اقامه نماز وحدت شیعه و سنی در تانزانیا + تصاویر

کدخبر: 2076121

رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا اعلام کرد:بنا به تقویم مسلمانان تانزانیا،هم آذرماه، مصادف با ۲۸ صفر و سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) بود، به همین مناسبت مسلمانان شیعه و سنی در جزیره «زنگبار» این کشور گرد هم آمده و راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » ، رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا اعلام کرد:بنا به تقویم مسلمانان تانزانیا،هم آذرماه، مصادف با ۲۸ صفر و سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) بود، به همین مناسبت مسلمانان شیعه و سنی در جزیره «زنگبار» این کشور گرد هم آمده و راهپیمایی کردند.

این مراسم با ذکر مصیبت اهل بیت(ع) از ساعت ۹:۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی از حسینیه بحرینی‌ها آغاز شد و راهپیمایان در خیابان‌های اصلی شهر «استون تون» پس از گذر از بازار «کزیگانی» به سوی مسجد «حجة الاسلام» رفتند. آنان پس از حضور در این مسجد به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند و در ادامه حجت‌الاسلام شیخ جلال، از علمای شیعه و رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) تانزانیا برای حاضران سخنرانی کرد.

وی با تبین فضایل نبی مکرم اسلام(ص)، از مسلمانان خواست زیر پرچم محبت آن حضرت و اهل بیت گرامیش متحد شده و با تمسک به قرآن و عترت، صفوف خود را تقویت کنند. حجت‌الاسلام شیخ جلال در پایان تأکید کرد: اختلاف مذهبی توطئه دشمنان اسلام است. این مراسم با اقامه نماز وحدت شیعه و سنی پایان یافت.

ارسال نظر: