رقابت‌های یادواره شهدای نیروی دریایی در فدراسیون جهانی اسکواش به ثبت رسید

سلیمانی: از معدود فدراسیون‌هایی هستیم که ۱۳ تفاهمنامه عملیاتی داریم/ نگاه ما در فدراسیون اسکواش فرابخشی است

کدخبر: 2076325

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: از معدود فدراسیون‌هایی هستیم که ۱۳ تفاهمنامه عملیاتی داریم یعنی ۱۳ تفاهمنامه داریم که تمام آنها اجرا می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نشست خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اسکواش یادواره شهدای نیروی دریایی با حضور مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش، امیر دریادار، محمود آذرگون رئیس تربیت بدنی نیروی دریایی، امیر دریادار مهران حیدری رئیس هیئت اسکواش نیروی دریایی، گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان تهران و محمد آران رئیس هیئت اسکواش تهران در ساختمان کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش اظهار داشت: در تقویم فدراسیون اسکواش 12 میزبانی و رویداد بین‌المللی ثبت شده است که این موضوع کار آسانی نبود و زمان زیادی طول کشید که چنین اتفاقی رخ بدهد. در واقع می‌توان گفت 12 پروژه در راستای توسعه و عملیاتی کردن سند راهبردی فدراسیون اسکواش است که از ابتدای سال جاری 8 مسابقه از این 12 مورد را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از این مسابقات ثبت‌شده در فدراسیون جهانی اسکواش همین رقابت‌های یادواره شهدای نیروی دریایی است که جدول مقدماتی آن از امروز آغاز شده و تا 19 این ماه ادامه خواهد داشت، دوشنبه مسابقات و پس از تعیین تکلیف ورزشکاران جدول اصلی رسما آغاز می‌شود و مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد. روز جمعه هم مراسم اختتامیه با حضور احتمالی مسعود سلطانی‌فر رئیس ورزش و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون اسکواش خاطرنشان کرد: از معدود فدراسیون‌هایی هستیم که 13 تفاهمنامه عملیاتی داریم یعنی 13 تفاهمنامه داریم که تمام آنها اجرا می‌شود. ما پیگیری را در فدراسیون اسکواش یک رکن اصلی می‌دانیم و به هیچ عنوان آرام و قرار نداریم به همین دلیل نیاز داریم افرادی کنار ما باشند که به مانند ما دوندگی کنند. نگاه ما در فدراسیون اسکواش فرابخشی است و افق دید ما بسیار بلند است. چهادرهمین تفاهم‌نامه ما هم هفته گذشته با دانشگاه پیام نور به امضا رسید.

سلیمانی در پاسخ به این پرسش که گویا شما تمایل زیادی به برکناری روسای هیئت‌هایی که با شما همسو نیستند دارید و آنهایی که در مجمع انتخابات فدراسیون اسکواش به شما رای ندادند را برکنار می‌کنید، گفت: خدا را شکر امروز فدراسیون اسکواش به جایگاهی رسیده است که چندین نفر برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام می‌کنند، اسکواش همان فدراسیونی است که برایش به دنبال مسئول بودند و کسی قبول نمی‌کرد اما امروز اتفاقی افتاده است که ما در آن کسب کرسی می‌کنیم، مدال می‌آوریم و رقابت سنگینی برای حضور در آن وجود دارد. زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم 18 استان فعالیت داشتند اما امروز 31 استان کشور در این رشته فعالیت دارند و خیلی جالب است برای هیئت‌هایی که ریالی از ما دریافت نمی‌کنند و منفعت مالی ندارند رقابت وجود دارد. ماه گذشته در یکی از استان‌های کشور یک تغییر مدیریتی داشتیم که فکر می‌کنم تغییر مدیریتی حق هر رئیس باشد اما اجازه نمی‌دهیم کسی از اسم اسکواش استفاده کند و هرکس نتواند کار کند و همپای فدراسیون پیش برود آخرین حربه ما تغییر مدیریتی است.

در ادامه این نشست مهران حیدری رئیس هیئت اسکواش نیروی دریایی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های نیروهای نظامی آمادگی بدنی بالاست یعنی این نیروها باید آمادگی بدنی خوبی داشته باشند، به همین دلیل اسکواش باعث تقویت این ویژگی در نیروهای دریایی می‌شوند. ما به عنوان اولین نیروی نظامی حدود 5 سال پیش اسکواش را وارد نیرویی دریایی کردیم که خدا را شکر 5 سال گذشته با موافقت مسئولان این پیشنهاد پذیرفته شد و اسکواش وارد نیروی دریایی شد.

وی ادامه داد: اسکواش قدرت فکر و تفکر زیادی به فرد می‌دهد، انرژی بالا می‌خواهد و باعث افزایش آمادگی جسمانی می‌شود. یکی دیگر از نکات مهم انتخاب اسکواش به عنوان رشته ورزشی وارد شده به نیروی دریایی فضای محدودی است که ما در شناورهایمان داریم. اسکواش فضای زیادی نمی‌خواهد و ما می‌توانیم در شناورهای خود از اسکواش استفاده کنیم.

رئیس هیئت اسکواش نیروی دریایی یادآور شد: در حال حاضر 2 کورت در ستاد نیروی دریایی داریم، یکی دو کورت در نوشهر و بوشهر در حال آماده‌سازی هستند و بنا داریم در آینده نزدیک در تمام ایستگاه‌های خود کورت‌هایی را افتتاح کنیم.

وی در خصوص هزینه‌های برگزاری این مسابقات خاطرنشان کرد: نیروی دریایی پشتیبانی معنوی از این مسابقات دارد اما دوستان با استفاده از شرکت‌ها و اسپانسرهای مالی هزینه برگزاری این مسابقات را تحمیل کردند. برآورد هزینه 200 میلیون تمان است که از طریق حامیان مالی این بخش تامین می‌شود.

ارسال نظر: