السیسی:

قاهره طبق میل ریاض حرکت نخواهد کرد

کدخبر: 2075693

عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر تاکید کرد: قاهره در عرصه روابط بین المللی و منطقه ای دنباله رو و مطیع خواست ریاض نخواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین » "عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر تاکید کرد: قاهره در عرصه روابط بین المللی و منطقه ای دنباله رو و مطیع خواست ریاض نخواهد بود.

پایگاه خبری 'رای الیوم' روز یکشنبه با درج این خبر به نقل از روزنامه 'الاخبار' لبنان نوشت: در پی شکست تلاش امارات برای رفع اختلافات بین عربستان و مصر، این بار امیر کویت برای حل اختلاف بین ریاض و قاهره وارد میدان شده است. بر اساس گزارش این روزنامه، امیر کویت در دیدار اخیر خود با عبدالفتاح السیسی وعده داده هر چه زودتر برای حل بحران جاری در روابط ریاض-قاهره وارد عمل شود. این رسانه به نقل از منابع آگاه در دفتر ریاست جمهوری مصر افزود: السیسی دراین دیدار درباره پرونده مالکیت دو جزیره مورد منازعه بین عربستان و مصر ، خواهان عدم اعمال فشار بر روی مقامات مصری شده و اعلام کرده که دستگاه قضایی کشورش در حال بررسی این پرونده است و وی نمی تواند دراین باره اظهار نظر کند. رییس جمهوری مصر همچنین اعلام کرد: ریاض باید تعدد دیدگاهها را درباره پاره ای محورهای سیاسی در حوزه منطقه ای و بین المللی محترم شمارد، زیرا مصر کشور کوچکی نیست که طبق امیال عربستان ایفای نقش کند. وی افزود: انتقاد علنی شاه سلمان از سیاست خارجی مصر قابل قبول نیست و پیامدهای بعدی این اختلاف در حوزه تامین نفت و قطع فروش آن به مصر تصویر بدی از روابط قاهره -ریاض ارایه داده و دولت را در داخل و نزد افکار عمومی به طرزی نامطلوبی با چالش مواجه کرده است. وی همچنین گفت که حمایتهای کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان از مصر را قابل تقدیر می داند، ولی به هیچ عنوان نمی تواند بپذیرد که در قبال این حمایتها، جایگاه قاهره متزلزل شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: