سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری:

دولت مکلف شد تا ۵ درصد از منابع بودجه عمومی را به تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص دهد

کدخبر: 2077015

محمد خدابخشی گفت: بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد تا ۵ درصد از منابع بودجه عمومی را به تقویت بنیه دفاعی کشور، با تراز قدرت منطقه‌ای اختصاص دهد و هر ساله متناسب با انواع تهدیدات نیم درصد این بودجه را افزایش دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در حاشیه جلسه علنی امروز، طی یک نشست خبری مصوبات اخیر کمیسیون متبوع خود را در سه محور تشریح کرد.

وی تصریح کرد:بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد تا 5 درصد از منابع بودجه عمومی را به تقویت بنیه دفاعی کشور، با تراز قدرت منطقه‌ای اختصاص دهد و هر ساله متناسب با انواع تهدیدات نیم درصد این بودجه را افزایش دهد.

خدابخشی با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون تلفیق درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده شد تا قیمت آب و حامل‌های انرژی از جمله برق، گاز،‌گازوئیل و سایر خدمات یارانه‌ای را با رعایت ملاحظات اقتصادی و اجتماعی مردم اصلاح کند و منابع حاصل از آن را برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی با ترکیب بر دهک‌های پایین و همچنین در تولید و اشتغال هزینه کند.

وی ادامه داد: همچنین دولت مکلف شد برای شفافیت بیشتر قانون هدفمندی جدول منابع و مصارف این قانون به همراه بودجه سنواتی به مجلس ارائه کند.

خدابخشی در ادامه با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون درباره هدفمندی یارانه‌ها گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد تا چهل درصد گازوئیل مصرفی را جایگزین گاز طبیعی کند و همین طور چهل درصد از خودروهای دیزلی را طی برنامه ششم جایگزین خودروهای کمتر از بیست سال کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه در ادامه گفت: همچنین بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد بازار منطقه‌ای برق را ایجاد کند و شبکه برق کشور را از شمال، جنوب و شرق و غرب به کشورهای همسایه متصل کند که این امر قطعا می‌تواند مفید فایده باشد.

خدابخشی در ادامه با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون تلفیق بیان داشت: این کمیسیون در ادامه مصوبات خود، دولت را مکلف کرد تا اقدامات و ساز و کارهای مناسب را جهت کاهش تلفات جاده‌ای اعم از تقویت و تجهیز شبکه راهنمایی و رانندگی را در نظر گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد تا سطح دستمزد کارکنان نیروی مسلح را از کارکنان کشوری متفاوت بداند چرا که طبق مدیریت خدمات کشوری سطح این دستمزد باید بیست درصد می بود اجرایی نشد و کمیسیون تلفیق دولت را ملزم به اجرای آن کرد.

خدابخشی در ادامه ابراز امیدواری کرد که لایحه برنامه ششم توسعه تا هفته آینده به صحن علنی مجلس ارائه شود.

ارسال نظر: