علیرضا جعفری خبر داد:

بازسازی سقف پروژه "سیمین و جلال" به پایان رسید

کدخبر: 2076665

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: مرمت و بازسازی منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده است.

علیرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: در مرمت و استحکام بخشی سقف اصول علمی مرمت و بازسازی به دقت مورد توجه قرار گرفت و در مرمت این بنا همواره مبانی نظری مرمت ابنیه تاریخی به صورت علمی مد نظر قرار دارد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: ؛ با توجه به استحکام بخشی و اقدامات حفاظتی به عمل آمده، این پروژه در شرایط بارندگی و فصل سرما دچار آسیب و مشکل نخواهد شد.

وی با اشاره به قدمت حدود 60 ساله این بنا اظهار داشت: هدف اصلی ما ضمن مقاوم سازی و اصلاح موارد پر مخاطره ، تاکید بر مداخله حداقلی برای حفظ اصالت بنا است .

جعفری ادامه داد: کلیه اقدامات حفاظتی برای مواقع بحرانی در این بنا صورت گرفته تا این مجموعه فرهنگی در برابر عوامل جوی غیرمترقبه آسیب نبیند .

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هدف ما حفاظت از تمامی بخش های منزل سیمین و جلال است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز عملیات استحکام بخشی سقف با حفظ اصالت بنا به پایان رسید.

وی گفت: به دلیل تغییر ظرفیت کاربری این بنا از یک منزل شخصی به یک بنا با کاربری عمومی(موزه) باید اقدامات لازم در راستای استحکام بخشی و مقاوم سازی آن صورت گیرد و در حال حاضر استحکام بخشی سایر نقاط بنا نیز در حال انجام است .

جعفری بیان داشت: تدابیری اندیشیده شده تا تمامی مراحل مرمت ، با مداخلات بسیار محدود و حداقلی و در عین حال همراه با استحکام بخشی و ضرورت های لازم برای حفاظت از بنا همراه باشد .

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مرمت و احیاء منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور به دلیل ثبت ملی این منزل، بسیار با دقت انجام می شود، افزود: دیوار اتاق های این بنا به ویژه اتاق محل کار جلال که دچار آسیب شده بود ، نیز استحکام بخشی شده است.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات لازم برای استحکام بخشی آب انبار قدیمی که در جریان مرمت و بازسازی پدیدار شده بود نیز انجام شده است.

گفتنی است، در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران و با هدف باز زنده سازی خانه های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه، منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور با مساحت420 متر مربع به تملک شهرداری تهران درآمده و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مسئولیت مرمت و بازسازی آن را به عهده دارد.

ارسال نظر: