دانمارک به مأموریت جنگنده‌های F۱۶ خود در ائتلاف ضدداعش پایان می‌‌دهد

کدخبر: 2076199

دولت دانمارک امروز از قصد خود برای پایان دادن به مأموریت جنگنده‌های F-۱۶ این کشور در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دولت دانمارک امروز جمعه از قصد خود برای پایان دادن به مأموریت 6 ماهه جنگنده‌های F-16 خود در چارچوب ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم سه روز پس از افشای اشتباهات نیروهای هوایی آمریکا، استرالیا، انگلیس و دانمارک توسط پنتاگون در خصوص کشته شدن اشتباهی نیروهای ارتش سوریه به جای عناصر تکفیری در روز 17 سپتامبر گذشته در نزدیکی «دیرالزور» در سوریه اتخاذ شد.

این حمله هوایی طی ماه سپتامبر گذشته در زمانی صورت گرفت که آمریکا و روسیه درباره بررسی راه‌حلی برای برون‌رفت سوریه از بحران به توافق دست یافته بودند و جنگنده‌های ائتلاف با این حمله، نتایج تلاش هایی گسترده را بی‌اثر کردند.

«آندرس ساموئلسن» وزیر امور خارجه دانمارک در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: «ما تصمیم گرفته‌ایم هواپیماهای جنگی دانمارک را طبق برنامه خارج کنیم.»

«کلوس جورت فردریکسن» وزیر دفاع دانمارک نیز در اظهاراتی اعلام کرد: «ما به جای تمدید مأموریت جنگنده‌های خود حدود 20 یا 21 نظامی دیگر اعزام خواهیم کرد که در زمینه آموزش نیروهای عراقی و عملیات‌های خنثی‌سازی بمب فعالیت خواهند کرد و به طور کلی مشارکت خود را در آموزش نیروها تقویت خواهیم کرد.»

بر اساس این گزارش، دانمارک از تابستان گذشته تاکنون 7 فروند جنگنده F-16 و 400 نظامی خود از جمله 60 عضو نیروهای ویژه خود را در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضدداعش مستقر کرده است.

این کشور به عنوان یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در فاصله زمانی اکتبر 2014 تا اکتبر 2015 میلادی هفت فروند جنگنده F-16 خود را به عراق اعزام کرد.

پارلمان دانمارک طی ماه آوریل گذشته موافقت خود را با تمدید مأموریت این کشور علیه گروه تروریستی داعش در سوریه اعلام کرد.

ارسال نظر: