وزیر ارتباطات:

مشکل بیکاری و معیشت محدود به یک یا چند استان نیست بلکه در سراسر کشور وجود دارد

کدخبر: 2077389

محمود واعظی خاطرنشان کرد: دولت به مشکلات معیشتی مردم در سراسر کشور واقف است و الان مشکل بیکاری و معیشت محدود به یک یا چند استان نیست بلکه در سراسر کشور وجود دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمود واعظی امشب در مسجد جامع شهر کامیاران با تبریک ایام ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های استان‌های مختلف کشور به ویژه کردستان این است که پیروان مذاهب اسلامی با همدلی و صمیمت در کنار همدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: آموزه‌های اسلامی برای ما مشخص کرده است که در سایه همدلی بر مشکلات فایق می‌آییم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود به حمایت ویژه مردم کردستان در انتخابات سال 92 از دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: همانطوری که مردم کردستان حمایتی ویژه از دولت تدبیر و امید کرده‌اند ما هم خودمان را موظف می‌دانیم که از این استان حمایت ویژه نماییم.

واعظی افزود: بر همین اساس از سوی آقای روحانی مأمور شدم که جلساتی را برای بررسی مسائل اقتصادی، زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان برگزار نماییم و موضوع صادرات استان، تعریض جاده‌ها و توسعه راه‌های روستایی را در استان مدنظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت به مشکلات معیشتی مردم در سراسر کشور واقف است و الان مشکل بیکاری و معیشت محدود به یک یا چند استان نیست بلکه در سراسر کشور وجود دارد اما ما می‌خواهیم که استان مرزی کردستان به آیینه تمام نمای توسعه ایران اسلامی تبدیل شود و زیرساخت‌ها در این استان آماده شود.

واعظی در ادامه سخنان خود به موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در خصوص مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مسئله تحریم‌های مالی در سایه مذاکرات هسته‌ای رفع شد و سهم صادرات نفت ما نیز تثبیت شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به کاهش میزان تورم در کشور اشاره کرد و گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم تورم کشور 40 درصد بود اما حالا به 8 درصد رسیده است.

واعظی افزود: رشد اقتصادی کشور نیز از منفی 6.8 درصدی به مثبت 4.4 درصد رسیده است و نیمی از واحدهای کوچک کشور که راکد شده بودند فعال شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری نیز 75هزار واحد کوچک صنعتی که با مشکل مالی مواجه بودند فعالیت خود را دوباره آغاز خواهند کرد.

واعظی از ایجاد 700 هزار شغل در کشور توسط دولت در سال جاری خبر داد و گفت: کردستان جزو اولویت‌های ماست و امنیت و توسعه این استان را مدنظر داشته و داریم.

70 روستای کامیاران صاحب اینترنت می‌شوند

وزیر ارتباطات اظهار کرد: در جریان سفر امروز به شهرستان کامیاران 42 روستای کامیاران از خدمات اینترنت بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه نسل سوم تلفن همراه نیز در شهر کامیاران با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: پهنای باند و شبکه انتقال این شهرستان نیز امروز از رشد سه برابری برخوردار شد.

واعظی اعلام کرد: تا پایان دولت یازدهم نسل چهارم اینترنت را در این شهرستان راه‌اندازی خواهیم کرد و 70 روستای این شهرستان نیز با اختصاص اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال از خدمات اینترنت بهره‌مند خواهند شد.

ماموستا توفیق قربانی امام جمعه کامیاران نیز در این دیدار گفت: این شهرستان محروم نیازمند نگاه‌ها و خدمات بیشتر است و انتظار داریم مسئولان استانی و کشوری توجه ویژه‌ای به کامیاران داشته باشند.

ارسال نظر: