آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایران ۱۱ تن آب سنگین خود را به خارج منتقل کرده است

کدخبر: 2076951

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد ایران ۱۱ تن آب سنگین خود را بر اساس تعهدات توافق هسته‌ای به خارج از کشور منتقل کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: یک دیپلمات با استناد به یک گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران 11 تن از آب سنگین خود را به منظور پایبندی به توافق هسته‌ای (برجام) به خارج از کشور منتقل کرده است.

این گزارش به یک بیانیه ماه گذشته ایران در خصوص انتقال آب سنگین به عمان اشاره کرده اما آن را به عنوان مقصد معرفی نکرده است.

آژانس در گزارش ماه گذشته خود اعلام کرده بود ذخیره آب سنگین ایران برای دومین بار از 130 تن بیشتر شده و نگرانی خود را از این موضوع به تهران منتقل کرده است.

دیپلمات مذکور به گزارشی پنج پاراگرافی از آژانس که خطاب به اعضاست اشاره کرده و بر اساس آن می گوید: در ششم دسامبر [امروز سه شنبه] آژانس انتقال مقدار 11 تن آب سنگین هسته‌ای به خارج از ایران را تایید کرد.

در ادامه این گزارش با بیان اینکه ایران به آژانس اعلام کرده عملیات انتقال به خارج در تاریخ 19 نوامبر صورت گرفته آمده است: با انتقال این مقدار آب سنگین به خارج، ذخیره آب سنگین به زیر 130 تن رسیده است.

ارسال نظر: