گزارش کامل خبرنگار «نسیم آنلاین» از عملیات آزادسازی حلب + عکس و فیلم

حلب به دامان سوریه بازگشت

کدخبر: 2077057

با تثیبت مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شرق حلب و با الحاق مناطق "مشفی العیون" و قلعه قدیمی حلب؛ شهر استراتژیک حلب پس از ۴ سال اشغال توسط تروریست‌ها، بلاخره در ساعات اولیه بامداد امروز آزاد شد.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: با تثیبت مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شرق حلب اکنون این شهر استراتژیک پس از 4 سال اشغال توسط تروریست‌ها آزاد شد.

گزارش لحظه به لحظه خبرنگار « نسیم آنلاین » و تحولات مربوط به عملیات آزادسازی شهر حلب از دست تکفیری‌ها در زیر ارائه می‌شود:

شادی مردم حلب

آخرین تلاش الجزیره برای توقف عملیات در حلب

خبرگزاری الجزیره در آخرین ساعات آزادسازی حلب و همزمان با پیروزی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای ایجاد خلل در روند پیشروی رزمندگان و همچنین جریان‌سازی رسانه‌ای و جنگ روانی اقدام به انتشار خبری کذب در خصوص اعدام غیرنظامیان و عناصر مسلحی که در حلب تسلیم می‌شوند کرد.

توئیتر المحیسینی از کار افتاد

همزمان با ازادی حلب صفحه توئیتر مفتی سعودی اعظم القاعده به نام المحیسینی که در حلب مستقر بود از کار افتاده است.

حلب، پایتخت اقتصادی سوریه آزاد شد

پس از درگیری های فراوان در شهر حلب و در حالی که صدها تروریست در چند محله محدود در مناطق شرقی حلب حضور داشتند، رزمندگان مقاومت و مجاهدین ارتش سوریه موفق شدند شب گذشته و پس از خارج کردن تمامی غیر نظامیان از منطقه، با همراهی مردم حلب، بر تروریست های تکفیری غلبه کرده و شهر حلب را به صورت صد درصدی آزاد کنند.

مردم در شهر حلب و دیگر شهرهای سوریه از شب گذشته تا کنون به جشن و پایکوبی پرداخته اند.

در این بین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه کشور روسیه که از حامیان مقاومت در جریان آزاد سازی شهر حلب بود، با اشاره به اینکه مذاکرات با آمریکا بر سر سوریه به بن‌بست رسیده است گفت: آمریکا درصدد است با محافظت از گروه تروریستی جبهه‌النصره، بشار اسد را از قدرت خلع کند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته با افزایش تحرکات کشورهای غربی، اظهار نظرهای مختلفی از دولتمردان این کشورها در خصوص لزوم توقف عملیات آزادسازی حلب بیان شده بود و همچنین چند قطعنامه هم به شورای امنیت برای جلوگیری از فروریختن شهر اشغال شده حلب پیشنهاد شده بود که نهایتا راه به جایی نبرده و تنها یکی از آنها با نظر غیراجماعی برخی از اعضا تصویب شده بود.

ادامه درگیری‌های شدید در ۳ محله حلب

آخرین خبرها از شهر حلب حاکی از آن است که عناصر تروریستی به شدت در محله‌های «زبدیه، الانصاری و المشهد» از مواضع خود در مقابل رزمندگان مقاومت دفاع می‌کنند.

حلب در آستانه آزادی/ مردم به خیابان‌ها آمده‌ و به جشن و شادی مشغول هستند

در حالیکه المیادین اعلام کرد فقط یک درصد از شهر حلب در دست تروریست‌ها است اما منابع خبری از آزادی کامل حلب خبر می‌دهند.

آخرین خبرها از حلب حاکی است درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها در محله العامریه هنوز ادامه دارد.

خبرها همچنین حاکی از فرار تروریستها در کوچه ها و تونلهای جنوب شهر حلب است.

هنوز ارتش سوریه یا مقامات سوری پاکسازی کامل شهر حلب از گروه های تروریستی را اعلام نکردند.

شببکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع رسانه ای اعلام کرد، ارتش سوریه و هم پیمانانش جنگ در حلب را خاتمه دادند و موفق شدند تروریست ها را از این شهر بیرون کنند.

عملیات نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای آزادسازی محله‌های شرقی که به مدت چندین سال در اشغال گروه‌های تروریستی به سرکردگی باند تروریستی جبهه‌النصره قرار داشت، در آستانه فتح آخرین قلعه تکفیری‌ها به پایان خود نزدیک شده به این ترتیب دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور در شرف آزادی و پاکسازی کامل قرار دارد.

آخرین اخبار از تحولات حلب حاکی از آن است که حدود 99 درصد از شهر حلب آزاد شده است و اکنون تنها محله‌های «الزبدیه، السکری، الانصاری و المشهد» باقی مانده است.

منابع میدانی گزارش دادند: مردم با حضور گسترده در محلات و خیابان های محلات جنوبی در شرق شهر حلب با شلیک تیر هوایی مشغول برگزاری جشن هستند.

خبرنکار العالم در گزارشی از حلب اعلام کرد، خبرها از عقب نشینی گروههای مسلح از تمامی مناطق حلب و آزادی کامل این شهر حکایت دارد اما این خبر هنوز از طرف منابع رسمی تایید نشده است.

حسین مرتضی رئیس دفتر العالم در سوریه گفت اگر چه هنوز آزادی حلب به طور رسمی آغاز نشده است اما جشن و شادمانی اهالی حلب آغاز شده است.

محله بستان القصر حلب آزاد شد

منابع آگاه میدانی دقایقی قبل از آزادسازی کامل محله بستان القصر در شرق شهر حلب خبردادند.

منابع میدانی، پیش از این از عقب نشینی تروریست ها از محله های الکلاسه و بستان القصر یعنی شمالی ترین محله های تحت اشغال تروریست ها در شرق حلب خبر داده بودند.

این منابع اعلام کردند که ارتش سوریه همزمان با فروپاشی مواضع دفاعی تروریست ها در شرق حلب وارد محله السکری شده است و تروریست های این محله به سوی محله المشهد متواری شدند.

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت، در 24 ساعت گذشته چندین محله در بخش شرقی حلب را از تروریست ها بازپس گرفتند و بر اساس برخی آمارها، مناطق تحت اشغال تروریست ها در شرق حلب به کمتر از 2 درصد کاهش یافته است.

مذاکرات با واشنگتن درباره حلب به بن‌بست رسید

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات این کشور با آمریکا درباره حلب به بن بست رسیده است.

وی افزود: افراد مسلح بارها از آتش‌بس‌های گذشته در سوریه برای تجدید قوا استفاده کرده‌اند لذا از آنها می‌خواهیم که از طریق مسیرهای امنی که برای آنها ایجاد شده حلب را ترک کنند و امکان برقراری هرگونه آتش بس دیگری وجود ندارد.

با توجه به بی‌نتیجه بودن مذاکرات جان کری و سرگئی لاوروف وزیران خارجه آمریکا و روسیه و دست نیافتن آنها به توافق برای خروج تروریست‌های باقی‌مانده از شرق حلب، ارتش سوریه و همپیمانان بلافاصله عملیات آزادسازی محله‌های باقی‌مانده در اشغال تروریست‌ها را ازسرگرفتند که اولین نتیجه این عملیات آزادسازی محله استراتژیک الشیخ سعید بود که یکی از مستحکم‌ترین دژهای تروریست‌های جبهه‌النصره به مدت پنج سال قلمداد می‌شود.

محاصره 8000 تروریست در مناطق باقیمانده در حلب

رسانه‌های منتسب به القاعده با اشاره به پیشروی رزمندگان ارتش و مقاومت در محلات مختلف حلب با انتشار تصاویری از تروریست‌های باقی مانده در چند محله این شهر نسبت به محاصره 8000 نفر از عناصر مسلح تکفیری در این مناطق باقیمانده ابراز نگرانی کردند.

تصاویر اختصاصی «نسیم آنلاین» از محله‌های جنوبی حلب که روز گذشته آزاد شده‌اند

"شیخ سعید" آزاد شد؛ سه محله دیگر تا آزاد سازی کامل حلب

بعد از آزادسازی شیخ سعید در جنوب حلب رزمندگان ارتش و مقاومت توانستند با اجرای عملیاتی منظم در محله‌های النزهه، کرم الدعدع، الفردوس و الجروم پیشروی کنند و تنها سه محله تا آزادسازی کامل این شهر باقی مانده است.

پاکسازی محله "الاصیله" حلب

ارتش سوریه در ادامه نبردها و پیشروی‌های خود، محله الاصیله حلب را از وجود تروریست ها پاکسازی کرد. این نیروها همچنین توانستند چند مجتمع ساختمانی در العامریه را پاکسازی کنند، در حال حاضر نبردهای سنگینی در این محلات ادامه دارد.

کشف انبار گارگاه ساخت موشک القاعده

در ادامه عملیات آزادسازی حلب ارتش و نیروهای مقاومت موفق به کشف انبار مهمات و گارگاه ساخت موشک متعلق به القاعده شد.

اسراء و تسلیم شدگان القاعده در حلب

استقبال مردم سوریه از رزمندگان مقاومت

تصویر امروز حلب

نیروهای ارتش سوریه در حلب قدیم

القاعده خواستار خروج از حلب از طریق گذرگاه کاستیلو شد

اعلام مقاومت خبر داد: خبرهای رسیده از درخواست "القاعده" برای خروج از شمال حلب از طریق گذرگاه "کاستلو" حکایت دارند.

شهادت مردم حلب در اثر حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها

تعداد زیادی از مردم حلب از جمله کودکان و زنان در اثر اصابت چند خمپاره ترویست‌ها به محله (شهرک) فرقان و محیط دانشگاه حلب به شهادت رسیدند.

داروهای اسراییلی میان سلاح های به جا مانده از تروریست های شرق حلب

تصاویر «نسیم آنلاین» از غنائم و تسلیحات به جامانده از تروریست‌ها در حلب

هزاران خانواده در حلب از اسارت تروریست‌ها نجات پیدا کردند

یک منبع آگاه در حلب در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین » با بیان اینکه نیروهای ارتش سوریه در بخش باقیمانده از شرق حلب همچنان با تروریست ها به سختی درگیر هستند اظهار داشت: درگیری‌های مسلحانه در منطقه الزبدیه نزدیک منطقه بستان القصر در شرق حلب همچنان ادامه دارد. ارتش سوریه با کمک متحدانش در منطقه شیخ سعید به خوبی پیشروی می کند.

این منبع میدانی با اشاره به وضعیت ساکنان غیر نظامی حلب تاکید کرد: ساکنین مناطق شرقی حلب که گروه های تروریستی از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، به مناطق امنی منتقل می شوند که ارتش سوریه برای آنها آماده کرده است. دولت سوریه تاکنون هزاران خانواده را به اماکن اسکان موقت در منطقه جبرین منتقل کرده اند.

کمتر از 5 درصد حلب در دست تروریست‌ها

سرگی رودْسْکوی فرمانده عملیات اصلی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه هم اکنون 95 درصد از شرق شهر حلب را به کنترل خود درآورده اند .

رودسکوی در کنفرانسی خبری گفت : بخشِ تحت تصرف تروریست ها در شرق حلب در 4 روز گذشته به یک سوم کاهش یافته است، زیرا ارتش سوریه توانسته است 52 منطقه را آزاد کند.

به دلائل انسان‌دوستانه ارتش سوریه عملیات در شرق حلب را متوقف کرد

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در حاشیه بیست و سومین اجلاس وزرای سازمان همکاری و امنیت اروپا در خصوص عملیات جاری ارتش کشورش و همچنین ارتش سوریه در این کشور جنگ‌زده خبرهایی داد.

لاوروف گفت که امروز در نشست عمومی و نشست‌های دوجانبه با همتایان خود در خصوص مسائل مختلف و بخصوص بحث بحران سوریه، مذاکراتی داشته است.

وزیر خارجه روسیه البته از دوگانه بودن موضع همتایان خود انتقاداتی داشت و گفت که آنها در نشست‌های عمومی از عملیات ارتش روسیه انتقاد می‌کنند ولی در نشست‌های دوجانبه حرفی برای گفتن ندارند.

لاوروف برای نمونه به مواضع «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه اشاره کرد و گفت که در نشست دوجانبه به وی گفته شده که نظامیان روسیه و مرکز نظارت بر توقف درگیری‌ها در پایگاه حمیمم، اقداماتی برای مقابله با تروریست‌ها دارند ولی طرف فرانسوی پاسخ «دقیق و محتوایی» در خصوص اقدامات کشورش برای ریشه‌کن کردن تروریسم در سوریه نداشته است.

وزیر خارجه روسیه از موضع وزارت خارجه آمریکا هم به شدت ناراضی بود.

لاوروف گفت: «آقای مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که جنگنده‌های ما (ارتش روسیه) به جای بمباران مواضع جبهه‌النصره، مواضع معارضان میانه‌رو را مورد حمله قرار می‌دهیم ولی آقای کری در نشست دوجانبه اصلاً در این خصوص صحبت نمی‌کند (تا پاسخ ما را بشنود).»

لاوروف گفت که مبنای عملیات ارتش روسیه در سوریه، قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص مبارزه با تروریسم است و این راه تا نابودی کامل تروریست‌های سوریه، پی‌گیری خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه اخبار دست اول از ارتش سوریه هم داشت.

لاوروف گفت: «عملیات ارتش عربی سوریه در شرق حلب امروز متوقف شد تا 8 هزار شهروندی که می‌خواهند از این منطقه خارج شوند، بتوانند از حلب خارج شوند.»

وزیر خارجه روسیه گفت که ارتش سوریه برای خارج کردن این حجم از غیرنظامیان، عملیاتی بزرگ و بی‌سابقه را در دست اجراء دارد.

منطقه "الشیخ سعید" شهر حلب کاملا پاکسازی شد

نیروهای سوری با کمک فدائیان قدس فلسطین و النجبای عراق عملیاتی را از ساعتی قبل از محور محله صالحین و شرق به سمت محله الشیخ سعید آغاز کردند.

این نیروها موفق شدند در ابتدای عملیات با پاکسازی شرکت برق وارد خیابان های محله شوند و دقایقی قبل بطور کامل محله را پاکسازی کردند.

در حال حاضر درگیری ها در شمال محله الشیخ سعید واقع در جنوب محله «کرم الدعدع» و همچنین در محور غربی محله واقع در شرق محله السکری در جریان است. تروریست ها در این محله به سمت محله های «السکری» و «المشهد» متواری شدند.

نیروهای مقاومت توانستند حدود ده تن از تروریستها را در این محله به اسارت بگیرند.

اخبار ضد و نقیض از درخواست القاعده برای خروج از حلب

وبگاه خبری «النشره» در خبری فوری اعلام کرد که عناصر تروریستی جبهه النصره خواستار خارج شدن از حلب هستند

در حال حاضر حدود 7 کیلومتر تحت اشغال تروریست ها است و روز چهارشنبه این مساحت حدود 16 کیلومتر بود

پیش‌روی‌های جدید ارتش سوریه در حلب

ارتش سوریه وارد حی الکلاسه و السُکّری شد

صفوف تروریست‌ها در چند محله باقی مانده حلب از هم پاشیده است

حضور نیروهاب ارتش و مقاومت در محلات تازه آزاد شده حلب

فقط ۷ کیلومترمربع از شرق حلب در اشغال تروریست‌هاست

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با آزادسازی ۱۱ کیلومتر دیگر از شرق حلب در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند ۳۸ کیلومتر از این منطقه را آزاد کنند. تروریستها نیز ۷ کیلومتر از این منطقه را در اشغال خود دارند.

کری و لاوروف در مورد سوریه با هم دیدار کردند

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا که به هامبورگ سفر کرده، چهارشنبه شب با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

قرار بود طرفین در این نشست در مورد وضعیت سوریه به خصوص اوضاع درگیری‌ها در شهر حلب گفت‌وگو کنند.

کری پس از این دیدار نسبتا طولانی، گفت با لاوروف در مورد سوریه تبادل نظر کرده‌اند و قرار است گفت‌وگوها ادامه یابد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، کری گفت: «روشن است که ما در مورد وضعیت فوق‌العاده وخیم حلب صحبت کردیم و در این رابطه تبادل نظر کردیم.»

وی گفت قرار است صبح پنج‌شنبه بار دیگر با لاوروف «در تماس» باشد تا جمع‌بندی گفت‌وگوها مشخص شود.

نیروهای سوریه محله به محله به دنبال تروریست ها

مقاومت سوریه درپی تروریست ها، نیروهای مردمی و ارتش سوریه کوچه به کوچه ، وجب به وجب در تعقیب تروریست در شرق حلب هستند.

دستاوردهای جدید ارتش سوریه در جنوب حلب

نیروهای ارتش سوریه دو منطقه البلوره و کرم حومد در اطراف منطقه المرجه واقع در جنوب حلب را آزاد کرد.

خبرنگار شبکه المیادین گفت: عملیات نظامی نیروهای ارتش سوریه هم اکنون در منطقه شیخ سعید و منطقه البستان القصر متمرکز است.

این در حالی است که گروه های مسلح تروریست در مناطق شرقی حلب با شکست های پی در پی مواجه و در حال فروپاشی هستند.

اذعان رسانه های سعودی: تسلط ارتش سوریه بر 80 درصد حلب

شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری اذعان کرد کنترل هشتاد درصد از شهر حلب در اختیار ارتش سوریه است.

شبکه الحدث افزود: گروه های مسلح مخالف در حلب در تنگنا قرار گرفته اند.

آزاد سازی شش منطقه دیگر در شرق حلب

یکی از فرماندهان ارتش سوریه از آزاد سازی شش منطقه دیگر در شرق حلب خبر داد و شکستهای پی در پی تروریستهای مسلح را غیر طبیعی دانست.

واشنگتن دولت سوریه را تهدید کرد

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه تلویحا تهدید کرد که در صورت آزادسازی حلب، خشونت در سوریه تشدید می‌شود.

تونر که در نشست خبری روزانه صحبت می‌کرد، گفت: «حتی اگر ارتش سوریه کل حلب را هم بگیرد، این به معنی پایان خشونت در سوریه نخواهد بود و معارضین سلاح‌های خود را بر زمین نخواهند گذاشت.»

وی افزود: «دولت سوریه باید بداند که اگر حلب را به طور کامل بگیرد، ممکن است خشونت نه در حلب، بلکه در دیگر مناطق سوریه افزایش یابد.»

اظهارات وی پس از آن مطرح می‌شود که ارتش سوریه با آزادسازی بخش شمالی منطقه شرقی حلب، عملا تروریست‌ها را در محوطه‌ای به مساحت تنها 10 کیلومتر مربع محاصره کرده است.

آمریکا و پنج کشور غربی دیگر امروز با صدور بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس در حلب شده و حامیان نظام سوریه را به تحریم تهدید کردند.

محله‌های "کرم حومد" و "البوره" در شرق حلب آزاد شدند

نیروهای سوری و جبهه مقاومت در ادامه پاکسازی محلات جنوبی در شرق شهر حلب توانستند محله های «کرم حومد» و «البلوره» را در مجاورت محله «المرجه» پاکسازی کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با بین الملل فارس اعلام کرد: تروریست ها با متحمل شدن تلفات شدید به مناطق جنوبی تر متواری شدند.

وی افزود: لحظه به لحظه حلقه محاصره تروریست ها در شرق حلب تنگ تر می شود.

این منبع میدانی تاکید کرد: تاکنون 85 درصد شرق شهر حلب از وجود تروریست ها آزاد شده است.

وی تصریح کرد: مسجد جامع، کاخ العدلی قدیم و مناطق البیاضه و القطانه نیز به کنترل نیروهای سوری درآمد.

بشار اسد: با آزادسازی حلب هیچ برگ برنده‌ای برای تروریست‌ها و غربی‌ها باقی نخواهد ماند/ طرح آتش‎بس آمریکا به دلیل شرایط سخت تروریست‎ها است

"بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه الوطن گفت: تصمیم آزادسازی سوریه (از دست تروریست‌ها) اتخاذ شده و حلب ضمن این تصمیم می‌باشد.

وی افزود: با آزادسازی کامل حلب از دست تروریست‌ها و غربی‌ها هیچ برگ برنده‌ای باقی نمی‌ماند.

اسد در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: پس از شکست آنها در جنگ دمشق و حمص، حلب آخرین امید آنها بود و حلب رویکرد جنگ در سوریه را کامل تغییر خواهد داد و آزادسازی آن یعنی توطئه کشورهای غربی و منطقه‌ای شکست خورد.

وی گفت: در حال حاضر آمریکایی‌ها درخواست دارند که در حلب آتش بس برقرار شود چون مزدوران آنها در این شهر با شرایط دشواری مواجه شده‌اند.

رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: روسیه تلاش ندارد به دلیل روابطی که با ما دارد دستوری را به ما تحمیل کند و سیاست‌هایش بر اساس احترام به اصول استوار است.

وی درباره انتخاب شدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا ترامپ قادر است که تمامی نیروها و گروه‌ها و سازمان‌ها را برای مبارزه با داعش متحد کند.

بشار اسد اضافه کرد: همه گروه‌های مخالف مزدور نبوده و ما آماده مذاکره با تمامی گروه‌های مخالفی هستیم که با تروریسم یا طرف‌های خارجی مرتبط نیستند.

وی گفت: آشتی تنها راه حل واقعی و عملی خواهد بود و البته این موضوع مزایا و معایبی نیز دارد.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: فکر نمی‌کنم که ملت سوریه اجازه دهد که شرکت‌هایی از کشورهای دشمن برای بازسازی به سوریه بیایند.

پیشروی ارتش سوریه با سرعت بی‌سابقه‌ای در شرق حلب

در ادامه پیشروی نیروهای مقاومت، محله صالحین و دو محله دیگر نیز آزاد شد.

نیروهای مقاومت با تثبیت مواضع خود در بخش‌های وسیعی از محله الصالحین عملیات خود را از چند محور علیه مواضع تروریست‌ها در محله‌های "الکلاسه"، "باب المقام"، "الفردوس" و "کرم الدعدع" آغاز کردند.

همزمان، پیشروی‌ها در محله الشیخ سعید ادامه دارد.

با پاکسازی‌های صورت گرفته مقدار تقریبی مساحت آزاد شده به بیش از 90 درصد حلب رسیده است.

برخی رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها همزمان با شکست‌های پی در پی خود اقدام به انتشار اخباری مبنی بر اسارت تعدادی از مستشاران ایرانی در شهر حلب کرده‌اند که کاملا کذب است.

همزمان با پیشروی ارتش سوریه، غرب خواستار توقف عملیات در حلب شد/ تهدید ایران و روسیه به تحریم

سران آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان و کانادا در بیانیه‌ای مشترک نسبت به بروز «فاجعه انسانی» در حلب هشدار داده و حملات ارتش سوریه را با «حمایت روسیه و ایران»، محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: اکنون به شدت به آتش‌بس فوری در شهر نیاز است تا سازمان ملل بتواند کمک‌های بشردوستانه را به مردم شرق حلب برساند.

این کشورها از ایران و روسیه خواسته‌اند تا از نفوذ خود استفاده کرده و دولت سوریه را به موافقت با این طرح متقاعد کند.

کشورهای صادرکننده این بیانیه، ایران و روسیه را حامیان اصلی نظام سوریه خوانده و تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه عملیات حلب، «افراد و نهادهای» همکار با نظام سوریه را تحریم می‌کنند

درگیری در چند محله باقیمانده در حلب

درگیری‌های سنگین در چند محله پایانی حلب که در اختیار تروریست‌هاست ادامه دارد.

نیروهای متحد در تلاش برای پاکسازی کامل شهر اقدام به پیشروی در محلات "المرجه" و "شیخ لطفی" کرده و تقریبا این دو محله تقریبا پاکسازی شده و در "باب النیرب" هم پیشروی‌های خوبی صورت گرفته است.

با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌ها باید شاهد تسلیم، خروج یا مرگ آنها باشیم.

فقط کمتر از ده درصد حلب در دست تروریست‌ها باقیمانده

منابع میدانی نیروهای مقاومت در حلب در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین»، خبر دادند: نیروهای ارتش سوریه بطور کامل بر محله "باب النیرب"، "المرجه" و "شیخ لطفی" مسلط شدند.

همچنین درگیری های شدیدی در محورهای محلات "صلاح الدین" و "صیف الدوله" در جریان هست که ارتش دست بالا را در این درگیری‌ها دارد.

براین اساس فقط کمتر از 10 درصد از شهر حلب در دست تروریست‌ها باقیمانده است.

جدیدترین تصاویر از پیش‌روی نیروهای مقاومت در حلب

تروریست‌ها در حال تسلیم شدن

صدها فرد مسلح در شرق حلب تسلیم ارتش و سوار اتوبوس‌های سبز معروف شدند.

گفته می‌شود ارتش سوریه شماری از عناصر گروه موسوم به "أحرار سوریة" را به اسارت گرفته‌اند.

سرکرده‌های گروه‌های تروریستی پیش از این تأکید کرده بودند حاضر به خروج از شهر حلب نیستند، اما اکنون صفحات منتسب به مخالفان در فضای مجازی از تصمیم جمعی گروههای مسلح برای خروج از شرق حلب خبر میدهند.

نزدیک به 100 مسلح از تروریشتهای تروریستها ی حلب دیروز خود رو به ارتش سوریه در بافت قدیمی حلب تسلیم کردند.

درگیری بین تروریست‌های حاضر در حلب

با بلا گرفتن شدت درگیری‌ها در حلب منابع آگاه خبر از بروز اختلافات و افزایش شدت درگیری‌ها میان گروه‌های تکفیری میدهند. درگیری‌های امروز در حلب میان بین القاعده، کتائب ابوعماره و فیلق الشام با جیش الاسلام در شرق حلب به وجود آمد که نشان دهنده ضعف و استیصال و به هم خوردن تمرکز تروریست‌ها است.

در شمال حلب نیز تروریست‌ها بعد از شکست‌های امروز بار دیگر شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که بر اثر آن متاسفانه ١٠ نفر زخمی شدند.

آخرین واکنش مفتی اعظم القاعده در حلب

عبدالله المحیسنی مفتی سعودی القاعده برای جلوگیری از فرار تروریست‌ها از حلب، تهدید کرد کسانی که حلب را تسلیم ارتش سوریه کرده و به ادلب می‌روند قتل عام خواهند شد.

تامین امنیت جاده فرودگاه حلب

با آزادسازی منطقه قدیمی قلعه حلب جاده فرودگاه از زیر آتش تروریست‌ها خارج شد.

80 درصد حلب در تسلط مقاومت

مواضع نیروهای مقاومت در الحاق مناطق "مشفی العیون" و قلعه قدیمی حلب تثبیت شد،به این ترتیب 80 درصد حلب آزاد شده است.

تثبیت مواضع آزادشده با پاک سازی خانه به خانه مقاومت

نیروهای مقاومت در حال پاکسازی خانه به خانه و پیش‌‌روی در محلات شرقی حلب هستند.

کشف انبار مواد شیمیایی گروه‌های تروریستی در حلب

در ادامه عملیات آزادسازی حلب و پاکسازی خانه به خانه محلات شرقی ارتش و مقاومت موفق به کشف یک آزمایشگاه ساخت مواد سمی و شیمیایی با مواد اولیه تولید شده در ترکیه شدند.

درخواست آتش بس پنج روزه تروریست ها در حلب

با آزادسازی بیشتر مناطق اشغالی در شرق حلب و تنگتر شدن حلقه محاصره ،تروریست‌های مستقر در شرق حلب سوریه خواستار برقراری آتش‌بس پنج روزه شدند. این در حالی است که سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد: تنها تروریست‌ها در شرق حلب باقی مانده‌اند و تمامی گروه‌های فعال در این منطقه وابسته به "جبهه النصره" هستند.

حمله تروریست‌ها به نبل و الزهرا

تروریست‌ها بعد از شکست‌های امروز در حلب بار دیگر شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که بر اثر آن متاسفانه ١٠ نفر زخمی شدند.

تصاویر میدانی پیشروی خانه به خانه ارتش و مقاومت در حلب

شادمانی و استقبال مردم حلب از رزمندگان مقاومت

با آزادسازی مناطق شرقی حلب ساکنان غیر نظامی که در مدت 4 سال در اسارت و اشغال تکفیری ها زندگی میکردند با جشن و پایکوبی به استقبال رزمندگان آمده و با گذشتن از معابر امن از مناطق درگیری و نظامی حلب خارج شدند.

تلاش تکفیری‌ها برای فرار از حلب

رسانه‌های منتسب به تروریست‌ها از درخواست تکفیری‌های برای فرار از حلب خبر می‌دهند.

ارسال نظر: