در نشست مشترک تجاری ایران و هند عنوان شد

ظریف: بزودی شعبه‌ای از بانکی هندی در تهران افتتاح خواهد شد

کدخبر: 2076279

وزیر خارجه کشورمان در نشست مشترک تجاری ایران و هند گفت که به زودی شعبه‌ای از بانک uco هند تا قبل از پایان سال میلادی جاری در تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به دهلی‌نو سفر کرده است در نشست مشترک تجاری ایران و هند شرکت و سخنرانی کرد.

محمد جواد ظریف صبح امروز به وقت محلی در نشست مشترک تجار ایرانی و هندی در دهلی نو گفت: من به شما تعهد کامل دولت ایران برای تسهیل در روابط تجاری دو کشور را اعلام می کنم تا این امکان برای تجار دو کشور فراهم آید که با یکدیگر در رفت و آمد باشند و با یکدیگر همکاری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور در زمینه‌های صنعت و فناوری اظهار کرد: ما باید افق های جدیدی را در این زمینه ها بین دو کشور ایجاد کنیم.

ظریف با اشاره به آمادگی ایران جهت همکاری با شرکت های نفتی هندی در زمینه انرژی ادامه داد: ما نمی خواهیم فقط یک تامین کننده صرف انرژی برای هند باشیم ما به دنبال توسعه بیشتر روابط با هند در این زمینه هستیم. ما می خواهیم در بخش های فرادستی و پایین دستی انرژی روابط استراتژیک و راهبردی داشته باشیم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد: ما با شرکت های هندی در میدان نفتی فرزاد B مشغول همکاری هستیم.

ظریف در بخشی دبگر از سخنان خود در این نشست به اهمیت همکاری های بانکی دو کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم همکاری های بانکی بین دو کشور که پشتوانه روابط اقتصادی ایران و هند است بیش از گذشته پیشرفت کند و حرکت رو به جلو خود را ادامه دهد.

وی به گفت وگوی اخیرش با یکی از بالاترین مقامات ارشد بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این مقام ارشد به تازگی در نامه‌ای به من اعلام کرد که به زودی شعبه‌ای از بانک uco هند تا قبل از پایان سال میلادی جاری در تهران افتتاح می‌شود.

ظریف خطاب به شرکت کنندگان در این نشست تا کید کرد: این اقدام می‌تواند گام بسیار مهمی برای شما و فعالیت‌های اقتصادی در ایران باشد و زمینه را برای فعالیت و همکاری‌های بیشتر بین فعالان اقتصادی دو کشور فراهم کند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این ما به دنبال همکاری با هند در زمینه‌های مختلف هستیم و ظرفیت و پتانسیل این موضوع بین دو کشور وجود دارد، افزود: اقتصاد ایران و هند مکمل یکدیگر هستند.

وی در سخنان خود تاکید کرد: ایران یک منبع باثبات و مداوم انرژی است و ما می توانیم این ثبات را برای دیگر نقاط جهان هم داشته باشیم.

در این نشست اقتصادی شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران، غلام رضا انصاری سفیر ایران در هند و وزیر نفت و گاز هند نیز سخنرانی کردند.

ارسال نظر: