آیت‌الله فاضل استر آبادی، موسس حوزه علمیه فیضیه مازندران به دیار باقی شتافت + زمان تشییع

کدخبر: 2075576

آیت‌الله محمد فاضل، مسئول حوزه علمیه فیضیه مازندران امروز به دیار باقی شتافت.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی بابل، اکبر زاده پاشا رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل گفت: آیت الله فاضل ظهر امروز ندای حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

وی افزود: آیت الله فاضل در پی خونریزی مغزی از پنج شنبه هفته گذشته در بیمارستان شهید بهشتی بابل بستری شد و با وجود پیگیری پزشکان جراح مغز و اعصاب به سطح استاندارد هوشیاری برای جراحی نرسید و امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پیکر این عالم ربانی، صبح دوشنبه از مقابل آستان مقدس امامزاده قاسم تا میدان شهید بزاز تشییع و به طبق وصیت این عالم ربانی، پیکر وی برای خاکسپاری به نجف اشرف منتقل خواهد شد.

آیت الله فاضل فرزند مرحوم آیت الله شیخ نجف علی فاضل استر آبادی و متولد سال 1314 هجری شمسی در نجف اشرف بود که دروس مقدماتی علوم اسلامی را در مازندران ، نزد پدر و آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی (پدر همسرش) فرا گرفت.

وی در ادامه به حوزه علمیه نجف اشرف عزیمت کرد و درس‌های سطوح عالی را نزد اساتید برجسته آن حوزه همچون حاج شیخ مجتبی لنگرانی و حاج شیخ صدرا بادکوبه‌ای آموخت و در سال 1326 به همراه والدینش به ایران آمد و پس از کسب مدارج عالی حوزوی، در سال 1364 حوزه علمیه فیضیه مازندران را در روستای سلطان محمد طاهر بابل تاسیس کرد و طلاب فاضلی را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل داد.

از آن عالم ربانی آثار ارزشمندی تألیف شده که راهنمای لمعه، دعا و نیایش، سه مقاله پیرامون عاشورا، اربعین و نوروز و نیز کتاب عاشورا؛ انگیزه، شیوه و بازتاب از جمله این تالیفات است.

نگاهی به شخصیت و حقوق زن در اسلام و سایر ملل، فلسفه تفاوت‌های زن و مرد در حقوق اسلامی، تحلیل مبنای تاریخی اربعین حسینی، شیوه تألیف و سبک فقهی کتاب مجمع الفائده و البرهان، نگاهی به کتاب الحدائق الناظره شیخ مفید، نوسازی فقه شیعه در دو جلد، شخصیت و جایگاه علامه حلی (ره) در فقه و نگاهی به کتاب نفیس جواهر الکلام مقاله‌هایی است که آیت الله فاضل در طول دوران زندگی به رشته تحریر در آورده است.

ارسال نظر: