پژمان‌فر در سوال از وزیر علوم:

آقای فرهادی! چرا در دانشگاه‌ها جلوی سخنرانی دلسوزان نظام گرفته می‌شود؟/ ۹۶ اردوی مختلط در دانشگاه‌ها برگزار شده

کدخبر: 2077020

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آقای فرهادی! چرا از سخنرانی افراد ارزشمند در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌شود؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 17 آذر) قوه مقننه در تشریح سؤال خود از وزیر علوم گفت: از ابتدای دولت یازدهم علیرغم اینکه رئیس جمهور در اولین روزها از حفظ آرامش و قانونگرایی در کشور صحبت می‌کرد اما در برخی موارد در میان مدیران و مسئولان دولتی سهم‌خواهیهایی شایع شده بود.

وی ادامه داد: برخی احزاب اصلاح‌طلب پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به ریل افراط‌گرایی و وضعیت اسفناک گذشته بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وزارت علوم باید نسبت به آینده علمی کشور نگرانی داشته باشد، تصریح کرد: نگاههای سیاسی در دانشگاه موجب نگرانی شده است.

پژمانفر با بیان اینکه نشریه باران وابسته به بنیاد باران در برخی دانشگاهها منتشر می‌شود، گفت: به طور مثال در موردی این نشریه حکم قصاص را زیر سوال می‌برد و برخوردی با آنها نمی‌شود.

وی ادامه داد: در نشریات و تابلوی اعلانات دانشگاهها برخی موضوعات مطرح می‌شود که خلاف واقع و شئونات است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دستگاههای نظارتی در دانشگاهها کوتاهی دارند و اقداماتی انجام می‌شود که خلاف شئونات است.

پژمانفر با اشاره به هنجارشکنی نشریات دانشجویی در دانشگاهها افزود: 307 نشریه با رویکرد اصلاح‌طلبی، 26 نشریه دگراندیش، 11 نشریه واگرا و 15 نشریه با رویکرد ترویج هویت ایران باستان از مرز گفتمان کشور عبور کرده‌اند و چالشهایی ایجاد کرده‌اند که برخوردی با آنها نشده است.

وی با بیان اینکه 96 اردوی مختلف به صورت مختلط برگزار شده است، گفت: در چند وقت گذشته تنها 57 جلسه سیاسی در چارچوب نظام، 12 جلسه مذهبی برگزار شده که آمار آن با برگزاری اردوهای برگزار شده مختلط قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه اگر چه این اردوها در برخی موارد از سوی دانشگاه برنامه‌ریزی نشده است، تصریح کرد: این اردوها در بیرون از دانشگاهها برنامه‌ریزی می‌شود اما در تابلوی اعلانات دانشگاهها اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وزیر علوم در صحن علنی مجلس از مواضع غیرقانونی معاونان خود دفاع می‌کند، گفت: آقای وزیر علوم توضیح بدهد کسانی که در نشریات دانشجویی تخلفاتی انجام داده‌اند و یا کسانی که اردوهای مختلط را برنامه‌ریزی کرده‌اند، با آنها چه برخوردی شده است.

پژمانفر با تاکید بر اینکه بسیج برای برگزاری نشستها در دانشگاهها امروز با مضیقه مواجه است، گفت: با تشکلهایی که هویتشان مشخص نیست، برخورد نمی‌شود و محدودیتی برای آنها قائل نیستم.

وی تصریح کرد: چرا جریان سوسیالیستی، کمونیستی و جریانهای ضد انقلاب و نفاق باید در دانشگاهها فعال باشند که در همین راستا آقای وزیر باید توضیح دهد.

ارسال نظر: