سیف:

آمریکا مانع عادی‌سازی روابط با شبکه بانکی بین‌المللی است

کدخبر: 2076391

رئیس کل بانک مرکزی گفت: آمریکا با رفتارهایش همواره تلاش داشته است تردید را در ذهن بانک ها حفظ کند تا ما نتوانیم روابطمان را با شبکه بانکی بین‌المللی عادی‌سازی کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ولی الله سیف پس از دیدار با وزیر تجارت نیوزیلند در جمع خبرنگاران در خصوص تمدید تحریم ها افزود: اصولاً انتظار ما از تفاهم برجام با دستاوردهایی که در عمل با آن مواجه بودیم خیلی متفاوت بود و عملاً ما شاهد بدعهدی های آمریکا بودیم و تعهداتی که بر اساس آن سند بر دوش آمریکا گذاشته شده بود اجرا نمی شد.

وی گفت: به ظاهر بخشنامه ها و اعلامیه هایی را منتشر کردند اما به عادی سازی روابط بانکی ما منجر نشد و به صورت مختصر و محدود به تدریج شاهد گشایش هایی بودیم اما در شرایطی بود که تعهدات آمریکا بیش از اینها بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کل بانک مرکزی افزود: بحث جدیدی هم که در خصوص تمدید تحریم ها مطرح شد نقض روح همکاری هایی است که بر اساس سند برجام مورد توجه بود و آمریکا با این روش و رفتار نشان می دهد که قابل اعتماد نیست و نمی شود به تعهداتش اتکاء کرد.

وی گفت: طبیعتاً کشور ما مسیر خودش را می رود و خوشبختانه با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس جمهور شرایط باثباتی در اقتصاد و موضعگیری های سیاسی و بین المللی داریم.

سیف افزود: آنچه مسلم است کشور ما مسیر خود را طی می کند و امیدواریم عقل، حاکمیت پیدا کند و تعهدی که در صحنه بین المللی ایجاد شده است اجرایی شود.

وی گفت: سند برجام فقط میان آمریکا و ایران نیست بلکه سندی چندجانبه است و آمریکا یکی از این طرف هاست و به هیچ وجه نمی تواند آن را نقض کند اما رفتارهایش روح عدم همکاری را نشان می دهد و موانعی برای ما ایجاد می کند.

ارسال نظر: