رئیس شورای مشورتی اندونزی در نشست خبری مشترک با لاریجانی:

ایران یک کشور پرنفوذ در منطقه است/ وحشی‌گری داعش اسلام را ویران کرده است

کدخبر: 2076649

ذواکیفلی حسن گفت: ما معتقدیم ایران یک کشور پرنفوذی در منطقه است و ما می‌خواهیم که این کشور تلاش بیشتری برای پیدا کردن راه‌حل بحران منطقه‌ای داشته باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ذواکیفلی حسن رئیس شورای مشورتی خلق اندونزی امروز دوشنبه (15 آذر 95) پس از دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: از استقبال گرم رئیس مجلس از بنده و هیات همراه بسیار تشکل می‌کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم ایران یک کشور پرنفوذی در منطقه است و ما می‌خواهیم که این کشور تلاش بیشتری برای پیدا کردن راه‌حل بحران منطقه‌ای داشته باشد.

رئیس شورای مشورتی خلق اندونزی همچنین تصریح کرد: ما در دیداری که امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم درباره روابط تجاری دو کشور بحث و تبادل نظر کردیم.

وی ادامه داد: اندونزی نیاز به دو میلیون بشکه نفت در روز و گاز زیاد و نخود دارد و ما نیاز داریم که این ارتباط بین اندونزی و ایران بیشتر شود.

رئیس شورای مشورتی خلق اندونزی عنوان کرد: نکته مهم در این میان این است که ما موافقیم که مسجدالاقصی آزاد شود. همچنین حامی دفاع از مسلمانان میانمار هستیم و خواهانیم که از طریق پارلمان بین‌المللی یا پارلمان اسلامی و یا از طرف سازمان ملل این موضوع پیگیری شود.

ذواکیفلی حسن در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: روابط نزدیکی بین دولت و پارلمان اندونزی و ایران برقرار است و این راه‌حل بزرگی برای پیدا کردن بحران منطقه است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما هم موافقیم که وحشی‌گری داعش اسلام را ویران کرده است. لذا ما مسامحه‌ای درباره داعش و تروریست نداریم.

ارسال نظر: