آیت‌الله اراکی:

همکاری کشورهای بزرگ اسلامی راهگشای مسائل جهان اسلام خواهد بود/ وضعیت مسلمانان میانمار نگران‌کننده است

کدخبر: 2076348

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در دیدار با معاون رئیس جمهور اندونزی تأکید کرد: همکاری میان کشورهای بزرگ اسلامی مانند ایران و اندونزی می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل جهان اسلام باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله محسن اراکی دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب که در اندونزی به سر می‌برد، با «یوسف کالا» معاون رئیس جمهور اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله اراکی پس از این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: در این ملاقات، پیشنهاد تشکیل دفتر تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه مذاهب اسلامی را به معاون رئیس جمهور اندونزی اعلام کردیم.

وی افزود: در زمینه آموزشی این دانشگاه می‌تواند پاسخگوی تمامی مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ... جهان اسلام باشد و ما معتقدیم اگر این دو پیشنهاد اجرا شود مطمئنا شاهد تأثیرات مثبت آن در دنیای اسلام خواهیم بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه در این دیدار همچنین در خصوص مسائل دنیا اسلام نیز به بحث و تبادل نظر پرداختیم، اظهار داشت: بر این باوریم که همکاری میان کشورهای بزرگ اسلامی مانند ایران و اندونزی می تواند راهگشای بسیاری از مسائل جهان اسلام باشد.

آیت‌الله اراکی ضمن منحصربفرد دانستن ظرفیت‌های اقتصادی و علمی اندونزی و ایران، خاطرنشان کرد: آماده هستیم تا ضمن توسعه همکاری‌های اقتصادی خود با اندونزی، در زمینه علوم و فناوری‌های پیشرفته نیز با این کشور همکاری کنیم و به یقین این همکاری علاوه بر تامین منافع دو کشور همچنین منافع دنیای اسلام را نیز به‌همراه خواهد داشت.

اندونزی با تسامح و تساهل در پی افزایش درک متقابل در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی است

«دوی فورچونا انور» دستیار ارشد معاون رئیس جمهور اندونزی نیز پس از این دیدار به نیابت از معاون رئیس جمهور اندونزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آیت‌الله اراکی در دیدار با معاون رئیس جمهور اندونزی از مسائلی که بسیاری از کشورهای اسلامی با آن مواجه هستند ابراز نگرانی کرد و اعلام داشت که ریشه بسیاری از این مسائل سوء برداشت‌ها از مذاهب مختلف اسلامی است، در همین راستا وی از جمهوری اندونزی بعنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان دنیا درخواست نمود تا در راستای حل این مسائل نقش رهبری خود را ایفا کند.

وی افزود: آیت‌الله اراکی همچنین در خصوص وضعیت مسلمانان در بسیاری از کشورهای اسلامی من‌جمله میانمار ابراز نگرانی نمود و به مسائل دنیا اسلامی بویژه مسئله فلسطین که تا به امروز پابرجا است، اشاره نمود.

دستیار ارشد معاون رئیس جمهور اندونزی گفت: یوسف کالا نیز در این دیدار ضمن ابراز نگرانی خود نسبت به وضعیت کشورهای اسلامی خواهان همکاری میان کشورهای اسلامی جهت حل بحران دنیای اسلام شد.

وی افزود: در این دیدار همچنین معاون رئیس جمهور اندونزی از افزایش گفت‌وگو میان مذاهب اسلامی بویژه میان پیروان مذهب شیعه و سنی با هدف کاهش سوء برداشت‌ها استقبال کرد و همچنین خواهان توسعه گفت‌وگو میان ادیان در راستای از میان بردن خصومت‌ها شد.

دستیار ارشد معاون رئیس جمهور اندونزی گفت:‌ در بخش دیگری از این ملاقات رئیس‌جمهور اندونزی وضعیت امنیتی در این کشور را سازنده برشمرد و اعلام داشت: اندونزی با تسامح و تساهل در پی افزایش درک متقابل در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.

ارسال نظر: