۱۴ سال حبس برای قاتل "حسن شحاته" در مصر

کدخبر: 2077193

دادگاه شهر "جیزه" در مصر، قاتل روحانی شیعی در مصر و سه نفر دیگر از بستگانش را که سال ۲۰۱۳ به طرزی فجیع کشته شدند، صرفا به ۱۴ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «دادگاه جنایی الجیزه» روز چهارشنبه، «احمد الاخرس» متهم به قتل «الشیخ حسن شحاته» را به 14 سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

طبق گزارش رسانه‌های مصری، دادگاه الجیزه، در دومین دور محاکمه متهمان پرونده موسوم به «فتنة الشیعه» دادستانی الاخرس را به تجمع با قصد قتل عمد با نیت قبلی و قتل حسن محمد شحاته از سران مذهب شیعه در مصر و سه نفر از فرزندان و یارانش متهم کرد و دادگاه او را مجرم شناخت.

دادگاه 23 متهم دیگر را به حبس با اعمال شاقه به مدت 14 سال محکوم و 8 نفر دیگر را بیگناه شناخت.

23 ژوئن سال 2013 هنگامی که شماری از اتباع اهل بیت علیهم السلام در منزل محمد فرحات یکی از ساکنان روستایی در مصر به دیدار شیخ حسن شحاته رفتند، شماری از سلفی‌ها[ی وهابی] تجمع و منزل را محاصره کردند سپس افراد داخل خانه را بیرون کشیدند و پس از وارد آوردن انواع ضربات به آنان، آنان را به طرز فجیعی کشتند و با طناب او را بستند و در خیابان کشیدند.

طبق روایت برخی رسانه‌های مصری، در خلال تحقیقات از حادثه روشن شده است که متهمان، خانه را محاصره کرده سپس بطری‌های آتش‌زا به داخل منزل پرتاب کرده سپس به اعضای منزل شلیک کرده‌اند که به کشته شدن حسن شحاته و برادرش ابراهیم و پسرش عماد و جراحت 13 نفر از اتباع اهل بیت (ع) و شکسته شدن 3 خودرو متعلق به ساکنان خانه منجر شده است.

ریاست دادگاه را معتز خفاجی بر عهده داشت و سامح سلیمان و محمد عمار دو دستیار او در این جلسه بودند.

ارسال نظر: