگن از ریل خارج شده و ۲ واگن دچار حریق شده است.

ایستگاه راه آهن هفت خوان در مسیر سمنان - دامغان قرار دارد.

*** واکنش‌ها و اخبار مربوط به حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان را می‌توانید از اینجا دنبال کنید.

شنبه/ 7 آذرماه 1395

12:28- پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه دردناک تصادف قطار: "بی‌تدبیری دست‌اندرکاران" مردم را داغدار کرد از این حوادث به آسانی عبور نشود

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حادثه‌ی تلخ و اندوهبار شهادت دهها نفر از زوّار ایرانی و غیر ایرانی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در عراق و نیز حادثه‌ی دردناک تصادف قطار که به جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مسافران و زوّار حضرت ابی‌الحسن‌الرضا علیه‌السلام انجامید، اینجانب را همچون دیگر هم‌میهنان و خانواده‌های عزادار، مصیبت‌زده کرد.

در حادثه‌ی اول، گروههای جنایتکار و شقاوت‌بار تکفیری که راه‌پیمائی عظیم اربعین و امنیت بی‌نظیر زائران حسینی، چشم آنان را کور و توطئه‌های خباثت‌آلود آنان را خنثی کرده است، به انتقام بزدلانه و فجیع دست زدند و بار دیگر چهره‌ی خبیث و مَنیّت پلید خود را به همه نشان دادند. از مناطق دیگر جهان همچون نیجریه و پاکستان و افغانستان نیز خبرهای تلخ و تکان‌دهنده از جنایات هم‌مسلکان آنها می‌رسد و خطر جریان تکفیری و دولت‌های حامی آنان را بار دیگر به همه‌ی مسلمانان و دلسوزان گوشزد می‌کند.

در حادثه‌ی دوم نیز قصور یا تقصیر و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران خانواده‌هائی را داغدار کرد و موجب جان‌باختن و آسیب‌دیدگی جمعی از مردم عزیزمان شد.

اینجانب ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و دعا برای شفای آسیب‌دیدگان و عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، از مسئولان و دست‌اندرکاران در هر دو بخش داخلی و خارجی می‌خواهم که از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه‌ی حلّ ریشه‌ئی این مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند و اکنون نیز همه‌ی تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.

11:47- اعضای کارگروه ویژه کمیسیون عمران از محل سانحه برخورد قطار سمنان بازدید کردند

اعضای کارگروه ویژه بررسی سانحه برخورد قطار سمنان- مشهد صبح امروز با حضور در محل حادثه از نزدیک محل این سانحه را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

این کارگروه که از 5 نفر از اعضای کمیسیون عمران تشکیل شده، قرار است پس از بازدید گزارش جامعی درباره سانحه مذکور به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

11:12- ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای اعزام هیاتی به سمنان

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون عمران پارلمان به این کمیسیون مأموریت داد تا در اسرع وقت کمیته‌ای به محل سانحه برخورد دو قطار در سمنان اعزام و ضمن بررسی دقیق موضوع،گزارش نهایی آن را به مجلس ارائه کنند.

رئیس مجلس در این نامه با اشاره به ابعاد وسیع حادثه تلخ و تأسف برانگیز تصادف دو قطار مسافربری در محور دامغان- سمنان که به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان منجر گردید، تأکید کرد تا در اسرع وقت کمیته‌ای از کمیسیون عمران به محل سانحه اعزام و ضمن بررسی دقیق موضوع و شناسایی دلایل آن و مسببین و مقصران،گزارش نهایی را به مجلس ارائه کنند.

لاریجانی همچنین ضمن اظهار همدردی و تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان و نیز مردم شریف استان آذربایجان شرقی، برای مصدومین شفای عاجل و برای درگذشتگان رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال مسئلت کرده است.

10:09- جهانگیری:‌ به ملت صبور ایران اطمینان می‌دهم با مقصران احتمالی حادثه ناگوار قطار، برخورد جدی خواهد شد

متن کامل پیام جهانگیری به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه راجعون

سانحه تلخ و غم انگیز برخورد دو قطار مسافربری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در منطقه هفت خوان شهرستان سمنان که موجب جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

ضمن تسلیت این مصیبت دردناک به عموم ملت شریف ایران، مردم متدین و انقلابی آذربایجان شرقی و به ویژه خانواده های عزیز داغدار، به ملت بزرگ و صبور ایران اطمینان می دهم که با بررسی دقیق و فوری و همه جانبه موضوع، با عوامل و مقصران احتمالی بروز این حادثه ناگوار، برخورد جدی خواهد شد.

از خداوند منان برای جان باختگان غفران و رحمت واسعه الهی، برای آسیب دیدگان آرزوی شفای عاجل و برای خانواده ها و بستگان داغدار صبر و اجر مسألت دارم.

09:55- سه نفر از عاملین حادثه بازداشت شدند

دادستان سمنان گفت: سه نفر از عاملین حادثه ۲ قطار مسافربری شامل مسئول مرکز کنترل فرماندهی راه آهن شمال شرق کشور،مسئول مرکز کنترل خطوط و مسئول شیفت مرکز کنترل بازداشت شدند.

09:51- 45 نفر؛ تعداد قطعی جان باختگان سانحه برخورد دو قطار در مسیر سمنان- دامغان

معاون هلال احمر سمنان:

- تعداد قطعی جان باختگان سانحه برخورد دو قطار در مسیر سمنان- دامغان 45 نفر است.

- هویت برخی از جان باختگان به خاطر سوختگی مشخص نیست.

- بیشتر مجروحان با دریافت خدمات درمانی، از بیمارستان های دامغان و سمنان مرخص شده اند.

- جراحت مجروحان شدت های مختلفی داشت ولی به حدی نبود که مجروحی جان خود را به خاطر شدت جراحت از دست بدهد

جمعه/ 6 آذرماه 1395

23:54- دستور وزیر بهداشت برای کارشناسی دقیق درباره ‌حادثه‌ قطار در ‌سمنان

بر اساس اعلام مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی همچنین با تأکید بر لزوم انجام بررسی‌های کارشناسی درباره حوادثی مانند سانحه ریلی سمنان، از عملیات امداد و درمان سریع حوزه سلامت در این دو حادثه قدردانی کرد.

متن پیام وزیر بهداشت بدین شرح است: روز گذشته براثر عملیاتی تروریستی در منطقه حله عراق، تعداد کثیری از زائران مرقد حسین‌ابن‌علی (ع) ازجمله گروهی از هم‌وطنان عزیزمان به شهادت رسیده و مجروح شدند. حادثه‌ای که انزجار تمام آزادگان جهان را در پی داشت.

امروز در برخورد دو قطار در سمنان، جان شماری از هم‌وطنانمان را گرفت و جمعی را مصدوم کرد.

این‌جانب ضمن تسلیت به ملت شریف ایران و خانواده حادثه دیدگان، از همکارانم در اورژانس که طی هر دو حادثه، حضوری به‌موقع داشتند و پرسنل مراکز درمانی که با آمادگی کامل، خدمات لازم را به مجروحان ارائه دادند، سپاسگزاری می‌نمایم و امیدوارم با پیگیری و بررسی‌های کارشناسی در مورد حوادثی مانند آنچه در سمنان رخ داد و تصادفاتی که هرروز با آن‌ها مواجه هستیم، شاهد اقدامات لازم برای پیشگیری از رخدادهایی دردناک ازاین‌دست باشیم.

23:50- مدیر روابط عمومی راه‌آهن شمال شرق ۱: آمار دقیق جان‌باختگان حادثه ریلی امروز سمنان را جمع‌بندی نکرده‌ایم‌

مرتضی عرب حجی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: بعد از بازگشایی این مسیر که ساعتی پیش انجام شد کار بررسی و جمع‌بندی تعداد جان‌باختگان این سانحه تأسف‌بار آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به آمارهای متناقض ارائه‌شده از سوی نهادهای مختلف درباره تعداد جان‌باختگان این سانحه ریلی افزود: به‌طور حتم دیگر نهادها در حال جمع‌بندی تعداد کشته‌شدگان و مجروحان این سانحه هستند؛ اما راه‌آهن شمال شرق هنوز کار بررسی تعداد جان‌باختگان این سانحه را به اتمام نرسانده است.

مدیر روابط عمومی راه‌آهن شمال شرق 1 اضافه کرد: هم‌اکنون محور ریلی تهران ـ مشهد باز بوده به دنبال اعزام همه مسافران این مسیر به سمت مقاصد آنان هستیم.

22:48- تایید ۴۰ کشته و ۸۲ مصدوم در حادثه سمنان

سخنگوی اورژانس کشور آمار ۴۰ کشته و ۸۲ مصدوم حادثه تصادف دو قطار در سمنان را تایید کرد.

22:16- لاریجانی خواستار بررسی فوری علل وقوع سانحه قطار تبریز-مشهد شد

علی لاریجانی با صدور پیامی حادثه برخورد دو قطار در سمنان را به خانواده جانباختگان تسلیت گفت و از مسئولان مربوطه درخواست کرد تا علل وقوع این تصادف را سریعا بررسی کنند.

متن پیام به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«وقوع حادثه تلخ تصادف دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت خوان محور ریلی سمنان دامغان که موجب جان باختن و مصدومیت جمعی از هموطنان عزیز گردید ، باعث تاسف و تاثر شد.

ضرورت دارد با توجه به شرایط جوی منطقه نیروهای امداد و نجات به یاری حادثه‌دیدگان و مسافران و رسیدگی به وضعیت مصدومین اقدام کنند.

همچنین لازم است با فوریت علل و عوامل وقوع سانحه بررسی شود و با مسببان احتمالی برخورد لازم صورت گیرد و گزارش نهایی آن نیز به اطلاع مردم رسانیده شود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان و آرزوی مغفرت برای درگذشتگان، شفای عاجل مصدومین و مجروحین را از درگاه خداوند متعال مسئلت میکنم.»

22:22- معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی: ۳۲ نفر از ۳۶ کشته شده قطار تبریز - مشهد آذربایجانی هستند

سعید شبستری خیابانی در گفتگوی تلفنی با فارس اظهار داشت:با توجه به شدت حادثه اتفاقی و همچنین جابه‌جایی مسافران در حین حرکت قطار هنوز امکان ارائه دقیق آمار افراد کشته و مصدوم حادثه قطار تبریز- مشهد وجود ندارد.

وی افزود: شدت حادثه بسیار بالا بوده و در واگن‌ها آتش‌سوزی اتفاق افتاده؛ به همین علت شناسایی افراد حادثه دیده بسیار سخت است و در هر صورت تلاش‌های ما ادامه دارد.

این مسؤول افزود: تاکنون اجساد 36 نفر شناسایی شده که از این تعداد 32 نفر از اهالی استان آذربایجان‌شرقی هستند؛ تعداد مصدومان شناسایی شده استان ما نیز 37 نفر هستند که از این تعداد 12 نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

شبستری‌خیابانی با بیان اینکه ظرفیت هر واگن حدود 44 نفر است، افزود: بیشترین تلفات در واگن شماره 5 گزارش شده چرا که این واگن دچار واژگونی و آتش‌سوزی شده و امکان خروج مسافران هم اصلا وجود نداشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد حین حرکت قطار در داخل سالن‌ها جابه‌جایی شده و عده‌ای هم مسافر بین راهی سوار قطار شده‌اند بنابراین با وجود اینکه لیست مسافران واگن‌ها و کوپه‌ها را در اختیار داریم دقیقا نمی‌توانیم اسامی افراد کشته و مصدوم را اعلام کنیم.

این مسئول تصریح کرد: همه مسئولان به جد پیگیر ماجرا بوده و دو جرثقیل در حال جابه‌جایی و انتقال واگن‌های واژگون شده هستند و با همه اوصاف پیش‌بینی می‌شود شمار کشته‌شدگان استان باز هم افزایش یافته و شمار مصدومان نیز از عدد 100 فراتر رود.

-

21:10- دستور آیت‌الله آملی لاریجانی به رئیس کل دادگستری سمنان: سریعا با تشکیل پرونده علل سانحه قطار تبریز-مشهد بررسی و با مقصرین برخورد قاطع شود

در پی حادثه دلخراش برخورد قطار تبریز-مشهد و کشته شدن تعدادی از هموطنان، رییس قوه قضاییه پیامی خطاب به رییس کل دادگستری استان سمنان صادر کرد.

متن کامل پیام رئیس قوه قضائیه به شرح ذیل است:

رئیس کل محترم دادگستری استان سمنان

خبر حادثه دلخراش قطار تبریز مشهد که منجر به کشته ومجروح شدن عده ای ازهموطنان عزیز گردید موجبات تاثر و تاسف همگان را فراهم آورد.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این عزیزان وآرزوی شفای عاجل برای مجروحین این حادثه لازم است سریعا با تشکیل پرونده ضمن بررسی علل سانحه نسبت به برخورد قانونی و سریع بامقصرین حادثه اقدام ونتیجه به این جانب گزارش شود.

در ضمن مسئولین اجرایی ذیربط نیز مکلفند دراسرع وقت ضمن بررسی علل وقوع این سانحه دلخراش نسبت به شناسایی مقصرین حادثه و معرفی آنها به دستگاه قضایی اقدام نمایند.

20:40- مدیرعامل راه‌آهن در جمع خبرنگاران: عامل بروز حادثه قطارهای مسافربری مشهد "خطای انسانی" بوده است

محسن پورسیدآقایی پس از وقوع حادثه ریلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ قطار تبریز ـ مشهد به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در فاصله 5 کیلومتری سمنان متوقف می‌شود و مورد را به سیستم Atc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می‌دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می‌شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می‌شود، در همین زمان قطار سمنان-مشهد در مسیر متوقف می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل، فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجدداً کسب تکلیف می‌کند، به وی گفته می‌شود که «مسیر باز است و مشکلی نیست، شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است» بنابراین به وی تلگراف می‌شود که حرکت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: «قطار تبریز-مشهد در پشت یک پیچ متوقف شده بود، بنابراین قطار سمنان-مشهد وقتی با قطار پیش رو مواجه می‌شود به شدت با کوپه‌های انتهایی قطار تبریز برخورد می‌کند.‌

20:25- محور ریلی تهران - مشهد و بالعکس باز‌ شد

صادق سکری در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: محور ریلی تهران - مشهد که در پی سانحه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان بین سمنان و دامغان مسدود شده بود، دقایقی پیش با تلاش ماموران فنی راه‌آهن بازگشایی شد.

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن ادامه داد: ‌در حال حاضر همه قطارهای این محور طبق برنامه به حرکت خود ادامه خواهند داد.

19:52- مشاور وزیر بهداشت: آمار کشته‌های حادثه ریلی سمنان به ۴۴ نفر رسید‌/ عملیات امدادی ‌پایان یافت‌

پیرحسین کولیوند در گفتگو با تسنیم در محل حادثه ریلی سمنان اظهار داشت: دقایقی پیش عملیات امدادی و اورژانسی در محل حادثه ریلی در ایستگاه هفت خوان سمنان پایان یافت.

وی با بیان اینکه اجساد باقی مانده از واگنی که دچار حریق شده بود نیز بیرون کشیده شد، افزود: آمار نهایی کشته شده های این حادثه 44 نفر است.

مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: تعداد مصدومان این حادثه 82 نفر بوده است که هم اکنون 17 نفر از آنها بستری هستند و بقیه پس از مداوا شدن ترخیص شده اند.

19:50- روز شنبه در استان آذربایجان‌ شرقی عزای عمومی اعلام شد

آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و اسماعیل جبارزاده استاندار طی بیانیه مشترکی فردا را عزای عمومی اعلام کردند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری و اسماعیل جبارزاده در پیام مشترکی که به این مناسبت صادر کردند، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از مسافران قطار مسافری تبریز- مشهد، فردا (شنبه) را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

در پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی آمده است: اینجانبان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های محترم داغ‌دیده، از خدای سبحان برای جان‌باختگان این حادثه دلخراش، غفران و رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسالت داریم.

16:45- رئیس اورژانس کشور خبرداد: شمار کشته‌شدگان سانحه قطارهای مسافری از عدد ۴۰ گذشته و تعداد مصدومان از ۱۰۰ نفر فراتر رفته است

16:20- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه مدیریت بحران استانداری سمنان به منظور پیگیری حادثه برخورد ۲ قطار در ایستگاه هفتخوان سمنان حضور یافت.

16:18- روحانی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور دستور داد:

دلایل وقوع حادثه تلخ برخورد دو قطار بررسی و مقصرین احتمالی معرفی شوند/ تسلیت به خانواده‌های داغدیده

متن پیام حسن روحانی خطاب به معاون اول رییس جمهوری به این شرح است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان و از جمله پرسنل خدوم راه‌آهن گردید، باعث غم و اندوه فراوان گردید.

لازم است فوراً دستگاه‌های مسئول، به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی اقدام نمایند و تمام اقدامات و تمهیدات فنی و مدیریتی را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث دلخراشی پیش‌بینی و اجرا نمایند.

همچنین ضروری است همه دستگاه‌های امدادی و استانی، به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند.

اینجانب با عرض تسلیت به خانواده‌های محترم داغدیده، از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان این حادثه ناگوار مغفرت و رحمت، برای عموم بازماندگان صبر و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و سلامتی کامل مسئلت دارم.

14:20- استاندار سمنان اعلام کرد: تاکنون ۳۱ نفر در حادثه برخورد دو قطار کشته شده اند

*****

مدیر روابط عمومی راه آهن شمال شرق 1 گفت: برخورد قطار 480 مسافری به انتهای قطار 324 در بین ایستگاه گرداب و هفتخوان باعث دچار آتش سوزی چند واگن شد.

عرب حجی افزود: برای امداد رسانی به حادثه دیدگان ،نیروهای اورژانس و هلال احمر و بالگرد به محل اعزام شده اند.

وی گفت: متاسفانه تا این لحظه 5 تن از هموطنان‌مان در حادثه برخورد دو قطار جان خود را از دست دادند و 11 مجروح این حادثه به بیمارستان ولایت دامغان منتقل شدند.

شکرالله رییس هلال احمر استان سمنان در خصوص این خبر اعلام کرد: در حال حاضر برای اطفای حریق یک بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.

این حادثه بین دو قطارکه ، یکی از آنها قطار محلی سمنان به تهران در ایستگاه ایستاده بود و قطار دیگر (تبریز به مشهد) وارد ایستگاه شد،از پشت برخورد کرد.

اعزام ۱۲ آمبولانس به محل حادثه برخورد ۲ قطار

به گزارش «نسیم آنلاین»، پیرحسین کولیوند با اشاره به حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان - دامغان، گفت: به محض اطلاع از حادثه ۱۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.

وی با اعلام اینکه هنوز اطلاع دقیقی از تعداد کشته یا مصدومین حادثه نداریم، افزود: کشته یا مصدومین با اولین قطار به ایستگاه دامغان اعزام و از دامغان به بیمارستان ولایت دامغان منتقل می شوند.

16 کشته و مجروح در حادثه برخورد دو قطار در سمنان

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت خوان دامغان - سمنان، گفت: در این حادثه پنج نفر جان خود را از دست دادند و 11 نفر مصدوم شدند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر: تاکنون 20 زخمی به بیمارستان ها منتقل شده و 5 نفر هم جان باخته اند

به گزارش «نسیم آنلاین»، علی اصغر احمدی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سیما گفت: حدود ساعت 8 صبح قطاری که از سمت سمنان به سمت دامغان در حال حرکت بود با قطار مسافربری برخورد می کند که این برخورد به خروج تعدادی واگن از ریل منجر می شود و آتش سوزی رخ می دهد.

وی گفت: دو بالگرد از هلال احمر و اورژانس در صحنه حاضر شدند و تعدادی از مجروحان با قطار و تعدادی هم با بالگرد منتقل شدند.

احمدی با اشاره به اینکه آمار نهایی مجروحان و فوت شدگان را باید مدیریت بحران استان سمنان اعلام کند ، افزود: آنطور که برخی همکاران اعلام کرده اند تاکنون 22 زخمی جابجا شده است و پیش بینی می شود بیش از 15 نفر در این حادثه جان باخته باشند که البته این آمار قطعی و دقیق نیست.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: آن طور که معاون سیاسی - امنیتی استانداری سمنان به من خبر داد آتش در حال مهار شدن است.

احمدی درباره علت حادثه افزود: به لحاظ فنی ما مسئول پاسخگویی درباره علت نیستیم اما ظاهراً قطار محلی در حال حرکت با قطار مسافربری برخورد می کند اما اینکه چرا هر دو روی یک ریل بوده اند و یا اینکه علت چه بوده است باید مسئولان راه آهن اعلام کنند.

وی گفت: بخشی از مجروحان با قطار به سمت دامغان و بخشی هم با بالگرد به سمنان منتقل شده اند و همکارانم در شاهرود هم آماده باش هستند.

52 مصدوم حادثه برخورد دو قطار در سمنان به مراکز درمانی منتقل شدند

پیرحسین کولیوند اظهار داشت: تاکنون 52 مصدوم حادثه این برخورد به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی افزود: 43 مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و 9 مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده اند.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته های این حادثه در دست نیست و آمار دقیق مصدومان و کشته های این حادثه در نخستین فرصت اعلام می شود.

وی گفت: هم اکنون عازم محل حادثه هستم و تلاش ما تسریع در امدادرسانی به مصدومان برای کاهش تلفات است.

به گزارش «نسیم آنلاین»، اسامی ۹نفر از مجروحان حادثه برخورد۲ قطار در هفتخوان سمنان که به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند بدین شرح اعلام شد:

احسان احمدی

حمزه صمدیان

علی داوری پناه

امیر دانشور

احمد الله وردی

عطار راحلی

شهرام پور عزیزی

بهزاد رهبری

رضا غفاری

اسامی مصدومین حادثه قطار مسافربری منتقل شده به بیمارستان ولایت دامغان تا این لحظه:

۱. زینب احمدی ۲. فرشته احمدی ۳. آیت الله عالیشاه ۳. محمد بهلولی ۴. علی اصغر اصغری ۵. عطا علی پور ۶. محمد جعفر یغمائیان ۷. همت جورسی ۸. علیرضا ناجی ۹. احمد جورسی ۱۰ . احمد بهاری ۱۱. عارف نجف پور ۱۲. حسین علی پور ۱۳. داوود بیرامی ۱۴.شیدا وطن خواه ۱۵. سعید ستوده ۱۶. فاطمه یغمائیان ۱۷.داوود زمانی ۱۸. شمسی وطن خواه ۱۹. نیرنگ پران ۲۰ . غلام ارشدی ۲۱. محمد خسه جهانی ۲۲. اسدالله کاویان ۲۳. عمادالدین حسینی ۲۴. ملیکا حسینی ۲۵. محمد رسوبی ۲۶. کبری بهاری ۲۷. سجاد عزیزی ۲۸.سامان بشیری ۲۹.طیبه میصعه ۳۰. اصغر پرویزی

۳۶ کشته و ۹۸ مصدوم تاکنون

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با فارس، تعداد جان باختگان سانحه برخورد دو قطار مسافربری را تا این لحظه 36 نفر اعلام کرد و گفت: کار رهاسازی و جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد. وی همچنین آمار نهایی مصدومین که به مراکز درمانی منتقل شدند را ۹۸ نفر اعلام کرد.

ارسال نظر: