فینال گرندپری ۲۰۱۶ - باکو

۱۹ آذر؛ مبارزه ۶۴ تکواندوکار از ۳۲ کشور

کدخبر: 2077050

مبارزات تکواندوکاران در مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۶ از جمعه (۱۹ آذرماه) آغاز می‌شود که ایران تنها در گروه مردان نماینده دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، 16 تکواندوکار (هر وزن دو نماینده) بر اساس آخرین رنکینگ اعلام شده درماه اکتبر از جمعه (19 آذر ماه) رو در روی یکدیگر قرارمی‌گیرند تا در نهایت مدال‌آوران 4 وزن 58-، 68-، 80- و 80+ کیلوگرم در گروه مردان و 4 وزن 49-، 57-، 67- و 67+ گیلوگرم زنان در مسابقات فینال گرندپری 2016 معرفی شوند.

در این رقابت‌ها در گروه مردان 64 تکواندوکار از 32 کشور حضور دارند که تیم‌ملی تکواندوی کشورمان با ترکیب آرمین هادی‌پوردر وزن 58- کیلوگرم، بهنام اسبقی و ابوالفضل یعقوبی در وزن 68- کیلوگرم، مسعود حجی زواره در وزن 80- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم و با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی)، علیرضا نصرآزادانی (مربی) و هادی افشار (مربی بدنساز) به مصاف رقبایش خواهد رفت.

در گروه مردان 32 کشور ایران، آرژانتین، استرالیا، آذربایجان، بلژیک، برزیل، کانادا، ساح عاج، کرواسی، دومینکن، مصر، فرانسه، گابن، آلمان، انگلیس، ایرلند، مکزیک، مولداوی، نیجریه، لهستان، پرتغال، پورتوریکو، کره‌جنوبی، روسیه، سنگال، صربستان، اسلونی، اسپانیا، تونس، ترکیه، آمریکا و ازبکستان حضور دارند.

روسیه با 6 تکواندوکار در 4 وزن، ایران و کره‌جنوبی با 5 نماینده در 4 وزن و مکزیک نیز با همین تعداد هوگوپوش در 3 وزن حضور دارد. آذربایجان با 4 نماینده در 4 وزن به مصاف رقبایش می‌رود. همچنین از استرالیا 3 نماینده در 3 وزن و از بلژیک در 2 وزن به مبارزه می‌پردازند. از کشورهای برزیل، کرواسی، دومینکن، انگلیس، مولداوی، اسپانیا، تونس و ترکیه 2 تکواندوکار در این رقابت‌ها رو در روی حریفانشان قرار می‌گیرند و همچنین کشورهای آرژانتین، آمریکا، ازبکستان، کانادا، ساحل عاج، مصر، فرانسه، گابن، آلمان، ایرلند، نیجریه، لهستان، پرتغال، پورتوریکو، سنگال، صربستان و اسلونی با یک هوگوپوش در این رقابت‌ها حضور دارند.

آغاز این رقابت‌ها از صبح جمعه (19 آذرماه) ساعت 9:30 به وقت ایران است و هوگوپوشان اوزان 58- و 80- کیلوگرم مردان و 49- و 67- کیلوگرم زنان روی شیاپ‌چانگ می‌روند که نمایندگان ایران در روز نخست، آرمین هادی‌پور و مسعود حجی زواره می‌باشند.

در دومین روز این مسابقات، روز شنبه (20 آذرماه)، تکواندوکاران 4 وزن 68- و 80+ کیلوگرم مردان و 57- و 67+ کیلوگرم زنان به مبارزه می‌پردازند که بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی و سجاد مردانی بعنوان نمایندگان ایران هستند.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به نفر اول هر وزن 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ تعلق می‌گیرد.

تیم‌ملی تکواندوی کشورمان در فینال گرند پری سال 2015 موفق به کسب یک مدال طلا (سجاد مردانی)، ‌یک مدال نقره (فرزان عاشورزاده) و یک مدال برنز (مسعود حجی‌زواره) شد.

ارسال نظر: