ابراهیم الجعفری:

تصویب قانون حشد الشعبی پیروزی برای ملت عراق و ارزش‌های نظامی است

کدخبر: 2075665

وزیر خارجه عراق تصویب قانون "هیات حشد شعبی" را پیروزی برای ملت عراق و ارزش‌های نظامی خواند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در جریان اظهاراتی در ورشو، پایتخت لهستان با تاکید بر اینکه نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشد شعبی از زمان تاسیس آن تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عمل می‌کرده است، تصویب قانون ادغام نیروهای حشد شعبی با ارتش موسوم به "هیات حشد شعبی" را پیروزی برای ملت عراق و ارزش‌های نظامی خواند.

وی گفت: تصویب قانون حشد شعبی در پارلمان پیروزی برای تمامی اقشار عراق و پیروزی برای ارزش‌های نظامی و امنیت عراق است و این امر در حفظ صلح و ثبات در عراق موثر است. تصویب این قانون موجب مشروعیت بخشی به حشد و حفظ حقوق قهرمانان آن خواهد شد.

الجعفری عنوان داشت: حشد شعبی شبه نظامیان نیستند آنطور که برخی کشورها و گروه‌ها و رسانه‌ها برای خدشه دار کردن یکپارچگی عراق در رویارویی با داعش عنوان می‌کنند.

وی گفت: مردم عراق جان خود را در دست گرفته و با خون خود برای دفاع از حاکمیت عراق و به نیابت از کشورهای جهان فداکاری می‌کنند. تلاش‌های وزارت خارجه همواره در راستای دفاع از فداکاری‌های ملت عراق و قهرمانان آن بوده است و مقامات دیپلماتیک از تمامی محافل و نشست‌های بین‌المللی برای انتقال حقایق در عراق و قهرمانی‌های ملت عراق در رویارویی با تروریسم استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، پارلمان عراق در سی و دومین جلسه خود که روز شنبه برگزار شد، قانون حشد شعبی را تصویب کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: