"جمعه سیاه" با اعتراضاتی در سراسر شهرهای آمریکا همراه شد/ ۳۳ نفر دستگیر شدند + تصاویر

کدخبر: 2075490

روز "جمعه سیاه" در آمریکا فرصتی را برای معترضان شهرهای مختلف این کشور فراهم آورد تا با برگزاری راهپیمایی‌هایی اعتراضات خود را به رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا نشان دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ فارس نوشت: در روز «جمعه سیاه»، معترضان آمریکایی در اعتراض به خشونت‌ پلیس آمریکا و همچنین حقوق خرده‌فروشان در چندین شهر آمریکا تظاهرات برپا کردند.

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، دستکم 33 فعال حقوق مدنی در یک فروشگاه زنجیره‌ای در راهپیمایی‌هایی که همزمان با جمعه سیاه برگزار شده بود، دستگیر شدند.

حدود یکصد معترض آمریکایی به سمت فروشگاه «کرکوود» در مرکز شهر «بیسمارک» پایتخت «داکوتای شمالی» راهپیمایی کردند.

درون فروشگاه، گروهی از معترضان حلقه‌ای را تشکیل دادند و به خواسته‌های مدیریت فروشگاه مبنی بر ترک محل توجهی نداشتند.

در شیکاگو، ایلینوی، معترضان جمعه صبح در امتداد یکی از معروف‌ترین فروشگاههای شهر راهپیمایی کردند و گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود 250 نفر در این راهپیمایی شرکت کرده بودند تا به عملکرد نادرست پلیس و رفتارهای خشونت‌آمیز آن اعتراض کنند.

اعتراضات سال گذشته به دنبال انتشار ویدئویی صورت گرفت که تیراندازی مرگبار افسر پلیس سفیدپوست شیکاگو به «لاکوان مک دونالد» نوجوان سیاهپوست را نشان می‌داد.

در نیویورک، معترضان در مقابل خرده‌فروشی‌های بزرگ تجمع کرده بودند تا اعتراض خود را به سوء‌رفتار با کارگران خرده‌فروشی را ابراز کنند. آنها همچنین با معترضان به ساخت خط لوله انتقال نفت داکوتا اعلام همدردی و اتحاد کردند.

«جمعه سیاه» آمریکا با تیراندازی‌های مرگبار در فروشگاههای سراسر آمریکا آغاز شد به طوریکه بنا به گفته مقامات آمریکایی یک نفر از شهر «آتلانتیک» در پارکینگ فروشگاهی در «نیوجرسی« مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد و برادر وی نیز زخمی شد.

طبق گزارشات رسیده، این حادثه یکی از دستکم دو حادثه مرگبار جمعه سیاه در سراسر آمریکا بوده است به طوریکه در «رینو» ایالت «نوادا» یکی از مشتریان آمریکایی در فروشگاهی در حین نزاع با یک فرد دیگر بر سر جای پارک به محض باز شدن درب‌های فروشگاه در پنجشنبه شب، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

در ایالت «تنسی» نیز، یک نفر روز پنجشنبه در فروشگاه «ممفیس» زمانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت که خریداران آمریکایی در فروش اولیه جمعه سیاه شرکت کرده بودند.

تیراندازی نیوجرس در ساعت 01:00 بامداد مقابل فروشگاه بزرگ «میسی» در بازار همیلتون به وقوع پیوست و فرد قربانی، چندین بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در همان صحنه حادثه جان خود را از دست داد.

برادر 26 ساله وی از منطقه «کلی‌تون» نیز از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به مرکز درمانی منطقه‌ای «آتلانتیکر» منتقل شد و وضعیت وی خوب است.

در حادثه ممفیس، سه نفر بازداشت شدند و شاهدان ماجرا اعلام کردند که عامل مسلح، در یک فورد موستانگ قرمز رنگ نشسته بود و حادثه تیراندازی در نزدیکی یک «فود کورت» رخ داد.

بنا به گزارش وب‌سایت «blackfridaydeathcount.com»، در بین سالهای 2006 تا 2014، 7 نفر در مراسم خرید در روز جمعه سیاه در سراسر آمریکا جان خود را از دست دادند و 98 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طبق این گزارش، خشونت‌‌های مربوط به روز جمعه سیاه، انگلیس را نیز هدف قرار داد و یک افسر پلیس در «لیدز» جمعه صبح زمانی مورد حمله قرار گرفت که یک فرد مهاجم زمانیکه پلیس از او پرسید که چه کاری انجام می‌دهد، به سمت وی حمله کرد.

ارسال نظر: