انتقاد شاکری از وزارت علوم:

وضعیت اشتغال، امکانات رفاهی و حتی خوابگاه‌ها هم در شأن دانشجویان نیست

کدخبر: 2076819

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نسبت به مشکلات حوزه آموزش عالی کشور تذکر داد و گفت: توسعه نامتناسب تحصیلات تکمیلی بدون توجه به زیرساخت‌های موردنیاز در حوزه آموزش عالی سبب شد که فشار زیادی به دانشجویان وارد شود که لازم است مسئولان حوزه آموزش کشور هر چه زودتر در این باره فکری کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اقبال شاکری در تذکر پیش از دستور سیصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران تصریح کرد: خوابگاه های دانشجویی در شان دانشجویان نیست و خیلی از خوابگاه ها از وضعیت مناسبی برخودار نیستند.

وی با انتقاد از اینکه مسئولان حوزه آموزش عالی در حالی بر ازدواج های دانشجویی تاکید دارند و دانشجویان را به ازدواج دانشجویی تشویق می کنند که خوابگاه های متاهلی وضعیت بسیار بدی دارند، خاطرنشان کرد: در کنار وضعیت نامناسب خوابگاه های دانشجویی، وضعیت مراکز ورزشی و رفاهی نیز با شمار دانشجویان متناسب نیستند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران همچنین از وضعیت اشتغال دانشجویان انتقاد کرد و گفت: وضعیت کنونی در شان دانشجویان نیست و نرخ بیکاری بسیار بالا رفته است.

شاکری از عدم تخصیص بودجه عمرانی دانشگاه ها از سوی مسولان آموزش عالی نیز ابراز نارضایتی کرد و گفت: به دلیل این عدم تخصیص شاهد توقف فعالیت های عمرانی دانشگاه ها هستیم. در حالیکه فراهم سازی حداقل های معیشتی برای جامعه اساتید و اساتید جوانی که در بدو ورود به نظام آموزش عالی هستند، امری لازم و ضروری است.

ارسال نظر: