شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور خطاب به رئیس جمهور:

هیات نظارت بر اجرای برجام باید اقدام متقابل و متناسب در قبال تمدید تحریم‌ها انجام دهد

کدخبر: 2076946

به دنبال اقدام خصمانه کنگره آمریکا و نقض صریح برجام، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه ای به ریاست جمهوری خواستار عدم سکوت دستگاه دیپلماسی و اقدام متقابل هیات نظارت بر اجرای برجام شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به دنبال اقدام خصمانه کنگره آمریکا و نقض صریح برجام، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه ای به ریاست جمهوری خواستار عدم سکوت دستگاه دیپلماسی و اقدام متقابل هیات نظارت بر اجرای برجام شد.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و آرزوی توفیق خدمتگزاری برای مجموعه هیئت دولت در مسیر خدمتگزاری به ایران اسلامی در حوزه اتفاقات اخیری که در عرصه بین الملل و روند جاری اجرایی شدن برجام روی داده است لازم دانستیم نکاتی را خدمتتان عرض کنیم.

در ادامه تاکید شد: از همان روزهای ابتدایی که روش حضرتعالی بر تکیه به سیاست خارجی و به قول خودتان تعامل با دنیا و مذاکره با کدخدا قرار گرفت، افراد و گروه های بسیار زیادی از سر دغدغه و دلسوزی نسبت به آینده کشور، خطرات این مسیر را در قالبهای مختلف بیان کردند. بدعهدی و خباثت طرف مقابل که در طول سالیان متمادی بارها و بارها اثبات شده بود دلیل اصلی همه این نگرانی ها بود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تصریح کرد: از همان روزها که حضرتعالی توافق ژنو را تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت ایران می دانستید، منتقدین هشدار می دادند که فناوری هسته ای کشور در خطر است و تحریم ها همچنان باقی است و عملا اتفاق جدیدی در ساختار تحریم ها اتفاق نیفتاده است، زمانی که توافق نهایی به انجام رسید دولتمردان با افتخار در تریبون ها حاضر می شدند و اعلام می کردند که تمام خطوط قرمز نظام و رهبری را رعایت کرده اند و در روز اول اجرایی شدن قرارداد تمام تحریم های بانکی، اشاعه ای، مالی و... رفع خواهد شد، منتقدان و دلسوزان کشور مجددا نسبت به ایرادات و خلا های موجود در ساختار برجام و همچنین خباثت های مکرر طرف مقابل و نقض عهدهای او در همین یک سال گذشته ابراز نگرانی کردند، اما حضرتعالی ترجیح دادید از ساختار آفتاب گونه برجام سخن بگوئید و از آن تعبیر به هوای تازه کنید.

در ادامه آمده است: تمدید تحریم های موسوم به ISA در کنگره آمریکا آن هم با آرای قاطع نمایندگان سنا اولین نقض برجام از سوی آمریکایی ها نیست، ولی قطعا یکی از بی‌شرمانه ترین آنهاست و به فرموده رهبر معظم انقلاب و صد البته به اذعان خود شما و دولتمردان منصوب جنابعالی این اقدام یقینا و قطعا نقض برجام تلقی می شود.

در قسمت دیگری تاکید شد: متاسفانه آنطور که به نظر می رسد پیگیری‌های تیم مذاکره کننده کشور، اثر مطلوبی نداشت و در یک سال گذشته اتفاقات نامبارکی مانند برداشت های غیرقانونی از دارایی های ایران در آمریکا و عدم لغو تحریم ها در حوزه های بانکی، و البته نقض مکرر خطوط قرمز ترسیم شده توسط نظام و مردم یکی پس از دیگری اتفاق افتاد و نظیر این اقدامات خصمانه همچنان ادامه دارد. و این خاصیت دائمی و همیشگی استکبار جهانی است که بر سر عهد باقی نمی ماند و از هیچ یک از اعمالش بوی صلح و صداقت نمی آید.

در ادامه امده است: بسیج دانشجویی بارها و بارها در بیانیه ها و مواضع خود اعلام کرد که نگاه خوشبینانه برخی دولتمردان، به آمریکا و جستن راه حل مشکلات داخلی در خارج از مرزها، موجب رفتارهای وقیحانه تری از غرب می شود.

در قسمت دیگری از این نامه خطاب به رئیس جمهور تاکید شد: با توجه به شرایطی که عرض شد بسیار شایسته است که تلاش های تیم مذاکره کننده و دستگاه دیپلماسی کشور در راستای انعکاس این بدعهدی و خباثت آمریکا به جهانیان و اثبات حسن نیت و صداقت جمهوری اسلامی ایران مضاعف گردد. اصرار بر انجام تعهدات طرف های غربی به ویژه طرف آمریکایی اصلی اساسی است که باید بر آن پافشاری کرد و با طرح شکایت در مجامع بین المللی حقوق ملت رشید ایران استیفا گردد. مسلما داسنجویان انقلابی این مرز و بوم از بدعهدی آمریکا عصبانی و ناراحت هستند اما آن را قابل پیش بینی می دانستند و نسبت به آن هشدار داده بوده اند.

در ادامه آمده است: موضع صریح و قاطع جنابعالی پیرامون این اقدام پیمان شکنانه طرف مقابل در جلسه‌ی تقدیم لایحه بودجه مجلس سال 96 به مجلس شورای اسلامی جای بسی تقدیر و امیدواری دارد. ان‌شاءالله که دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور اینبار در برابر این نقض عهد آشکار سکوت نکنند و هیئت نظارت بر اجرای صحیح برجام با اجرای بندهای مربوط به قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران عمل نمایند و وظایف مشخص شده در آیین نامه فوق را عملیاتی کند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در خاتمه تاکید کرد: دولت محترم مطمئن باشد، هر اقدامی که در راستای منافع مردم و کشور انجام گیرد، بی شک مورد تایید جنبش دانشجویی نیز خواهد بود. بنظر می‌رسد دلبستگان به نقطه ی خیالی و امیدواران به عنایت آمریکایی، اکنون درس خوبی گرفته باشند (هرچند با هزینه گزاف) و این روند تجربه خوبی را از خباثت ها و شرارت های استکبار جهانی در ذهن ملت ما ثبت کرد. امید است با پایبندی به اصول حقه انقلاب اسلامی و اعتقاد به مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمین آینده ای روشن برای میهن اسلامی مان رقم بخورد.

ارسال نظر: