به دنبال توافق با روسیه در خصوص یک راه‌حل طولانی برای بحران حلب هستیم

جان کری: می‌خواهیم تمامی طرفین درگیر در سوریه را به میز مذاکرات در ژنو بیاوریم

کدخبر: 2077417

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در تلاش هستند در دیدار آتی با مقامات روس در ژنو، به یک راه‌حل طولانی برای کاهش بحران نظامی شهر حلب سوریه دست پیدا کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا در حین اظهارات خود در سفارت فرانسه در شهر «واشنگتن» ابراز امیدواری کرد که در حین دیدار آتی با مقامات روسیه در «ژنو» درخصوص کاهش بحران نظامی در شهر «حلب» سوریه به یک راه‌حل طولانی‌مدت دست پیدا کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در اینباره گزارش کرد، روز چهارشنبه هفته گذشته، کری و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی دیدار دو جانبه در «هامبورگ» آلمان، در ارتباط با تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس در حلب بحث و گفت‌وگو کردند.

کری روز جمعه (دیروز) به وقت محلی گفت: «فردا من یک تیم از آمریکا تحت فرمان رئیس‌جمهور اوباما در ژنو خواهم داشت که با روس‌ها نشست خواهند داشت و امیدوارم که بتوانیم به توافقی در زمینه چگونگی محافظت از غیرنظامیان (سوریه) دست پیدا کنیم».

وی ادامه داد: «امید و هدف من به طور کلی این نیست که به یک مسئله موقت برسیم بلکه هدف این است که هر دو طرف و تمامی طرفین (درگیر در سوریه) را به میز مذاکرات در ژنو بیاوریم و گردهم آوریم».

طبق گزارش اسپوتنیک، اوضاع حلب در ماههای اخیر، به شدت رو به وخامت رفته است و هزاران غیرنظامی در بخش‌های شرقی این شهر که در دست گروههای تروریستی است گرفتار هستند و به آب و غذا دسترسی ندارند. چندین بار تلاش برای برقراری آتش‌بس در این شهر صورت گرفته است که با شکست مواجه شده است.

جنگ داخلی سوریه از مارس 2011 در جریان است و کشورهای مختلف، قدرت‌های منطقه‌ای و سازمانهای تروریستی همچون داعش و جبهه‌ فتح الشام (جبهه النصره) در جنگ علیه دولت سوریه هستند و برای سرنگونی دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تلاش می‌کنند.

ارسال نظر: