دبیر اتحادیه مستقل

پس از شکست در جنگ سخت و نرم، نوبت به تلاش برای "تغییر ذهنیت جامعه" رسیده است

کدخبر: 2076710

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نوشت: جریانی که روزگاری تلاش داشت از طریق دستنشانده خود در ایران این استیلا را داشته باشد، زمانی با کودتای نظامی، زمانی با تحریم نظامی و علمی و اقتصادی و امروز نیز با «تغییر ذهنیت جامعه» نسبت به استکبارگری های خود!

ابوالفضل مظاهری دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در یادداشتی که در اختیار « نسیم آنلاین »، قرارداده نوشت:

اگر بخواهیم جریان انقلاب اسلامی را در دو بعد خلاصه کنیم قطعا آن دو بعد را می‌توان "نفی استبداد داخلی" و "مبارزه با استکبار خارجی" دانست که هر دو روی یک سکه اند و از قضا در هر دوی آنها جریان دانشجویی مسلمان نقش بسزایی داشته است بویژه در مبارزه با استکبار خارجی آن. آنچه مشهور و مشهود است، انقلاب اسلامی ایران نیز مبتنی بر همین دو روی سکه دو مرحله داشته است، نخست بیرون راندن مستبد داخلی در بهمن 57 و در مرحله بعد که به فرموده امام «انقلاب دوم و انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول» بوده است، بیرون راندن استکبار خارجی در آبان 58 توسط دانشجویان بوده است.

جریان دانشجویی مسلمان اما میراث دار ده ها سال مبارزه با استکبار است و آنچه 16 آذر را به نام «روز دانشجو» کرده است و با نام دانشجو گرامی داشته می شود، نه صرفا بخاطر دانشجو به ماهو دانشجو بودنش است بلکه به واسطه همین نگاه استکبارستیز جریان دانشجویی است که به موجب آن سه شهید را در 16 آذر 32 و در اعتراض به ورود نماینده مصداق اتم استکبار یعنی آمریکا داده است.

اما آیا استکبارستیزی در 16 آذر 32 خلاصه می شود؟ و یا با 13 آبان 58 خاتمه یافته است؟ عمیقا و صریحا می توان گفت خیر، استکبارستیزی یک مسیر مستمر تاریخی و جدالی است بین حق و باطل و تا زمانی که نظام ناعادلانه و سلطه گر باشد که بخواهد مستکبرانه بر جهان استیلا داشته باشد، جریان حق گرا و استکبارستیز نیز فعال است. و همچنان مصداق اتم و اکمل استکبار که تلاش دارد نظم جهانی سلطه گر و سلطه پذیر مد نظر خود را حکم فرما کند همان «آمریکا» است. جریانی که روزگاری تلاش داشت از طریق دستنشانده خود در ایران این استیلا را داشته باشد، زمانی با کودتای نظامی، زمانی با تحریم نظامی و علمی و اقتصادی و امروز نیز با «تغییر ذهنیت جامعه» نسبت به استکبارگری های خود!

اما در یک نگاه عمیق تر باید گفت که مبارزه با استکبار صرفا به مبارزه با آمریکا نیز خلاصه نمی شود اگرچه آمریکا مصداق اتم استکبار است و در درجه اولی نسبت به هر مصداق دیگری قرار دارد. استکبار ریشه در «کبر» دارد و کبر می تواند در نهاد هر فرد نیز باشد که بایستی با آن مقابله شود، چنانچه امام راحل جهاد با دشمن خارجی را «جهاد اصغر» نام نهادند و مبارزه با نفس را «جهاد اکبر» لقب دادند، از معنای محتوایی استکبار و تفسیر امام راحل بر می آید که ما بایستی با کبر درونی نیز مقابله کنیم و البته با همه مظاهر ان در بین مسئولین کشور خودمان!

به نظر می رسد رفتار سلطنت مآبانه و متکبرانه برخی از مسئولین که برای خود از انقلاب حق قائلند، بر منابع اقتصادی کشور چنبره زده اند و برای خود حقوق های نجومی رد می کنند، در برابر مردم خضوع و خضوع ندارند و اجازه نمی دهند مردم زبان به شکوه از وضعیت اقتصادی که حق شان نیست برآوردند و با حالت تبختر از پشت شیشه های خودروی شاسی بلندشان به کارگران مظلوم و محروم از امکانات نگاه می کنند، مستحق نگاه استکبارستیزانه دانشجویان است.

امروز و بعد از سی و چند سال از انقلاب اسلامی و به همت مردم شریف و عزیز ایران مشخص شده است که اینها نخواهند گذاشت که این انقلاب با کودتای نظامی، یا جنگ تحمیلی و یا تحریم اقتصادی آسیبی ببیند اما این انقلاب تضمینی ندارد که از ویژه خواری ها، تبعیض ها، و مفاسد اقتصادی جان سالم بدر برد و همین مسئله می طلبد که جریان دانشجویی ضمن تبیین روشنگرانه نسبت به شیطنت های آمریکا که تغییر اذهان جحامعه ایرانی را در دستور کار دارد، مقابله با موریانه فساد استکبار داخلی که از درون در حال تهی کردن انقلاب و آرمان های آن است وظیفه جریان دانشجویی مسلمان است.

ارسال نظر: